Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Re: Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:14

mooie foto's! Hij pakt het heel goed op zo te zien en lijkt er ook plezier in te hebben (helemaal geen idee van 'o jee, ik moet werken'). Het is wel aan de vroege kant, maar zolang je gewoon rustig aan doet kan dat niet veel kwaad denk ik aangezien hij de overige 6 dagen gewoon op wei staat. Veel plezier/succes nog met hem!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:16

Och ja, wat is te vroeg... Ik ben ook bezig met mijn Z'je, en ik denk dat er nog wel meer ingereden zullen worden rond deze tijd. Als je goed naar je paard kijkt en niet te gek doet denk ik dat het juist goed is voor die jonkies om kennis te maken met het echte leven Knipoog

Ontopic, wat een schitterend paard zeg! Nog mooi jeugdig, ziet er goed uit! En wat een geweldige uitstraling, echt een mooi dier! En die manen, die moet je zo houden!! Staat 'm goed! Probeer er verder op te letten dat ie zich niet gaat opkrullen, ik zou zelf meer lengte in de hals houden en het paard iets meer op eigen benen laten lopen!

Succes verder!

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 23:19

@Born2BCrazy, Dit is de 3e keer dat ik er op zit dus in 3 weken, maar een week na de 1ste keer merkte ik al verschil en nu een week later dus ook en hij heeft nog geen een keer gebokt, het is een heel eerlijk paard.

En inderdaad, we zijn zeker zeer zuinig op hem en mijn moeder helpt me ook met alles en is haar hele leven met de paarden bezig, ze heeft daar beroep in gehad en weet ook heel goed waar we mee bezig zijn.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:20

Ik ga het toch zeggen, waarom in gods naam zo vroeg al??
Je kan het maar een keertje doen (inrijden) Het is nog een kleuter, en zo vind ik hem er ook nog uit zien. Zuinig??
Als je zuinig bent op hem bent kan je het ook vast nog wel even uitstellen, maar goed ieder zijn eigen manier!
Professionele hulp kan je ook later nog krijgen.

Vind het wel een schitterend paard

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:25

ik vind het een goed beeld geven paardje loopt lekker op eigen benen.. bij ons op stal (hengstenhouderij) zijn bijna alle 2,5 jarige al zadelmak gemaakt enkele zelfs al in november aangezien ze veel te brutaal werden van al het longeren dus voor de afwisseling werd er 1x in de 2 weken op de brutale paarden gereden nu de keuringen voorbij zijn wordt de rest van de beesten ook zadelmak gemaakt.. kan echt geen kwaad als je het maar op een goede manier doet en niet overdrijft..1x a 2x in de week is genoeg voor die jonge paarden onder het zadel en de rest van de dagen kan je ze longeren of losgooien...je moet gewoon weten wat je doet en ik vind dat de ts goed en op een eerlijke manier haar paardje traint!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:26

Channie, dat proberen we hier uit te leggen Knipoog
Maarja, er zijn weer wat verziekers.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:28

Je kan het ook maar 1x goed doen. Jolynn: jij gaat toch ook met jouw merrie aan de slag dit voorjaar als ze 3 is?
Of het nou een maandje eerder of later is....
Ik vind zelf het belangrijkste of het doordacht en met rust gebeurd. Ik kan dat vanachter de computer niet helemaal beoordelen maar het ziet er goed uit vind ik.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:30

zelito schreef:
@Born2BCrazy, Dit is de 3e keer dat ik er op zit dus in 3 weken, maar een week na de 1ste keer merkte ik al verschil en nu een week later dus ook en hij heeft nog geen een keer gebokt, het is een heel eerlijk paard.

Bedoelde het niet aanvallend..Maar vind het persoonlijk wel fijner als er wat minder tijd tussen zit..dan voelen ze niet zo "bol" aan..als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog gaat er niet om dat ie niet eerlijk zou zijn..zeker niet. Maar ja loslaten/longeren van tevoren scheelt ook natuurlijk.
Maar zoals ik al zei, snap het wel vanuit jullie standpunt.

MerelSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:30

Hey,
leuk paardje hij loopt ook netjes maar ik zou eerst op je zit letten en dat op hoe je paard naar beneden loop (aan de teugel)!! het gaat er ten eerste om dat je goed en netjes zit rug recht handen net iets boven de schoft. Het is nog wel een beetje een jong beesje.
succes verder. Ach gut

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:38

ik vind het een erg leuk en aansprekend paardje maar...
de leeftijd heb ik het niet over maar wel even iets over de rijstijl Knipoog
ik vind dat je hem té ver achter de loodlijn hebt lopen (helemaal voor zo'n jonkie) (bijv foto 4,6,7 [is wel een beetje moment opname deze denk ik],9) om maar even een paar te noemen.
probeer het neusje er iets meer uit te rijden en hem wat meer over de rug te laten strekken. zo bouwt hij goede/sterke rugspieren op. heb je straks alleen maar profijt van als je hem na een paar maandjes wat meer gaat trainen en oprichten.
probeer ook je schouders mooi naar achter te houden (tit'n vooruut Knipoog)

heel veel succes in ieder geval nog met dit leuke beestje Haha!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:39

cp112 schreef:
ik vind het een erg leuk en aansprekend paardje maar...
de leeftijd heb ik het niet over maar wel even iets over de rijstijl Knipoog
ik vind dat je hem té ver achter de loodlijn hebt lopen (helemaal voor zo'n jonkie) (bijv foto 4,6,7 [is wel een beetje moment opname deze denk ik],9) om maar even een paar te noemen.
probeer het neusje er iets meer uit te rijden en hem wat meer over de rug te laten strekken. zo bouwt hij goede/sterke rugspieren op. heb je straks alleen maar profijt van als je hem na een paar maandjes wat meer gaat trainen en oprichten.
probeer ook je schouders mooi naar achter te houden (tit'n vooruut Knipoog)

heel veel succes in ieder geval nog met dit leuke beestje Haha!

Ben ik met je eens. Toen ik erbij was, heeft ook Zelitje de neiging om achter de loodlijn te lopen. Daarom houd Lauren de teugels wat losser zodat hij zelf zoekend naar beneden gaat. Op sommige momenten heeft hij dat inderdaad, en dan beloont Lauren hem ook.

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:40

Ik vind het er netjes uitzien. Het paard lijkt mooi ontspannen z'n rondje te lopen zonder in een bepaalde houding gedwongen te worden of overdonderd door het werk wat ie moet doen. Wel vind ik dat je zelf iets meer op je houding mag letten. Met name je handen. Het is prima dat je het paard op z'n eigen benen laat lopen en weinig druk neemt op de teugels, maar op deze foto's laat je je handen bijna op je bovenbenen steunen en dat is wel een beetje storend.
Maar over het algemeen een fijn, verantwoord plaatje Lachen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:41

Hoi
Ik vind het een heel leuk paard met een supermooi koppie!!!
En zo te zien aan de fotos kan hij dit werk heus wel aan, je laat hem lekker op eigen benen lopen. Zo te zien bied hij zich heel makkelijk aan, ik vind het er heel leuk uitzien.

Oja, mijn ervaring met jonge paarden is dat ze pas na een keer of 10 beginnen met je uit te proberen of bokken ofzo... dus misschien komt het nog Knipoog

Heel veel succes ermee!!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:41

Ik zie niet in waarom dit paard het gevraagde werk niet aan zou kunnen? Het is een volwassen dier. Iedereen vergelijkt ze teveel met mensen. Een driejarig mens is idd een kleuter.
In de meeste topics over dit onderwerp zie je dat alle pennymeisjes het te vroeg vinden en de profs/paardenmensen zich er prima in kunnen vinden.
Er is nix mis mee om dit paard een paar keer in de week licht te werken onder het zadel.

Aan de andere kant snap ik dan niet waarom een 3-jarige vierkant in de bandages moet, misschien is dit alleen voor de versiering... ?

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 23:42

dankjullie voor de reactie,
Ik hoor en zie dat ook vele 2,5 jarige zadelmak worden gemaakt, ook voor het jaar dat ze 3 worden.
Ik doe het echt heel rustig aan en ik zou ook eens 1 keer in de 2 weken op hem gaan.
Maar ik denk dat het voor het paard fijner is om een keer in de week al een rustige voorbereiding krijgt, dan dat als het 3 wordt alles in een keer gedaan moet worden.

@Born2BCrazy, het was helemaal niet negatief bedoeld hoor, maar zoals het nou gaat, gaat het heel fijn en dat merk ik ook aan mijn paard...

@_twin_, ik ben hem niet echt aan de teugel te rijden, hij is gewoon heel ontspannen en ik hoef nauwelijk druk te zetten.
Hij loopt gewoon heel losjes en wil hij aan de lange teugel lopen, geen probleem.
En bij het in rijden, zit je meestal niet in rechte positie, zit je meestal wat meer naar voren om het wat te verlichten.

@cp112, haha dankje voor je reactie.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:43

het is volgens mij een fotoshoot Knipoog dan snap ik wel dat je er ff netjes uit wilt zien. Ik vind het er heel erg vriendelijk uitzien, op de foto's dat hij te diep loopt zie je ook dat hij zichzelf een beetje te veel opkrult, en dit niet door een strenge ruiterhand komt.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 23:44

idd odie, dit was voor de foto's.
Dankje MontyRulezz en alette hier heb ik wat aan Haha! .

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:44

Odie schreef:
Aan de andere kant snap ik dan niet waarom een 3-jarige vierkant in de bandages moet, misschien is dit alleen voor de versiering... ?

Dat was inderdaad voor de versiering. Ze wist dat ik foto's kwam maken dus ze wou Zelitje goed op de foto hebben. Daarom de bandages.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:45

Het paard komt waarschijnlijk door gebrek aan balans wat achter de loodlijn. Lekker op eigen benen laten lopen en dan komt het rijtechnische later wel. Als het paard beter aan de hulpen is kan je daaraan beginnen. Nu is het eerst het stuur erop monteren.

Laar hem in de zomer lekker de wei in en het komt helemaal goed.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:46

Tiessie schreef:
Je kan het ook maar 1x goed doen. Jolynn: jij gaat toch ook met jouw merrie aan de slag dit voorjaar als ze 3 is?
Of het nou een maandje eerder of later is....
Ik vind zelf het belangrijkste of het doordacht en met rust gebeurd. Ik kan dat vanachter de computer niet helemaal beoordelen maar het ziet er goed uit vind ik.

Mijn merrie wordt in juni 4

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:46

Hoe je het ook wend of keert: mensen zijn gewoon niet in staat om die paar maandjes nog te wachten, wat voor excuus er ook voor is Knipoog

Verder vind ik persoonlijk de foto's veel te korrelig maar dat is mijn smaak.
Wel een heel gaaf paardje!

[edit]offtopic vraagje: Waarom heet het Hippo in Vision? Aangezien Hippo nijlpaard betekent en ik er van uit ga dat je vooral paarden wilt fotograferen Haha!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-02-07 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:47

je hebt een mooi paard onder je kont!!!!
de manier waarop je met hem bezig bent toppie
hij oogt jeugdig, maar er straalt ook een vorm van vertrouwen uit.
dat gezanik over leeftijd..............
d'r worden al zat Ztjes zadelmak/ingereden.
ook wij zijn daar al mee bezig.

over de fladerende teugel... ik zie hem bij zo een jong dier 3de keer onder het zadel
liever fladeren dan te strak staan.
en petje af dat je je foto's met zo een jong dier hier neerzet.
denk dat er veel meer bokkers met hun 3 jarige bezig zijn,
maar het lef niet hebben ze hier te plaatsen

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 23:51

dat is inderdaad zo barco.
@Cayenne, ik kan zeker wachten! En wilde dat ook Maar veel mensen hebben mij aangeraden om al rustig eerder te beginnen en ik denk dat hij er echt niet onder lijdt.
Straks staat hij gewoon weer een paar weken op de wei Knipoog .

@terorita, dankje, dit doet me wel goed, want je hebt inderdaad gelijk!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:52

Cayenne schreef:
Hoe je het ook wend of keert: mensen zijn gewoon niet in staat om die paar maandjes nog te wachten, wat voor excuus er ook voor is Knipoog

Ik vind juist dat iedereen tegenwoordig excuusjes verzint om later te beginnen.

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:55

al dat gezeur over te vroeg Scheve mond bij ons beginnen we ook al een paar maand voor 3 jaar met zadelmak maken en alles.

ik vind het een leuke pony en doet het goed Haha!