Picasso > verbetering!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Picasso > verbetering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 15:14

Dankjullie, iedereen. Haha!

QuickSilver: Helaas ben je geloof ik tot nu toe de enige die dat vindt. Ik wil niet rukken en plukken om m'n paard netjes te laten lopen, dus hij zal soms iets te veel op de voorhand vallen ja. Maar daar zijn we mee aan het oefenen, dat hij voorwaarts blijft.
Ik zal wel aan de grote kant zijn, maar ik houd 'm toch wel. Ik heb 'm net, en denk je dat ik 'm dan weg doe? Hij kan mij makkelijk houden, een voor een jonger en kleiner iemand is hij gewoon te jong, te springerig, te sterk en vooral te druk.

Nimmedor: Ik probeer altijd alles wel met een zachte hand ja. Ja
En inderdaad; oefening baart kunst. Het gaat wel goed komen. Lachen

Banjer: Nee, gelukkig geen ruk & gepluk, ik probeer vrij rustig te blijven. Omdat hij nogal gevoelig is. Als ik scheef zit, gaat hij ook scheef lopen. Hij is daar zo ontzettend gevoelig voor; wanneer ik te hard aan de teugels trek of zo, laat hij dat ook gelijk merken. Haha!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:38

ik zeg ook niet dat je moet rukken en plukken vind het juist goed dat je rustig aandoet en ik snap ook wel dat je er niet veel aan kan doen dat ie op de voorhand valt maar dat doet ie wel en dat wou ik dus alleen vermelden.. En hoor je mij zeggen dat je m weg moet doen..uhhm nee.. en dat ie je niet kan houden uhhm nee.. zei alleen dat ik je voor t mooie van t plaatje te groot vind...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:52

Daar ben ik het wel mee eens, te zwaar ben je zeker niet maar voor t plaatje is t wel minder mooi.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:59

Heb nog wel een tip. Zie vaak dat je je rug wat hol maakt. Om dat te voorkomen/ verbeteren kun je een paar keer een arm recht omhoog doen en in de lucht houden dan ga je automatisch rechtop zitten en is je rug ook goed. Moest ik doen omdat ik op school (op een vreemde pony met een wat lastige galop)wat teveel uit t zadel kwam in de galop, deed het en je voelt gelijk verschil! doordat je rug dan weer goed recht is ga je ook gelijk goed zitten.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:10

elmiran, die tip ga ik vanavond uitproberen !
Ik zit verschrikkelijk met een holle rug Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:16

oke haha ben benieuwd Vork
Moet je wel een paard hebben dat er niet van schrikt. Deed het een keer op onze pony en die schrok ff toen ik ineens me arm omhoog deed Nagelbijten / Gniffelen ziet er wel heel stom uit. Teugels in een hand en een arm in de lucht.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:26

haha..ik zie het al voor me ja Nagelbijten / Gniffelen
Zoiezo gaan ze raar opkijken want ik rij in een groep:=

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 18:57

M'n jas is heel erg getailleerd. Dus dan ziet het er zo uit. Want als ik met een andere jas rij ofzo, dan heb ik het helemaal niet. Ik heb er namelijk een super dikke bodywarmer en ook nog een trui onder (ik heb het altijd koud Clown), dan gaat die jas heel strak zitten, en dat is het model van de jas. Ik weet dat het er zo uit ziet, maar ik zit eerder bol dan hol. Clown

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:03

sorry dat ik t zeg is helemaal niet aanvallend bedoeld maar ik zie het ook als je een normale jas aan hebt en op foto's van de zomer met een tshirt. Is toch helemaal niet erg, niemand is perfect bij mij zijn er ook nog zat dingen om aan te werken. Als dat minder is ga je je benen ook weer minder afsteken.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:07

Nee, ik probeer niet om tegen te stribbelen (ik geef heus toe, dat andere dingen niet goed zijn), maar je moet m'n jas is aantrekken met al m'n harnassen eronder. Clown
Ik zal binnenkort wel foto's laten maken dat ik er met een andere jas of trui op zit. Knipoog
Ik kan/mag niet eens hol zitten, ik heb namelijk erg veel rugproblemen, zo gauw ik hol ga zitten wordt m'n rug zo moe, dat ik bijna niet meer kan staan na het paardrijden. Haha!
Laatst bijgewerkt door Picassox op 07-02-07 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:07

Ja je zit idd met een holle rug

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:16

Ik heb nog eens foto's van m'n andere pony's bekeken. Toen ik nog op m'n M/Z paardje reed had ik het absoluut niet. Zelfs een beetje bol.
Bij Chi Chi had ik in het begin heel netjes, maar later zie ik dat ik het me aangeleerd heb.
En m'n voeten heel 'strak' uitdrukken & m'n armen vastzetten (dat doe ik overigens niet meer).
Ik heb het me helaas een beetje aangeleerd.

Foto van toen ik Chi Chi net reed:
http://i56.photobucket.com/albums/g199/ ... hiChi9.jpg

Daarna werd het eigenlijk steeds erger. Bloos
Ik ga eraan werken, bedankt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:32

ik vind je eerder hol zitten dan bol. Is helemaal niks mis mee, heb je er zo uit als je er goed op let en aan werkt. Mijn rug gaat soms ook alle kanten op Nagelbijten / Gniffelen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:52

Ok. Clown
Ik ga er zeker aan werken. Ja

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 21:43

Niemand meer? Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:28

hoi picasso,
Hij gaat zeker vooruit, en ben blij om geen pluk en ruk werk te zien, hij ziet er zeker goed en gelukkig uit.

De rest weet ik zeker dat het goed gaat komen, jullie zijn een leuke combie

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:32

Ik vind dat jullie vergeleken met het vorige topic heel erg vooruit zijn gegaan. Ga zo door, en ik denk trouwens dat het met een nieuw en passend bitje nog beter zal gaan!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 18:34

Dankjullie! Haha!
Ik ga inderdaad nog even op zoek naar een passend bitje, maar ik weet nog niet wat voor'n bitje ik wil. Deze bevalt me niet.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:00

zou bij zoeen paardje voor een dubbelgebroken watertrens gaan.. of evt enkel gebroken

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:41

Hij heeft momenteel een dubbelgebroken, zachtste die er te vinden was. Maar ik ga nog even koekeloeren voor ook een ander bitje buiten. Omdat hij dan wat heftiger is..

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:48

ik reed buiten met passoa maar weet niet of dat bij jouw paardje goed idee is..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:57

Nee, maar gewoon een enkel gebroken bitje. Of inderdaad een pessoa, want nu lijkt 'ie zo lief. Maar buiten ga ik met 'm 3 keer in de rondte, puur omdat meneer er geen zin in heeft.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:04

Met een ander bit erin los je niks op, je moet het rijtechnisch oplossen vind ik, maarja je moet het natuurlijk zelf weten is mijn paard niet Knipoog er is verder niks mis met een pessoa bitje ofzo Bloos . Ik zou ook voor een dubbelgebroken bit gaan maatje kleiner 11,5 cm / 11cm zou denk ik wel passen. Je kunt ook een africhtingsbitje proberen die heb ik ook gehad voor Umi gebruik ik nu voor Misty. Lijkt op dubbelgebroken maar is weer net iets vriendelijker. Kost ook wel weer een stuk meer.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 20:39

Whaaa, 11 cm? Hij heeft nu 13,5/14, da's duidelijk te groot. 12,5 is prima, 11 of 11,5 knelt heel erg, (heb 't bitje van Repel nog).
Ik ga niks kloten met africhtingsbitten enz.
Gewoon een enkelgebroken, of een D-trens die iets stiller in de mond ligt.
Pessoa weet ik nog zo net niet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:45

volgens mij is dat bit toch echt duidelijk even groot als dat van umi (12,5cm dus)