Tom(v.Darwin) @ work (dressuur+springen), paard van Tommy10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: Tom(v.Darwin) @ work (dressuur+springen), paard van Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:04

Super mooie foto's dames. Tom is echt geen makkelijke, dus echt complimenten voor Lisa.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:07

het is mooi om te zien hoe hij springt Haha! echt wel! je ziet ook meteen dat ietsje hogere hindernissen hem veel beter liggen Knipoog leuk paardje!

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:15

fiekhe schreef:
het is mooi om te zien hoe hij springt Haha! echt wel! je ziet ook meteen dat ietsje hogere hindernissen hem veel beter liggen Knipoog leuk paardje!

Ja zeker! Bij de eerste sprongen heeft hij echt zoets van "mmm, t is dat jij dit leuk vindt!" Maar zodra het wat hoger wordt zie je hem helemaal blij worden en gaat hij ook echt goed springen!
Melanie
ps ja hij heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing met rijden maar verder is het een super leuk en lief paard!

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:19

heey leuk paardje!! en grappig geschoren.. en je paard kan goed springen

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:20

Melanie5 schreef:
Super mooie foto's dames. Tom is echt geen makkelijke, dus echt complimenten voor Lisa.

Dankje wel Bloos Bloos

De rest: bedankt voor de leuke berichten Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:23

De dressuurfoto's zag ik echt niet graag, sorry.
Vooral in de eerste zie je zoveel spanning.

Maar de springfoto's vind ik wel een heel fijn beeld geven, mijn complimenten Lachen

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:27

laverite schreef:

Maar de springfoto's vind ik wel een heel fijn beeld geven, mijn complimenten Lachen

Lees dan eerst even wat erbij de foto's staat voordat je antwoord geeft Clown
En dan mag je mij toch wel eens even uitleggen waar jij op de laatste 3dressuurfoto's spanning op ziet?????

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:51

laverite schreef:

Mmm zie sowieso die spanning niet op deze foto's (misschien de eerste foto iets), maar als je de moeite had genomen om de rest te lezen had je misschien kunnen begrijpen dat hij een klein jaar terug compleet niet te rijden was...hij sloeg continu met zijn hoofd alle kanten op en zette geen pas normaal! Dus daarom; ik ben trots hoe mijn mannetje nu loopt!

Maar ja mensen moeten hier altijd wel ergens over gaan zeuren helaas.........

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:14

@tommy10: je hoeft me niet zo aan te vallen. Ik zeg wat ik zie, als je niet tegen commentaar kan moet je geen topic plaatsen.

Ik kan toch niet weten hoe jullie paard voorheen was, ik zeg gewoon wat ik zie op de foto's.
Op deze foto is er wél spanning:

Afbeelding
Paard loopt veel te kort in de hals en totaal niet actief van achteren.

De andere foto's zien er wel beter uit.

Als goedbedoelde tip: ik zou dit paardje niet te veel willen "oprichten" maar gewoon lekker 'back to basics" rijden en hem lekker vooruit, voorwaarts neerwaarts rijden en aan de ontspanning werken.

Het is fijn en goed dat je trots bent hoe hij nu loopt, maar ik kon niet weten hoe hij voorheen liep hé Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:15

laverite schreef:
@tommy10: je hoeft me niet zo aan te vallen. Ik zeg wat ik zie, als je niet tegen commentaar kan moet je geen topic plaatsen.

Ik kan toch niet weten hoe jullie paard voorheen was, ik zeg gewoon wat ik zie op de foto's.

Afbeelding
Zie die opgespannen halsspieren.

Als goedbedoelde tip: ik zou dit paardje niet te veel willen "oprichten" maar gewoon lekker 'back to basics" rijden en hem lekker vooruit, voorwaarts neerwaarts rijden en aan de ontspanning werken.

Het is fijn en goed dat je trots bent hoe hij nu loopt, maar ik kon niet weten hoe hij voorheen liep hé Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:19

Ziet er goed uit maar probeer hem op de balkjes iets geslotener te houden. Je kan ook gewoon blijven lichtrijden misschien is dit dan makkelijker.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:25

Ik ga een beetje met laverite mee..

Eerst en vooral, een headshakend paard is niet makkelijk te rijden en hoedje af dat jullie dit al bereikt hebben. Lachen Op de foto's loopt hij een heel stuk achter de loodlijn waar er tevens ook geen impuls is van vanachter. Een paard die een paar cm voor de loodlijn loopt zal ook verder kunnen ondertreden met de achterbenen. Probeer hem meer met het neusje eruit te rijden.

Verder ziet het er goed uit Lachen

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:29

laverite schreef:

Afbeelding

Deze foto is ook genomen aan het begin van het rijden. Vergeet niet dat foto's wel moment opname's blijven he. Tom is nou eenmaal een paard waar je niet zo mee weg rijd. Zeker niet als het iemand is die hem en hij haar nauwelijks kent. Ik rijd hem zelf ook. En zeker in het begin toen tommy10 hem net had heb ik regelmatig bijna een hersenschudding van hem opgelopen zo erg sloeg hij zijn hoofd naar achteren of hij stak zijn hoofd zo snel tussen zijn voorbenen zodat je er zowat van voor afrolde. Als je het zo bekijkt dan is hij dus al enorm vooruit gegaan.
Ik begrijp jullie reacties wel maar helaas zijn er al heel veel mensen geweest die dachten hem wel even te kunnen rijden en er uit eindelijk maar af zijn gegaan omdat ze niet eens 1 rondje normaal konden draven. En dan heb ik het toch ook over mensen die best redelijk kunnen rijden.
In de lessen met zijn eigenaar en bijrijdster zijn we constant bezig met de ontspanning. Dit blijft voor hem een moeilijk iets als er een "vreemde"op zijn rug zit. Daarom toch mijn complimenten aan ienna.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:18

Hey wat leuk mijn paard is ook een afstammeling van darwin
heb die van jouw ook zo'n super lief karakter die van mij is echt een poepie
en hoe groot is die van jouw die van mij is 1.73m

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:40

laverite schreef:

Beetje snel op je teentjes getrapt?

laverite schreef:

Dan kan je óf niet lezen, óf je hebt er zoveel verstand van dat je niet wat een headshaker is??

laverite schreef:
Afbeelding

Op deze foto heb je helemaal gelijk, zoals ik al zei. Maar je had toch over ALLE dressuurfoto's??

laverite schreef:

Als goedbedoeld antwoord: we zijn allang blij dat hij wat constanter word in zijn hoofdhouding en niet meer de hele tijd met zijn hoofd slaat of met zijn neus in de lucht loopt. Dit paard moet je eerst wat "oprichten" en actief maken voordat je hem lager kan gaan rijden. Zoals jou paard in je profiel loopt is een bepaald systeem dat absoluut NIET voor ieder paard geschikt is!!

laverite schreef:

Tip: lees dan eerst even voordat je commentaar geeft.

Commentaar is zeker hardstikke welkom, maar onderbouw het dan en houd rekening met de situatie en het paard.

De rest: bedankt voor de leuke reacties en het commentaar waar ik wél wat mee kan Haha!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:05

Foto's zijn momentopnames he. Dan lijkt t soms weleens net ff anders dan dat het is.
Petje af hoor, dat het jullie gelukt is om hem zo te laten lopen. Headshaken is toch meestal iets waar je maar aan moet wennen.
Ik vind het een erg leuk paard. Heb vroeger ook een Darwin gereden, die had echt een superfijn karakter.
Heel veel plezier met hem!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 15:10

sanie22 schreef:
Foto's zijn momentopnames he. Dan lijkt t soms weleens net ff anders dan dat het is.
Petje af hoor, dat het jullie gelukt is om hem zo te laten lopen. Headshaken is toch meestal iets waar je maar aan moet wennen.
Ik vind het een erg leuk paard. Heb vroeger ook een Darwin gereden, die had echt een superfijn karakter.
Heel veel plezier met hem!

Bedankt voor de leuke reactie, dat hij nu zo goed loopt kom voor 99% door tommy10. Ik rijd hem maar een paar keer per jaar, maar dan is het extra leuk om te voelen hoeveel hij weer vooruit is gegaan! Zijn karakter is voor ook heel erg fijn, Tom is een schat van een paard. Ook met rijden hoor, het is absoluut geen gemenigheid wat hij doet/deed, het is meer dat hij het gewoon moeilijk vind en niet alles gelijk kan verwerken.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:11

wat een stoer paardje en een leuke naam.. ziet er goed uit.. Knipoog

Eshtertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:20

Heej Heej,, Leuke foto's zeg Knipoog
En grappig hoe die is geschoren:D
Groetjes Lisa

yara11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:14

Heey,
jeetje zeg die Tom heeft al bijna 2 paginas vol!!!
Ziet er netjes uit hoor Lisa, ook de dressuurfotos!! Het blijft een lastig (maar wel super leuk) paard om te rijden!! en ik kan het weten hahaha!!

groetjes Yara

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:34

Heej,
Ik vond dat je hem goed reed hoor heb ik ook aan de kant gezegt.
Ik zou niet zeggen goh daar stap ik wel even op echt niet hij is totaal niet makkelijk.
En het springen wat ik er van gezien heb zag der goed uit Lachen
Je ging behoorlijk hoog Knipoog

Groetjes,

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:09

Hoi,
Allemaal heel erg bedankt voor de vooral leuke reacties.....tja er valt natuurlijk altijd wat te verbeteren...maar zoals eerder al vermeld...we zijn erg blij dat we al zo ver zijn gekomen. Toen ik Tom kreeg, had ik niet durfen dromen dat we er ooit normaal mee konden rijden...dus ben al zo blij dat we dit bereikt hebben (met veel dank aan yara11 en danilo hier op bokt, voor hun hulp! En natuurlijk Ienna die hem vooral veel plezier doet met springen!))Maar we zijn er nog niet, dat weet ik ook wel. Goed we zullen er maar vanuit gaan dat de kritiek opbouwend bedoeld is.....heb verder niet veel meer toetevoegen dan wat Ienna en Danilo al gezegd hebben.
Verder is het inderdaad een Top-paard. Hij is super lief in de omgang, heeft dus alleen een enorme trucendoos die hij open trekt als t moeilijk wordt met rijden! (@marillion, hij is niet zo groot, 1.64 )
Melanie

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 14:59

Leuke reacties en bedankt voor de complimenten Haha!
Tommy10: Zeg maar tegen Tom dat ik het eerste weekend van maart weer kom springen, zaldie vast leuk vinden Haha!

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:42

Je zit de eertse foto een beetje naar voren maar dat moet ej niet zien als comentaar want ik zit zelf ook vaak een beetje naar voren

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 18:54

Tja Merlijn, wat moet ik daar nu eens op zeggen? Ik weet wie het zegt en ik weet dat jij er de B*llen verstand van hebt!
Jij hoeft mij niets te vertellen over paardrijden dus reageer aub niet meer in mijn topics met je onzinnige commentaar!!