Mening gevraagt!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sofie123

Re: Mening gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 16:54

Een echt gebrek zou ik het nu ook weer niet noemen! Het is niet dat er iets aan dit paard scheelt dat je onder gebreken of ziekte kan plaatsen. Omdat die dier bijna aan al mijn eisen voldoet en ik bereid ben hem tijd te geven om alles op een positieve manier te leren ga ik er zondag nog eens een testrit mee rijden. Het bokken zelf kan door verschillende redenen zijn. Deze ruin is pas gecastreerd en denkt soms nog dat hij de baas is ( Clown wat hij al snel genoeg doorhad dat dit niet zo was vorige keer), hij is ook nog geen 4 jaar oud. Misschien vindt hij springen niet leuk, maar dat zou mij toch wel een beetje verbazen met dat hij er uiteindelijk toch overgaat met de oortjes naarvoren en zo fier als een gieter. Ook was dit een van de eerste keren dat hij sprong! Daar bovenop kan ik nog zeggen dat dit paard erg in conditie is en ik hem misschien voor het springen wat meer moe had moeten maken ( niet doodop, maar dat het willen lopen er toch al wat uit is). Ik zal zondag dan beslissen wat ik ermee ga doen, misschien loopt hij tegen dan al een heel stuk beter! Mijn vriendin gaat de testrit filmen, als ik hem wil kopen zal ik het filmpje op bokt zetten Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:03

Ehhhhh volgens mij heb jij je besluit al lang genomen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:34

Als je nog niet eens een idee hebt waarom het paard bokt en hoe je dat zelf eventueel aan kunt pakken is er maar 1 antwoord: nooit aan beginnen.

sofie123 schreef:
Ik ben zelf een recreatieve ruiter. Ik verwacht dat we van elkaar een heleboel leren.

Met een doorgereden paard zit jemet de ellende van een ander, met een jong paard kun je lekker samen leren
Typisch iets dat foute handelaren aan onwetende klanten verkopen, en die slikken dat als zoete koek. De realiteit is vaak de de ruiter bang wordt voor het eigen paard en dat het paard uiteindelijk ingeruild wordt voor en belegen, rijper exemplaar Lachen

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 20:36

Ik heb het filmpje op het internet gezet. Mij excuses voor de baggere kwaliteit! Je ziet mij na de sprong voorover buigen, ik beloonde hem namelijk na elke sprong. Het bokken staat er niet helemaal op, dit was later tijdens het rijden. Hij gooide de 2e keer zijn hoofd ook omhoog in de hoek, maar dat was de enige keer dat hij dat deed.

http://s170.photobucket.com/albums/u251 ... V00183.flv
Commentaar geven mag, maar hou het beleeft Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:32

Daar is geen soep van te koken van je filmpje

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:15

Janna538 schreef:
Ik zou het niet doen. Het zou vervelend zijn dat je met je eerste eigen paard al problemen krijgt. Er zijn heus wel meer leuke paarden en die wel goed/normaal kan springen.
Als ik jou was zou ik nog even verder kijken Knipoog

ik zou het ook niet doen,er zijn genoeg paarden waar niks mee is hoor Knipoog

Dikkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:17

Sonja schreef:
Waarom zou je een paard met een "gebrek" kopen? Geen hand vol, maar een land vol!

Het hoeft geen gebrek te zijn..je zou het kunnen doen.. Als je hem koopt zal ik veel in-uitjes en drie/dubbel sprongen oefenen ben je er zo af Pling

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:26

Waar een wil is, is een weg. Alleen is het als recreatieruiter wel verstandig voor een paard dat voldoet aan je wensen. Voldoet dit paard aan jouw wensen?

Jonge paarden gaat extra tijd en moeite in zitten. Is dat je doel met je eigen paard? Dat kunnen wij je niet vertellen.

Af te leren is het wel, maar dat is niet een kwestie van even een maandje opgelost. Daar gaan misschien nog wat bloed, zweet en tranen in zitten. Zie je dat zitten Knipoog Weet waar je aan begint, evt. kun je altijd nog een ervaren iemand dit paard laten aanrijden met springen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:25

ik zie geen filmpje?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:26

casanova schreef:
ik zie geen filmpje?

photobucket geeft aan met onderhoud bezig te zijn, vandaar denk ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:35

Bienotje schreef:
Af te leren is het wel, maar dat is niet een kwestie van even een maandje opgelost. Daar gaan misschien nog wat bloed, zweet en tranen in zitten. Zie je dat zitten Knipoog Weet waar je aan begint, evt. kun je altijd nog een ervaren iemand dit paard laten aanrijden met springen.

Hier haal je wel een belangrijk punt aan. Bij een goede ruiter is dat binnen 15 minuutjes opgelost.
Met een onervaren ruiter [daar schaar ik TS ook onder] kan zo iets makkelijk helemaal uit de hand lopen waardoor zo'n paard straks als onhandelbaar wordt bestempeld.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:36

Mij lijkt het niet echt verstandig hoor!! Er zijn vast nog veel meer paarden die ook aan jou eisen voldoen maar geen "gebrek" hebben. Als ik jou was zou ik verder kijken..Maarja volgens mij heb je al besloten?!

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 18:04

Ik zoek nual 6 maand en dit paard komt het beste in de buurt van wat ik zoek Knipoog

_Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:25

Als je veel met hem gaat springen, zal ik het niet doen..
Als hij na elke sprong een flinke bok geeft, is het voor jou ook niet prettig, en ook niet om uit te zitten denk ik..
Als je met hem wilt dressuren, buitenritjes maken en af en toe een sprongetje, zal ik het wel doen als je helemaal weg van het paard bent!

*Wijze woorden*: 'Volg je hart'

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:38

sofie123 schreef:
Ik zoek nual 6 maand en dit paard komt het beste in de buurt van wat ik zoek Knipoog

Zoals al gezegd, je hebt je keuze al gemaakt lijkt het.. Vergeet alleen niet dat binnenkort waarschijnlijk nog wel even de twijfel bij je kan komen Knipoog

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:38

_Merel__ schreef:
*Wijze woorden*: 'Volg je hart'

Inderdaad. Als jij helemaal het gevoel hebt dit is hem..Dan moet je het doen. Anders zou ik nog maar een half jaartje verder zoeken. Het paard lijkt (voor zo ver je dat kan zien op het filmpje) erg onervaren met springen. Je zou er voor kunnen kiezen om hem door een ervaren ruiter te laten rijden met springen. Misschien een paar oefen parcoursjes. Daarna kan jij van hem leren.

Maar je moet echt het gevoel hebben van dit is hem en geen ander.

Wel even een(sport)keuring voor het paard en vraag de DA even extra naar de rug te kijken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:40

sofie123 schreef:

Tja, ik krijg mer het idee, dat je niet langer wilt wachten....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:11

ik krijg het idee dat je hart zegt: ja, want hij is zo leuk, maar aan de andere kant lijkt je hoofd/verstand te zeggen: NEE!
HEt feit dat je twijfelt zegt voor mij ook wel genoeg: je staat er niet 100 procent achter..
Ik zou hem dan ook niet nemen, want ik vind dat als je een paard koopt, je er helemaal achter moet staan..en uit dit topic blijkt dat niet helemaal..succes! Lachen

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:13

misschien een zweepje bijdehand,, niet om er gelijk op los te slaan als ie bokt.. maar gewoon te corrigeren,, je moet dit paard zowiezo niet kopen als je geen ervaring met een bokkend paard ofzo hebt

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 15:03

Volgende week gaan we betalen en een week daarna komen ze hem brengen Haha! . Mourad is mine!!

Rhavenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:23

sofie123 schreef:
Volgende week gaan we betalen en een week daarna komen ze hem brengen Haha! . Mourad is mine!!
Gefeliciteerd met hem! Goed dat je het gedaan hebt, want volgens mij is hij wat je echt wou Bloos

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:25

Ik ben superblij et hem! Het springen was vandaag ook tiptop inorde! We hebben 70 cm gesprongen zonder dat er gebok aan te pas kwam.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:46

super! Haha!

yessi96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:34

gefeliciteerd! en veel plezier met hem Haha!

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:35

Je kunt vragen of je het eens een maandje mag proberen. En als je het niet af kunt leren alsnog terug brengen. Als je echt in de springsport wilt dan zou ik inderdaad gaan twijfelen. Nu ben je er nog niet aan gehecht misschien kun je eerst nog even verder kijken.