[HAW] Mistral

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Re: [HAW] Mistral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:41

Ja heb het ooit gehoord van vroeger. Zag er niet echt een BWP in, maar nu ook zo kijk is het idd best mogelijk. Lachen Bedankt voor de reactie.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:18

zitake schreef:
Ik heb ook nog met mistral gereden, fijn paardje. Ik geloof dat het een bwp' er is, is vroeger ook nog mishandelt geweest voor hij naar de rhille kwam. De rhille vind ik ook goed, maar een keer verder dan het b-brevet blijf je er stilstaan. Wel jammer, want het is er fijn om te rijden en paarden zijn ook top. Ik vind je netjes rijden.

Nu je het zegt.
Mijn vorige lesgever heeft dit paard samen met haar vriendin gered.
Ze heeft me eens foto's getoont van vroeger.
De eigenaar keek er niet naar om, en de dierenartsen verklaarden hen voor gek dat ze zich nog wilden inzetten voor het arme dier.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:05

@zitake: idd, na je b brevet geraak je er niet verder.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 21:07

yulan schreef:
zitake schreef:
Ik heb ook nog met mistral gereden, fijn paardje. Ik geloof dat het een bwp' er is, is vroeger ook nog mishandelt geweest voor hij naar de rhille kwam. De rhille vind ik ook goed, maar een keer verder dan het b-brevet blijf je er stilstaan. Wel jammer, want het is er fijn om te rijden en paarden zijn ook top. Ik vind je netjes rijden.

Nu je het zegt.
De eigenaar keek er niet naar om, en de dierenartsen verklaarden hen voor gek dat ze zich nog wilden inzetten voor het arme dier.

Gelukkig zijn er nog mensen die zich daarvoor willen inzetten, meestal loont het de moeite. Lachen

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:11

Ja idd, anders zou dit paard er niet meer zijn.
Als ik haar eens tegenkom, vraag ik of ze de foto's kan doorzenden.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 21:14

Jep Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:18

zitake schreef:

Inderdaad, hier had ik ergens gelezen dat mistralle slaat bij het opstijgen door last aan z'n rug, maar dat komt dus door de mishandeling van vroeger. Zelf ga ik daar ook gaan kampen. Echt een geweldige manege. Toen ik dit topic zag HOOPTE ik echt dat dit Mistralle mistralle ging zijn. En jaja hoor! Pling Lang geleden dat ik die nog eens zag. Dat Mistralle hard?? Nou daar zat ik echt op zoals in een zetel. Lachen Lekker zacht dus naar mijn gevoel Nagelbijten / Gniffelen Maar het kan inderdaad gaan verschillen per persoon.

Let echt op je hakken, en probeer wat meer mee te gaan tijdens het doorzitten nu hobbel je echt helemaal mee. Verder bij de overgang van galop ga je plots heel hoog met de handen gaan 'meegeven' vermoed ik? Of wat doe je daar? Lachen

Voor degenen die vertellen dat je er daar best veel brave paarden zijn? Geen aanvalling hoor: Maar in welke groep zaten jullie dan? Namelijk bij mij was het altijd zo dat als je in de derde groep zat, je soms op eigenaars paarden moest rijden, en eumz daar zaten toch een paar moeilijke paarden bij...

Trouwens welke lesgeefster is dit? Ik vermoed Annabel maar ben dit niet helemaal zeker??

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 21:34

Euhm kan zijn dat Mistral vroeger Mistralle heette maar nu is het dus gewoon Mistral. Ik vind hem wel redelijk hard vooral als hij z'n rug begint te gebruiken en omhoog komt vind ik hem nogal hobbelig, vandaar. Denk ook doordat hij zo hobbelig was, dat ik mss iets raars deed met m'n handen bij de overgang, ik vind hem nl. echt moeilijk om uit te zitten ofwel is het het filmpje, want het is nogal korrelig.

Sommige paarden zijn idd niet braaf en makkelijk, zoals Ilke voor te springen. Maar wat ik bedoelde dat ze wel wat makkelijker zijn dan in onze manege, algemeen genomen hè. Ik zat in de hoogste groep, waar de meeste B hebben, ik ook. Met eigenaarspaarden heb ik nog nooit gereden. De lessenreeks heb ik van Evy gekregen.

Bedankt voor de reactie en voor de tip. Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:50

hallo Lachen leuek foto's Knipoog
Zelf ben ik 2 maal op kamp geweest in de rhille. het laaste kamp ben ik gaan wandelen met mistral Lachen. Super fijne paardjes daar en leuke pistes Knipoog

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 21:52

Ik ben de eerste dag v/d lessenreeks ook gaan wandelen. Was écht zalig en ook met Mistral, waren we aan het crossen op de weides.. was de leukste dag. Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:59

magli schreef:
Euhm kan zijn dat Mistral vroeger Mistralle heette maar nu is het dus gewoon Mistral. Ik vind hem wel redelijk hard vooral als hij z'n rug begint te gebruiken en omhoog komt vind ik hem nogal hobbelig, vandaar. Denk ook doordat hij zo hobbelig was, dat ik mss iets raars deed met m'n handen bij de overgang, ik vind hem nl. echt moeilijk om uit te zitten ofwel is het het filmpje, want het is nogal korrelig.

Sommige paarden zijn idd niet braaf en makkelijk, zoals Ilke voor te springen. Maar wat ik bedoelde dat ze wel wat makkelijker zijn dan in onze manege, algemeen genomen hè. Ik zat in de hoogste groep, waar de meeste B hebben, ik ook. Met eigenaarspaarden heb ik nog nooit gereden. De lessenreeks heb ik van Evy gekregen.

Bedankt voor de reactie en voor de tip. Lachen

Een typfout dus Lachen *had eigenlijk nooit gekeken naar de spelling Bloos!.*
Ilke is een haf als ik het juist heb ?? Eigenlijk vind ik het best raar dat er in de hoogste groep geen eigenaarspaarden werden gebruikt bij jou. (misschien omdat er niet erg veel leden waren of zo?) Ik rijd daar namelijk nog niet erg lang, maar een vriendin van mij heeft al een heeeele reeks kampen in de rhille afgelegd. En zij vertelde me toch telkens over eigenaarspaarden. En toen ik daar reed waren er inderdaad ook. De paarden daar zijn inderdaad best 'makkelijk' te rijden. Ik snap wat je bedoeld Lachen

Verder heb ik namelijk nooit in de hoogste groep gereden in de rhille omwille van leeftijd, of brevetten probleem. Lastig!! Dus jij zult het vast beter weten! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 29-01-07 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 22:03

Weet niet zeker hoor, maar kan het zijn dat je de huurpaarden bedoeld? Dit zijn heel wat pittigere paardje, die staan er o.a. in de zomervakantie om te testen of ze ze gaan houden, bv. figo was vroeger een huurpaard en is nu 'permanent' paard van De Rhille. Als het echt de paarden waren v/d lesgeefsters, dan .. Lachen Leuk! En Ilke is idd een haf.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:07

Huurpaarden, en ook paarden van eigenaars dacht ik hoor.. Mensen die even hun paar gaan 'uitlenen' en ze laten terug komen 'ophalen.' Maar dus niet perséé paarden die later manegepaard worden of 'verhuurd' worden. Ik kan het ook mis hebben Lachen Zoals ik al zei: Zelf heb ik nooit op die huurpaarden gezeten aangezien ik niet in groep drie geraakte het eerste kamp .. Nagelbijten / Gniffelen Als je wilt weten waarom ofzo stuur dan maar een PB Knipoog

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:19

de rhille is niet slecht dat heb ik hier een paar berichten niet beweerd voor de duidelijk heid Haha! maar in het algemeen over heel de manege gezien (inderdaad er zijn uitzonderingen niet veel maar ok Bloos ) zijn het brave paarden ik zeg niet dat ze niet moeilijk zijn maar vergelijken bij waar ik rijd zijn het daar wel hele brave paarden algemeen dan he!

niet kwaar bedoeld hoor Pling

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:14

Ik heb het nooit kwaad opgevat Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:31

yulan schreef:
zitake schreef:

Nu je het zegt.

Was dat toevallig die ann? Vreselijk mens, heb ik nog les van gekregen. Maar idd dat heb ik ook nog gehoord.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 22:36

Ann ken ik niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:37

magli schreef:
Ann ken ik niet.

Neen ma die is al een hele tijd weg hoor, die gaf les echt in het begin toen ik daar reed, denk toch zeker een jaar of 5 of meer geleden.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 20:57

Oké Knipoog

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:11

Dit zijn foto's die ik heb getrokken, was niet met m'n eigen camera, dus was wel even wennen (daarvan niet zoo'n goeie kwaliteit).
Maar magali, kwou juist efkes zeggen dat 'k vind dat je heel goed rijdt Knipoog
En zoals iemand eerder zei: je past wel echt bij Mistral!