Pluk op Jumping Amsterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpie

Re: Pluk op Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:24

Super zeg zo'n clinic! Hoe zijn jullie daartoe gekomen? Kon je je opgeven ofzo?
Echt gaaf les van zo'n topruiter!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:00

He er staat een stukje van mijn hoofd op de foto Knipoog (foto 2). Heb de les zelf helaas niet gezien omdat ik weg moest. Jammer.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:01

Wat gaf Albert Voorn voor aanwijzingen? wat moest er volgens hem veranderen?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:44

Saar4 schreef:
Wat gaf Albert Voorn voor aanwijzingen? wat moest er volgens hem veranderen?

Tjee, ik weet niet of ik dat zo goed kan uitleggen. Een paar weken terug heeft hij een flink artikel in de Hoefslag gelezen waar nogal wat ophef over is geweest. Ik heb geprobeert dat artikel terug te vinden op i-net maar helaas.

De basis is volgens hem bij 99% van de ruiters en paarden verkeerd. Hij is van mening dat wanneer je een paard terug laat komen in tempo het paard zijn rug omhoog moet kunnen doen waardoor hij meer op het achterbeen komt en als hij zijn rug omhoog doet doet hij automatisch ook zijn hoofd omhoog. 'Normaal' ga je diep zitten, handen laag houden, been eraan en buitenhand sluiten. Maar als jij diep gaat zitten kan dat paard nooit zijn rug omhoog brengen. Als jij je handen naar beneden duwt hinder jij je paard om zijn hoofd omhoog te doen en als jij je been eraan houdt geef je een dubbele hulp, je wilt tenslotte langzamer. Hij zegt dus dat als je terug wilt rijden je moet gaan staan in de beugels, je voeten moet afsteken, je handen hoog moet dragen en je binnenhand moet sluiten.
Als je dit leest/hoort, denk je; die man spoort niet. Maar als je daarentegen hem ziet rijden en zijn paard ziet springen kún je niet anders dan hem gelijk geven. Daarnaast heeft Ronald nog nooit eerder Pluk zo makkelijk terug kunnen rijden als met zijn aanwijzingen. En ook Albert Voorn zelf ging van een flink stevig galopje in twee passen naar het halthouden, en dat is toch echt niet makkelijk als Pluk zo'n bui heeft.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:14

Hey! vond het erg jammer dat ik niet meer kon zien.
ronald zei wel dat hij zo deed, maar die foto's spreken echt voor zich.. hopen dat jullie er wat mee kunnen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:22

Er staan foto's op de officiele site van Jumping Amsterdam
www.luifoto.nl en je kan bij www.filmloop.nl een DVD bestellen van de clinic.

Wij hebben namelijk de menclinic meegereden met Koos de Ronde. En ik heb de DVD net gekregen en de foto's staan op de site. Wij zijn de aangespannen Haflinger.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 08:27

Wat leuk!

Voorn houdt alles gewoon simpel voor het paard. Het enige wat hij ze leert is gas, rem, rechts, en links. Bij de rem gaat gaat hij staan en als ze terug komen gaat het hij zitten.
Makkelijker kan je je hetzelf en je paard niet maken.

Leuk dat jullie er weer heen gaan als hij pluk beter heeft!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 08:46

Dat ziet er leerzaam uit OK dan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:24

Zo gek klinkt dat niet (alleen dat met die binneteugel mss). Ik ken ook veel paarden die echt niet vertragen vanuit een stevige rengalop als je in het zadel gaat zitten, integendeel... Mss dat het voor een jong, onsterk paard op deze manier idd veel makkelijker is. Ik doe ook mijn handen een heel klein beetje omhoog eigenlijk bij het terugrijden, nuja ik maak de hoek in mijn elleboog wat kleiner en geef dan voorzichtige kneepjes. Ik hoop dat jullie goed vooruit gaan met deze jongen!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:11

mooi paardje ... jammer dat de verzameling niet lukte....

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:13

Wat gaaf een clinic van hem..
Ik vind het wel aardig van hem dat jullie terug mogen komen als die verzameld is.
Wel een erg leuk paardje, succes met het verzamelen en gaan jullie nog een keer naar hem toe? wel weer foto's maken dan he. Lachen

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:24

Albert is ook wel dé man voor alle probleempaarden. Als het bij hem niet lukt, lukt 't bij niemand.