[FILM]Shine kür op muziek Z1 + gewone proef

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: [FILM]Shine kür op muziek Z1 + gewone proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:48

Ik heb achteraf echt héél veel positieve reacties gehad op de muziek, je hoort vaak van die '13 in een dozijn' muziekjes en dan weet je niet meer wat bij wie hoorde, daar had ik geen last van Haha! , deze muziek bleef hangen haha! En de C-jury kon het erg waarderen (7,5 voor de muziek) en die van H wat minder (5,5). Maar IK vind het leuk, en ik ga dat niet aanpassen omdat de jury het misschien minder vind, het gaat hier niet om olympisch goud waar we voor rijden Vork !

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:57

Leuke combi.
Zou graag wat meer ruggebruik zien komt ook door spanning, maar dan zit je zelf ook stiller. De rug wordt nu te vaak eruit gedrukt en vast gezet. Tevens zou ik wat meer buiging en stelling zien om het binnenbeen. Dat de schouder wat mooier voor de massa geplaatst wordt.
De verzameling en gedragenheid moet ook nog wat meer.
Maar dat geef je zelf ook aan.

En indd die muziek juist bij een hectisch/druk paard zou ik iets rustiger muziek kiezen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:59

Mooie combinatie!
Maar klopt het dat je paard wat minder op links voelt?
Ik vind haar rechtsom fijner lopen als linksom, daar is ze net niet helemaal in balans.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:15

Ziet er lekker uit allemaal! Je benen vielen mij ook op, maar daar is al genoeg over gezegd.
En erg leuk om nog wat beelden te zien van mijn oude manege. Heb heel wat uurtjes doorgebracht daar in Groot-Ammers!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:27

Ik vind het er toch netjes uitzien ondanks alles Lachen !
Wat is het lang geleden dat ik in Groot-Ammers ben geweest Lachen Ik heb daar toch 6 jaar paardgereden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:28

bambi76 schreef:
Leuke combi.
Zou graag wat meer ruggebruik zien komt ook door spanning, maar dan zit je zelf ook stiller. De rug wordt nu te vaak eruit gedrukt en vast gezet. Tevens zou ik wat meer buiging en stelling zien om het binnenbeen. Dat de schouder wat mooier voor de massa geplaatst wordt.
De verzameling en gedragenheid moet ook nog wat meer.
Maar dat geef je zelf ook aan.

En indd die muziek juist bij een hectisch/druk paard zou ik iets rustiger muziek kiezen.

Zo, het is nogal een rijtje Vork ! Een hoop is direct terug te leiden op de spanning, buiging en stelling in de SB en app. is niks mis mee. Heb je het filmpje van de gewone proef ook gezien? Lijkt me namelijk niet dat je daar ook zo'n mening over zou hebben.

Ik vind Shine in haar beweging juist níet druk en hectisch (een Tuschinski bijv. valt bij mij onder de categorie hectisch Knipoog ) en daardoor vind ik de muziek passen. Het is ook niet dat ze spanning opbouwt juist op de muziek, het is de hele entourage eromheen. Rustigere muziek zal niet veel schelen in de spanning dus, plus dat ik denk dat het gehele gevoel als je ernaar kijkt 'te mat' wordt, omdat ze nog krachtiger en meer van de grond af moet gaan bewegen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:32

fresco schreef:
Mooie combinatie!
Maar klopt het dat je paard wat minder op links voelt?
Ik vind haar rechtsom fijner lopen als linksom, daar is ze net niet helemaal in balans.

Knap opgemerkt Knipoog ! Verschil merk ik vooral in de galop, wil dan op de linkerhand net wat in de buitenschouder gaan hangen. Maar zo heeft ieder paard zijn goede en mindere kant hè, we blijven lekker rechtrichten, hebben we wat te doen Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:33

heb alleen het middelste filmpje even half bekeken, ziet er super uit Lachen jullie vormen echt een combinatie en dan mis ik nog weleens Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:17

Remember schreef:
KarinvdM schreef:
Mag ik vragen waarom je ervoor hebt gekozen om in stap binnen te komen?

Ik wilde wat anders, iedereen komt in draf/galop binnen Haha!

Oke, maar gezien de spanning had ik voor draf of galop gekozen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 00:22

Daar zit wat in, wat dat betreft is de stap best 'gevaarlijk' om in binnen te komen. Maar als je de kür maakt weet je natuurlijk niet dat ze zó gespannen zou zijn en als ik het op het moment zelf 'geïmproviseerd' had (de muziek leent zich er best voor om te draven/galopperen), hadden we zeker weten overdwars stilgestaan met groeten, áls ik de rem had kunnen vinden Clown

Lorsina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:23

Ik vind het storend om naar te kijken.....

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 00:24

Lorsina schreef:
Ik vind het storend om naar te kijken.....

En nu onderbouwd graag, dan heb ik er misschien nog wat aan Knipoog !

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:45

mooi hoor! Lachen
Erg netjes Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 02:50

Remember schreef:
Ik vind Shine in haar beweging juist níet druk en hectisch (een Tuschinski bijv. valt bij mij onder de categorie hectisch Knipoog ) en daardoor vind ik de muziek passen. Het is ook niet dat ze spanning opbouwt juist op de muziek, het is de hele entourage eromheen. Rustigere muziek zal niet veel schelen in de spanning dus, plus dat ik denk dat het gehele gevoel als je ernaar kijkt 'te mat' wordt, omdat ze nog krachtiger en meer van de grond af moet gaan bewegen.

Ik had het kunnen schrijven Vork Helemaal wat ik dacht.

Tja 4e worden, met dit?! Wow! Hoe slecht waren de anderen Duivel Grapje natuurlijk

Tja het is gewoon een paard wat een kur nog niet goed kent, maar ik denk dat het wel snel verbeterd. Ik vind wel dat je fijn 'gecorigeerd' hebt. Niet druk, gewoon rustig overnieuw, zie je niet vaak tegenwoordig.... OK dan!

Ik vind de muziek super bij Shine dr beweging passen, ze is nou eenmaal snel lijkt mij. Naar mate het meer gecontroleert wordt (van beide kanten Knipoog ) wordt het wel een hele mooie kur volgens mij!

Verbeter punten heb je zelf al aangegeven en dus ook gezien. Ga zo door, ik heb er iig vertrouwen in!

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 02:54

het enige wat me opviel waren je voeten, maar das al gezegd, verder heb ik er geen verstand van en vind ik het er mooi uitzien, knap hoor!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 03:09

Ik heb helaas geen geluid op deze pc, maar het is leuk je weer eens in actie te zien! Haha!
De kur is inderdaad redelijk gespannen, maar daar kan ik me iets bij voorstellen (die boxen zíjn ook gewoon eng.. Knipoog ) verder ziet het er heel fijn uit.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:04

Mir, wat leuk dat je de filmpjes weer terug te zien....
Je ziet dat er nog een hoop spanning is, maar dat zal in de tijd ws wel anders worden.
Daarnaast geniet lekker van je paardje wat onder je kont zit.
Klasse hoor, wat jij met je paardje qua prestaties neerzet! OK dan!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 09:58

Skitter schreef:
Tja 4e worden, met dit?! Wow! Hoe slecht waren de anderen Duivel Grapje natuurlijk

Er waren er een paar met nóg meer spanning Haha! maar er zaten er zeker 2 (die ik gezien heb althans) bij die ik boven mij geplaatst had hoor Ja!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 10:01

batje schreef:
Ik heb helaas geen geluid op deze pc, maar het is leuk je weer eens in actie te zien! Haha!
De kur is inderdaad redelijk gespannen, maar daar kan ik me iets bij voorstellen (die boxen zíjn ook gewoon eng.. Knipoog ) verder ziet het er heel fijn uit.

Ja, dat is lang geleden natuurlijk dat je mij hebt zien rijden haha! Alles ok met Fleur?

Ik heb nog wel een stukje video van het ring verkennen, dat was gewoon drama Ja. Vol in de stop bij de juryhokjes, de hoek bij de geluidsman was errug eng, was heel blij dat ik redelijk wat tijd had om haar er nog een keer langs te sturen! Als de muziek uitstaat komt er een soort 'kraak/ruis' uit die boxen en dat vond ze al he-le-máál niks, met de muziek aan ging het beter gelukkig!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 10:03

ElskedZ schreef:

Daarnaast geniet lekker van je paardje wat onder je kont zit.
Klasse hoor, wat jij met je paardje qua prestaties neerzet! OK dan!

Dat doe ik absoluut *LOL* en bedankt Els! Kom gauw weer een keer langs, om balloze Wilco te bekijken Tong uitsteken !

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:19

Huh, ik bekeek het eerste filmpje. Zag er super uit Haha!.
Maar toen wou ik de andere filmpjes kijken, deden ze het niet meer.
En toen de eerste ook niet meer.
Maar gefeliciteerd met al je winstpunten Haha! Mooie combi hoor!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 10:21

Hmmm, dat is raar, want ik kreeg net een foutmelding bij het 2e filmpje, probeerde het opnieuw en toen deed 'ie het gewoon! Misschien nog een keer openen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:43

Voor en 2e keer zo'n kur rijden, en ook nog in een binnenbak waar de meeste paarden zonder kurmuziek al kijkerig zijn, dan vind ik dat je supernetjes gereden hebt.
Tuurlijk zit er spanning op het paard, maar het gaat erom dat je dit in rust oplost, en dat doe je, je blijft vriendelijke rijden!
En dan te bedenken dat Shine normaal altijd in een buitenbak gereden word en muziek en boxen tijdens het oefenen niet tot je beschikking staan.
je zou eigenlijk een keer in de buitenbak thuis je kur oefeningen moeten laten zien hier op bokt, dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet in de training, zonder spanning, met beter ruggebruik, schwung, en een rustig been van de ruiter Pling

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:03

Citaat:
je zou eigenlijk een keer in de buitenbak thuis je kur oefeningen moeten laten zien hier op bokt, dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet in de training, zonder spanning, met beter ruggebruik, schwung, en een rustig been van de ruiter

Dat zou wel mijn mening kunnen beivloeden, want hier er zit veel te veel spanning in de kür, halthouden gaat ook niet echt netjes.
Onderbenen wiebelen.

Ik vind het daarin tegen wel een leuk paard, als jullie dit vaker doen gaat het goed komen, hij/zij moet er ook eerst aan wennen.
Succes

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:12

maar met dat appuyement is toch muziek van freefighters van najib amhali.
En er komt zelfs nog een stukje in vor met dat muziekje van Taco toch?
Voor de rest ziet het er goed uit.