Nienke de ''Boerenknol'' Vroeger en nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Re: Nienke de ''Boerenknol'' Vroeger en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:52

ja, de slof moest ik van de intructrice omdoen, terwijl ik de slof haat.. Duivel Doe ik niet meer Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:56

hoi, ziet er leuk uit, fijn dat het zo vooruit gaat!
ik vind je beugels kort, zou ze zelf echt een stuk langer maken.
verder lijkt het me leuk om een foto te zien van het zadel, gewoon zo zonder iemand erop.
ben gewoon benieuwd wat voor zadel het is.
mijn fjord is ook zo bol, ik rijd dus zonder zadel, heb er wel 1 liggen, maar past haar niet.
misschien past die 'jou' haf wel pm je wel ff, misschien woon je in mn omgeving?

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:00

zo te zien gaat het steeds beter, ga zo door Knipoog
met alle kritiek die j al heb gehad natuurlijk :p

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:02

Marigold schreef:
hoi, ziet er leuk uit, fijn dat het zo vooruit gaat!
ik vind je beugels kort, zou ze zelf echt een stuk langer maken.
verder lijkt het me leuk om een foto te zien van het zadel, gewoon zo zonder iemand erop.
ben gewoon benieuwd wat voor zadel het is.
mijn fjord is ook zo bol, ik rijd dus zonder zadel, heb er wel 1 liggen, maar past haar niet.
misschien past die 'jou' haf wel pm je wel ff, misschien woon je in mn omgeving?

Hee,
Beugels kort Tong uitstekenI edereen van de stal vind ze lang Nagelbijten / Gniffelen
Ik zal ze morgen wat langer doen en zal ik de fotos dan hier plaatsen of een nieuw topic? Lachen

Over het zadel--> niet te koop want nienke is niet van mij Tong uitsteken Ik zou het heel graag willen en ik ben ons mam alle voordelen aan het voorleggen Tong uitsteken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:04

nee ik bedoelde ook niet of het zadel tk is, maar was gewoon benieuwd naar het model, omdat het op een brede pony past.
en over mijn zadel, was niet duur geweest, en zou mischien passen, maar zie inmiddels dat je ver weg woont, dus ja.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:09

okee ik zal wel een foto maken morgen Knipoog
xx

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:20

Gelukkig heb je die slof eraf, hoewel ik je paard nu wel een typische slofhouding vindt hebben, helaas.

Laat je paard op haar eigen benen lopen, rijdt haar voorwaarts neerwaarts. En ook al gaat ze dan kijken, handen en uiteraard vooral benen eraan en maak daar gebruik van! Niet gaan lopen trekken, gewoon aan het werk zetten.

Zeker als je paard alles wil zien, is helemaal niet erg, kun jij mooi gebruik van maken. En zet haar dan gewoon aan het werk. Voltes maken, overgangen rijden, stelling vragen, kijken of ze je hand wil volgen als je haar wat ruimte geeft, veel schijnovergangen maken, ergo aan het werk Knipoog> Dat neusje moet eruit!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:21

Over een slofhouding? dat ding heeft ze een keer gebruikt! =\ Dus daar kan het echt NIET aanliggen!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:22

ik kan zelf wel reageren Tong uitsteken hehe..
Nee ik heb toen 1 keer met slof gereden:) Om it te proberen en omdat het min of meer moest.

Aan het neusje zijn we aan het werken Lachen Morgen hopelijk weer nieuwe fotos. als Iris ze wil maken Tong uitsteken

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:24

Ja ik kan ook reargeren

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 10:37

**schopje** Schijnheilig

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:14

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dat je het topic omhoog schopt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:49

Alle dingen zijn eigenlijk al gezegd! Het enige wat ik nog wil toevoegen is; het zadel past niet dus ik vind het helemaal niet zo gek dat ze alleen maar hard wil. Ze kan zich hierdoor niet ontspannen dus..... leg daar aub een ander zadel op. Koop een Wintec ofzo. Eentje waar je de boom van kunt verwisselen. Deze Haflinger is echt niet dusdanig breed dat dit het enige zadel is wat past!
Het zadel wat er nu op ligt komt tijdens het lichtrijden aan de achterkant omhoog en iedere keer als jij weer gaat zitten krijgt ze een behoorlijke 'knal' op haar rug.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 18:51

nog een keer het is niet mijn paard Lachen Dus ik kan zelf geen zadel kopen. Er ligt wel een Australian (of american) stockzadel. Die past ook.
aar daar pas ik niet op. Want de beugels zijn nu klein.. Ik zal het met de stalhouder overhebben. Lachen

xx

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:15

Dat jij geen zadel kan kopen, omdat het niet je eigen paard is, is euhm laat ik het netjes zeggen, kul. Er zijn genoeg verzorgers van paarden die hun eigen zadel voor het paard gekocht hebben (was er zelf eentje namelijk).

Wat singasong ook al een beetje wil zeggen, is dat je je paard nu pijn doet, dat wil jij toch ook niet?

Als je zelf een Wintec zou kopen, dan kun je de boom nog verwisselen, mocht je ooit nog een ander vz of een eigen krijgen, kun je er een passende boom bij kopen.

Mocht je nog op zoek zijn naar een hafzadel, ik weet nog een bijna nieuwe te koop voor niet teveel geld, van mijn buurvrouw (die is overgestapt op boomloos)
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 07-01-07 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:23

Niet iedereen kan een eigen zadel betalen?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:27

dit zadel past echt niet!
Ik zal als ik jou was de eigenaar duidelijk maken dat het zadel echt niet goed is... zo vernaggel je de pony z'n rug!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:30

Iris_safarii, dat weet ik, maar daar gaat het hier niet om. TS heeft meerdere keren geschreven dat ze geen zadel kan kopen omdat het paard niet van haar is. Ze schrijft nergens dat ze het niet kan betalen.

Dat niet iedereen een zadel kan betalen, ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Je hebt al leuke niet al te dure zadels, als voorbeeld werd door singasong de Wintec genoemd. Als je je zakgeld, oppasgeld, verjaardagsgeld etc bij elkaar optelt, dan kom je al een heel eind.

Zo heb ik er ook voor moeten sparen hoor. Ik kreeg het ook niet in mijn schoot geworpen...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:32

Je geeft het comentaar zelf al. En ik snap ook wel dat je geen ander zadel kan betalen. Maar even een vraagje heb jij les van Marieke? of geven daar nog meer mensen les? Ik hou haar écht aan haar verstand proberen te peuteren dat dit zadel écht niet past. Maar dat zal wel een taak zijn.
Ik ben ook heel blij dat die slof er af is.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 21:54

Rocamor schreef:
Dat jij geen zadel kan kopen, omdat het niet je eigen paard is, is euhm laat ik het netjes zeggen, kul. Er zijn genoeg verzorgers van paarden die hun eigen zadel voor het paard gekocht hebben (was er zelf eentje namelijk).

Wat singasong ook al een beetje wil zeggen, is dat je je paard nu pijn doet, dat wil jij toch ook niet?

Als je zelf een Wintec zou kopen, dan kun je de boom nog verwisselen, mocht je ooit nog een ander vz of een eigen krijgen, kun je er een passende boom bij kopen.

Mocht je nog op zoek zijn naar een hafzadel, ik weet nog een bijna nieuwe te koop voor niet teveel geld, van mijn buurvrouw (die is overgestapt op boomloos)

Het is niet echt mijn verzorgpaard Lachen Het zijn paarden van de eigenaar van de stal (manege achtig). Maar gewoon het paard wat ik vaak rijdt en veel poets etc. Dus een soort van verzorgpaard. Verder ga ik hier niet op in Lachen Ze word ook ingezet in de lessen.

iris was vandaag niet gekomen en heeft ook geen fotos kunnen maken. Lachen
Ik heb vandaag wel weer gereden en vooral op het commetaar gereden. Dus meer het neusje eruit en veel overgangen en zo rijden, Nou ik moet zeggen het hielp echt goed!! Ze was fijn te rijden, en volgens een stalgenoot liep ze al een stuk minder opgekropt. Verder heb ik het gevraagd aan mijn instructrice die zegt dat ik anders het stock zadel maar moet pakken en dan de beugel riemen moet veranderen.

@LaFunkyJazz: iets minder aanvallend kan wel.. Verdrietig
Edit: betalen kan ik wel, maar ik vind het een beetje raar om voor een stal eigenaresse een zadel te kopen als ze het ook zelf kan kopen, maar zij vind dat het zadel goed ligt. Maar ik heb nu eigelijk liever commetaar over het rijden Tong uitsteken

luv_gloria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:01

best veel verbetering en die laatste foto is mooi je zei het al
voortaan niet zo strak houden maar ziet er netjes uit! Haha!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:37

Dat je houding niet goed is komt vooral doordat dat zadel voor geen ene meter past! Ik zou nooit op een paard stappen dat zo'n slecht passend zadel heeft! Daar zou ik eerst eens wat aan doen voordat je weer op dat paardje stapt.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:04

goed dat je er zo lekker mee aan het werk gaat. Lachen

het zadel laat inderdaad de schouder niet vrij. dat het een oúd zadel is deert niet, vind ik. maar het zou dan wel een oud, passend, goed liggend zadel moeten zijn Lachen probeer het om te beginnen eens wat verder naar achteren te leggen en let op dat het niet gewoon weer naar voren schuift (als het schuift dan past het dus sowieso al niet.)
voor de fell pony van mijn tante heb ik destijds een Wintec gekocht, het was een erg brede pony met vrijwel geen schoft en dit was het enige zadel wat er op kon eigenlijk. daarbij is het wel een handig zadel, zeker omdat dit niet je eigen paard is; grote kans dat het voor een ander paard ook prima zal zijn (boom is verwisselbaar). maar okay, het zal een grote uitgave zijn natuurlijk, al helemaal als het paardje niet van jou is. (maar als je hem al twee jaar rijd en er toekomst in zit voor jullie beiden zou het wel een investering zijn)

verder .. oefen (ook al is het misschien een heethoofdje) ook veel met halsstrekken. draaf eens wat rondjes aan de lange teugel, galoppeer tussendoor eens een rondje met een wat lossere teugel. stap tussendoor wat en laat de pony dan halsstrekken. mijn instructrice zei altijd dat halsstrekken een basis was die er in moest zitten. als de pony goed gaat halsstrekken kan het goed ontspannen, het is een blijk van controle of vertrouwen (de pony profiteert niet van de losse teugel) en met een ontspannen, losse hals kun je meer doen Lachen uiteindelijk moet de pony jouw hand zoeken en volgen.

veel succes samen Lachen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:07

@ elise: Bedankt voor je commetaar. Als ik bijna klaar ben met rijden geef ik haar altijd de ruimte en dan zakt haar neusje meestal tot de grond. Het geeft voor mij in ieder geval een goed gevoel. Gister had ik het zadel een stuk naar achteren gelegt.

Iig bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:09

Waarom doe je dat alleen als je bijna klaar bent?
tussendoor is juist ook zo enorm goed Haha!
Zeker gezien hoe gekropt hij loopt