stoere shet @ steigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: stoere shet @ steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:13

Dat was de bedoeling toch Clown

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:14

niet om jullie af te kraken,, maar of je het je paard wel of niet leert is je eigen keuze.. De manier wáárop, dáár kun je hetmee oneens zijn...( ben ik ook )

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:14

[***] schreef:

Bij shows van de Spaanse rijschool of wat dan ook, ja, daar hoort het gewoon bij. Die paarden is het waarschijnlijk op een goede manier bijgebracht.

Het leren steigeren van een shetlander puur voor de lol vind ik niks. Vaak omdat het dus verkeerd wordt aangeleerd en omdat je het ze moeilijk weer af leert als ze het ook voor de lol zelf gaan doen.

mee eens Vork

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:14

Een Shet leren steigeren aan de hand die je ten alle tijden onder controle hebt, oké..

Maar ik kan het ook niet echt begrijpen waarom een Shet te leren steigeren als je erop zit.. Ten eerste vind ik je eigenlijk te groot om je Shet te leren steigeren, gewoon rijden is het een ander verhaal.

En wist je dat vrijheidsdressuur VRIJHEIDSdressuur heet, anders had het wel Dwangdressuur geheetten en daar vind ik dit meer op lijken, als ik eerlijk moet zijn.

Nee sorry, vind dit niet zo stoer als jullie waarschijnlijk Slapen

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:16

TÍS MIJN PAARD NIET HE ook niet mijn keus om het dier dit aan te leren, en ik zou het ook zeker anders aangepakt hebben..maar ik het alleen vastgelegd..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:16

Lijkt wel een hype te worden dat steigeren Clown

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:18

Je zegt al zelf dat de shet eigenwijs is, en eigenwijze paarden gaan snel misbruik maken van zo'n soort kunstjes.
Koop een goed boek, ik heb bv "paardenschool" thuis liggen, lees dat eens rustig door, leer het paardje eerst goed luisteren, meelopen, stilstaan op commando, en begin dan met kunstjes als de spaanse pas en knielen, daar kunnen ze minder snel misbruik van maken.

marjotjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:18

ahh wat schattig alleen is het niet gevaarlijk om ze zo te leren stijgeren??

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:19

Cyntje schreef:

maar ik heb tot nu toe nog niemand gehoord over hoe je het je paard op een goede, vriendelijke manier kunt aanleren Tong uitsteken

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:19

wat een leuke pony. Maar het is idd niet helemaal...

daar heb je trouwens ene VD forum voor Knipoog

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:20

caaro0 schreef:
Cyntje schreef:

maar ik heb tot nu toe nog niemand gehoord over hoe je het je paard op een goede, vriendelijke manier kunt aanleren Tong uitsteken

Als je goed leest, is er al vaak genoeg gezegt, ga lezen koop een boek. Leer er wat meer over, neem een ervaren iemand erbij en doe het zonder dat je erop zit!

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:21

ik zal lisanne even op dit topic wijzen,, maar hopelijk staan er dan ook wat tips voor haar bij waar ze wat aan heeft..dus de berichten die hierna komen,, hou het een beetje aardig,, ze is ook pas 12 he,, het meisje..

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:21

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 30-01-24 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:22

caaro0 schreef:
TÍS MIJN PAARD NIET HE ook niet mijn keus om het dier dit aan te leren, en ik zou het ook zeker anders aangepakt hebben..maar ik het alleen vastgelegd..

Dan hoef je ook niet zo de verdediging in te schieten. Maar uit je eerste post laat je niet echt merken dat je het dieronvriendelijk vind, je vind het alleen stoer. Nu ben je aan het denken gezet. Je zegt dat die lizette dit ook zal lezen, laat haar dan verder de discussie aangaan als je het zelf niet kan of niet wilt.
Nogmaals, andere hebben het ook al gezegt, adviseer haar eens goed te snuffelen aan de wereld die VD heet! (en koop een pot uierzalf om die mondhoekjes enigsinds te repareren....)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:24

caaro0 schreef:
ik zal lisanne even op dit topic wijzen,, maar hopelijk staan er dan ook wat tips voor haar bij waar ze wat aan heeft..dus de berichten die hierna komen,, hou het een beetje aardig,, ze is ook pas 12 he,, het meisje..

Ook meisjes van 12 moeten weten dat ze met levende beesten bezig zijn en dat dit duidelijk een vorm van protest is ipv een leuk kunstje. Niet zomaar iets gaan doen omdat het er stoer uitziet!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:24

caaro0 schreef:
Cyntje schreef:

Erg slim om het op een foute wijze aan te leren ( ) ipv je er van te voren over in te lezen Rolleyes
Denk dat je hier ook weinig tips zult krijgen op deze wijze,...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:25

caaro0 schreef:

Dus? toen ik 12 was had ik toch wel wat meer respect voor m'n pony.

racheltjj

Hij is wel zeker leuk die shet !
Maar de manier waarop ziet er een beetje onvriendelijk uit.
Zoals al eerder gezegt, misschien is het verstandig om een boek te kopen en dat goed door te lezen , voordat je ook maar iets begint ! Het is sneller aangeleerd dan afgeleerd !
Veel plezier nog Lachen

Jaimyliefje

caaro0: als je het er niet mee eens bent. zeg dat dan tegen je vriendin. vertel de gevaren ervan (zoals bijv. dat de pony er misbruik van zal maken; doet hij dat dan sowieso al.. (steigeren) dan gaat hij het alleen maar meer doen) vertel haar ook dat de pony er plezier van moet hebben. dat doe ik als ik samen met mijn vriendin haar pony kunstjes aan het leren ben. dan kijken we of hij er plezier aan heeft. zo niet dan kappen we. er wordt vaak een beetje misbruik van gemaakt dat shetjes zo klein zijn. dan is vanalles makkelijk. aar behandel hem gewoon zoals iedre paard. shetlanders worden namelijk ook sneller in hun mond gerukt etc. en dan krijg je als argument: ja, het is nou eenmaal een eigenwijs beest.
vertel haar dus gewoon zo'n beetje wat iedereen hier zegt. en vooral: dat het pijn doet als je zo'n paard in zn mond loopt te rukken. dat ze zelf risico loopt. dat maakt mij niet uit. eigen risico, haar probleem. maar leef je in in het pony'tje

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:26

cle0o_o0 schreef:
caaro0 schreef:

Dus? toen ik 12 was had ik toch wel wat meer respect voor m'n pony.

ik ben ook pas 13 geworden (in oktober) toen deed ik dit ook niet.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:27

'Ze is ook pas twaalf' Ookal is ze 2 Volgens mij hoord dit bij de opvoeding om op een goede manier met dieren om te gaan..
Is dit haar eigen pony?

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:28

l0rdJ schreef:
als eerste, moet ze maar eens naar de winkel fietsen. en een boek over vrijheidsdressuur halen, daar kan ze ten eerste lezen, wat het uberhoud in houd, en hoe je het je kan aanleren, aan je paard. Vrijheidsdressuur, is paardvriendelijk, en zo ziet dit er(sorry) niet echt uit.

Ik lees dit topic even en zie jou opmerking... wat is een goed boek over vrijheidsdressur? ben ik benieuwd naar. heb altijd behoefte aan meer leesvoer!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:30

Ik heb er zelf eentje van een vrouw, kan zelf even niet op de naam komen.

maar wat mistictinker zegt, die heeft paardenschool. En zo zijn der nog veel en veel meer. echt een goede zou ik je niet op kunnen wijzen, ik ook een kwestie van smaak denk ik

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:31

Ze heet Lisanne Nagelbijten / Gniffelen

En ik vind dit er niet uit zien.. Ik ga net zolang trekken totdat hij om hoog komt.. Dit heet dwang.. hij doet dit omdat hij geen andere keuze heeft Scheve mond
Koop een boek.. En ga er mee bezig.. Eerst de basisdingen om het vertrouwen te krijgen

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:32

caaro0 schreef:

Maar jij plaatst het op bokt, als je er echt tegen was had je dit echt niet geplaatst hoor.
Ik vind dit geen vrijheidsdressuur, de pony word alleen maar in zijn mond getrokken etc. ik wil daar niet eens aan denken! Als je het niet oké vond waarom ga je het dan fotograveren i.p.v. zeggen tegen dat meisje dat dit niet hoort, ten eerste; ze zit op een shet zonder zadel zonder cap het STEIGEREN te leren op een zeer onvriendelijke manier, dat kan toch niet! Verdrietig