Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Riant schreef:Ja .. dan heb je zo ook circuspaarden zeker ?? sorry maar twee paareden in 1 lingeercirken en dan longeren met een lijn..
mag je hopen dat er niet één schrikt want dan heb je ipv 4, 8 gebrkoken beentjes.
Komaan jongens .. waarom als die toestanden en truukendozen. gewoon 2 man 1 lijn en en concequent te werk gaan is beter en vooral heel veel veiliger.
Probeer het nou eerst eens gewoon op de NORMALE manier voor je met alternatieven komt en die hele puny straks niks meer snapt.
) en wat is normaal ? ( gebrkoken beentjes en lingeercirken-- klinkt inderdaad als een circus
)
Los van of dat wel een optie is Kaja schreef:Wat een trukendozen zeg..
Lusitana schreef:Urielle schreef:Dat heb ik met de mijne ook geprobeerd, omdat die zich niet wilde laten leiden door een ander en ook niet in beweging wilde komen. Helaas is die zijn balans erg goed en voor zover hij uit balans ging, begon hij juist achteruit te kruipen
Dat krijg je gewoonlijk als je wat voorover zit of met een holle rug. Vaak zie je daarbij ook de benen van de ruiter naar achteren gaan.
Het is belangrijk om het bekken achterover te kantelen, dat is een drijvende zit, en je benen op hun plek te houden.
Riant schreef:Normaal in mijn ogen is als mens je je paard leren begrijpen en omgekeerd. Een volgmerrie werkt uiteraard dat is het instinct van het dier ..
maar het lerende paard gaat dus de merrie eerder vertrouwen dan de mens die er opzit. Je uiteindelijke doel schiet je dus ruimschoors voorbij,
Ja je krijgt er een paard mee aan het lopen het werkt zeker dat snap ik wel, nee hij wordt er niet betrouwbaarder en gehoorzamer van. Later kan je dit als je handig bent wel weer oplossen maar waarom moeilijk doen als het ook normaal/ makkelijk kan??
Buiten dat deze meid is alleen, en heeft weinig ervaring (slechts een ponny zadelnak gemaakt) .. en dan adviseren om er een ander paard bij te halenLos van of dat wel een optie is
ik zou er echt een ander mens bij halen lijkt me veiliger, makkelijker en effectiever.

Eerst zorgen dat hij aan de longeerlijn goed gehoorzaamt en overgangen op commando kan. Gewoon met je stem en de longeerzweep, zonder truuken. Dan samen met iemand anders, aan de longeerlijn erop en niet alleen gaan lopen klooien. Diegene die erop zit is de eerte paar keer slechts ballast en doet niks behalve zitten terwijl het paard gelongeerd wordt. Daarna ga je beeenhulpen geven in de overgangen en zo voort. Tot je zelf aan de longe een overgang kan rijden en dan kan je los met het sturen gaan beginnen. Riant schreef:Normaal in mijn ogen is als mens je je paard leren begrijpen en omgekeerd. Een volgmerrie werkt uiteraard dat is het instinct van het dier ..
maar het lerende paard gaat dus de merrie eerder vertrouwen dan de mens die er opzit. Je uiteindelijke doel schiet je dus ruimschoors voorbij,
Ja je krijgt er een paard mee aan het lopen het werkt zeker dat snap ik wel, nee hij wordt er niet betrouwbaarder en gehoorzamer van. Later kan je dit als je handig bent wel weer oplossen maar waarom moeilijk doen als het ook normaal/ makkelijk kan??
Buiten dat deze meid is alleen, en heeft weinig ervaring (slechts een ponny zadelnak gemaakt) .. en dan adviseren om er een ander paard bij te halenLos van of dat wel een optie is
ik zou er echt een ander mens bij halen lijkt me veiliger, makkelijker en effectiever.
Plona schreef:Mag ik erop wijzen dat dit niet mijn 2e paard is ik heb er al meer ingereden alleen ik heb de vorige keer verwijst naar 1 merrie die ik al eerder heb ingereden. Ik heb wel ervaring kan hulp krijgen zoveel ik wil, maar ik probeer het liefst zelf wat uit. Ik heb hem gisteren weer gepakt en hij liep een stuk beter ik ben met hem gaan wandelen ik was eerder al bezig met deze commando's dus ik heb dit verder uitgebouwd en dat gaat heel goed. Nu ga ik binnenkort met mijn vader samen longeren.