Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Bienotje schreef:Misschien kun je ook wat verder ingaan op de andere hints die zijn gegeven?
Sowieso zie ik op de foto´s dat de martingaalstopjes tussen jouw hand en de martingaal zitten. Dus niet tussen martingaal en bitje zoals nairtje bedoelde.
Daarnaast lijkt me je instructie als eerste al de aangewezen persoon die je erop wijst als je tuigage niet helemaal passend zit, denk aan de te lage neusriem bv. Instructie hoeft helemaal niet per direct met jouw en je paard aan de teugel aan de slag hoor. Maar wel ontspanning, voorwaarts zijn en het aan de hulpen staan moeten aan de orde zijn. Met instructie mag je ook wel vooruitgang verwachten, dat hoeft niet per direct. Maar na enkele lessen (uitgezonderd de slechtere dagen die iedereen wel eens tijdens het trainen heeft) mag je toch wel bemerken dat je paard meer ontspant/ op eigen benen loopt en beter aan de hulpen staat.
Verder kun je een paard ook goed trainen aan de longe, doe je dat wel eens? Hoe loopt je paard dan zonder gewicht/ zadel op zijn rug. Heb je al eens de rug laten checken?
).
). Probeer eens een (proef) les bij andere instructie. Een nieuw iemand met andere oefeningen, wat meer uitdaging voor jouw en je paard kan soms geen kwaad.mukkes schreef:smano schreef:Je hebt toch les wat zegt je instructrice ervan dan. Je zou hem eens kunnen longeren met bijzetjes. ( en je neusriem zit te laag) Kan hij onbelast eens wat meer dalen met het neusje.
nou je het zegt idd mijn neusriem zit te laag zal hem gelijk omhoog zetten als ik d'r ben!!
mijn instructrice doet er niet echt wat aan! eigelijk!
Flurk schreef:Heb je al eens goed naar zijn gebit gekeken?
Mogelijk heeft hij haken of doppen
Succes verder en laat je nog even horen hoe het gaat?
Armani88 schreef:trouwens op je foto zie ik dat de ring van de martingaal voor de stop zit meot anders om anders helpt het niet
hennieb schreef:Mmm ik rij bij dezelfde instructrice en daar is niks mee... Ze let erg veel op houding en ontspanning van het paard.
Ik heb een fries ook pas sinds juni onder het zadel... heeft precies dezelfde problemen en het is puur een balans probleem.
We trainen veel op mijn houding en het gaat inmiddels al stukken beter.. vaak ligt het aan mijzelf als ze zo hoog met der hoofd loopt..
Dus denk dat het in dit geval niet aan de instructrice ligt maar aan de jongheid van het paard...
Ze is nog maar net onder het zadel... misschien wil je iets te snel?
mukkes schreef:hennieb schreef:Mmm ik rij bij dezelfde instructrice en daar is niks mee... Ze let erg veel op houding en ontspanning van het paard.
Ik heb een fries ook pas sinds juni onder het zadel... heeft precies dezelfde problemen en het is puur een balans probleem.
We trainen veel op mijn houding en het gaat inmiddels al stukken beter.. vaak ligt het aan mijzelf als ze zo hoog met der hoofd loopt..
Dus denk dat het in dit geval niet aan de instructrice ligt maar aan de jongheid van het paard...
Ze is nog maar net onder het zadel... misschien wil je iets te snel?
hey hennie! leuk dat reageerd, maar voor de 1 klikt het erg goed met instructrice en voor de ander niet! het is gewoonweg niet mijn manier van lesgeven, maar ik denk dat dat iets persoonlijks is! als jij vind dat ze goed les kan geven, dan vind je dat, maar ik ben dr'gewoon niet zo gek van!
Temp schreef:Wat bij mijn jonge pony goed helpt is veel naar buiten gaan. Lekker rechte stukken rijden, zo krijgt hij controle over zijn lichaam en leert hij zijn balans te vinden. Als dat eenmaal wat beter gaat, dan kan je in de bak en iets meer van hem vragen. Maar laat hem in het begin maar met zijn hoofd in de lucht, geeft niet, laat hem maar eerst goed zijn balans vinden.
Als hij die controle en balans een beetje heeft kunnen vinden zal hij ook steeds meer je hand op gaan zoeken. En ook zeker kort rijden, zorg dat hij er lol in krijgt, kleine dingen van hem vragen, die hij snel begrijpt en dat uitbreiden. Ik zelf heb 1x in de 2 weken een half uurtje les, en dat werkt prima voor ons. Ik leer er ontzettend veel, en het is precies genoeg.