'Elmiran' & Picasso

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: 'Elmiran' & Picasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 22:22

Nee, ik heb geen hulp van Elmiran.
Ik krijg les van Margo op bokt, dat gaat overigens super. Hij loopt ook vaak nagevelijk. Ik zal Elmiran is vragen of ze foto's maakt tijdens de lessen, want dat loopt 'ie ook super.

Hij zoekt zelf z'n ontspanning al goed op.
En wat betreft Elmiran: Foto's zijn momentopnames. Het zegt niets. Foto's in het andere topic waren slechte momentopnames. Ik heb foto's van Elmiran gemaakt, 250, misschien wel meer, en alleen deze foto's waren er, toen hij nagevelijk liep. In het andere topic was het slecht weer, en hadden we dus weinig foto's gemaakt. Ook was dat al 3 weken terug, en het was waaierig en tegen de donkere kant aan (foto's zijn verhelderd). Knipoog
Om maar even iets duidelijk te maken. Lachen

En.. Picasso sprong tegen de bakrand op bij Elmiran, daar zijn dan wel geen foto's van. Maar om even aan te geven dat hij niet voordurend zo mooi loopt als op enkele foto's/momentopnames.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:24

Ja .. ik ben wel benieuwd naar foto's over een maandje of 3/4 ik geloof ook wel dat jullie vooruitgang zullen boeken.. maarja.. vooruitgang kost tijd!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 22:25

Zeker, we houden jullie op de hoogte. Net zoals bij Chi Chi, als je kijkt wat ik daarvan heb gemaakt. Lachen

Vanaf een wilde, bokkende merrie naar een dressuurpaard wat zelfs voor het eerst nagevelijk liep na 10 of 20 jaar.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 22:29

soeske schreef:
En inderdaad Elmiran, ik vind ook dat je hem vrij diep rijd. Vond ik ook al opvallen bij je andere foto's op je paarden...
Het is een vrij onbespierd paard, dan zou ik hem niet zo diep rijden.. maar dat is mijn mening Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:46

dit meisje rijdt hem er meer bij, maar de achterhand is ver te zoeken.
daar moet aan gewerkt worden. want hij kan van voren wel 'nagevelijk' lopen, maar dat is allemaal schijn als hij zijn achterhand niet gebruikt.
veel overgangen, voltes, tempowisselingen -draf-stap-galop-halthouden-draf-etc.

maar zoals ik al zei: ik vnd het een leukerd, ik wil foto's zien over een half jaartje, met een dikke speknek en lekkere billen haha Vingers aflikken

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:49

overgangen heb ik ook zeker wel gereden. Expres geen galop omdat ik bij jonge paarden die wat moeite hebben met de balans liever eerst de draf goed heb Knipoog zo heb ik dat bij mijn paard ook gedaan, kleine stukjes galop.
Verwacht ook niet dat een paard dat ik 1x rijd gelijk geweldig gaat lopen, maar vond dat ie het voor de eerste keer met mij erop wel braaf deed.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:53

Hij is 6. Met jonge paarden worden doorgaans paarden van een jaar of 3-4 bedoeld.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:55

Wat wou je daarmee zeggen??? snap het niet helemaal?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:56

elmiran schreef:
Expres geen galop omdat ik bij jonge paarden die wat moeite hebben met de balans liever eerst de draf goed heb Knipoog

Neem aan dat je bedoeld dat ie nog niet lang onder het zadel is..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:57

oeps ja...Nagelbijten / Gniffelen bedoel ook paarden die later ingereden zijn Nagelbijten / Gniffelen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:59

Zei het alleen even om het allemaal duidelijk te krijgen Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:12

Manon88 schreef:
Hij is 6. Met jonge paarden worden doorgaans paarden van een jaar of 3-4 bedoeld.

ik rijd een 6-jarige lusitano-merrie die nog maar kort onder het zadel is, dat noemen wij ook nog een jong paard... Knipoog
(mede omdat Lusitano's laat rijp zijn en dus meestal later ingereden worden)

Picassox, het is toch fijn dat je nu weet dat hij onder een meer ervaren ruiter alweer een stukje gevorderd is?!
Dan wet jij ook waar je rustig aan naar toe kunt werken.
Rij-ervaring en gevoel opbouwen komt stukje bij beetje, iedere keer als je rijdt, iedere keer als je les hebt... Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:13

Nouvel schreef:
Manon88 schreef:

ik rijd een 6-jarige lusitano-merrie die nog maar kort onder het zadel is, dat noemen wij ook nog een jong paard... Knipoog
(mede omdat Lusitano's laat rijp zijn en dus meestal later ingereden worden)

Picassox, het is toch fijn dat je nu weet dat hij onder een meer ervaren ruiter alweer een stukje gevorderd is?!
Dan wet jij ook waar je rustig aan naar toe kunt werken.
Rij-ervaring en gevoel opbouwen komt stukje bij beetje, iedere keer als je rijdt, iedere keer als je les hebt... Knipoog

Ik zei ook doorgaans.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:16

Ziet er een stuk beteer uit, zag toevallig net je andere topic, hij wordt ook al een stuk voller zeg!

maar hoe weet je eigenlijk dat hij mishandeld is?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:20

Dat was wel aan 'm af te lezen. Hij komt uit Spanje, kwam bang samen met tientallen andere paarden uit een vrachtwagen, overal wonden, slagen en een brandmerk. Kopschuw, en hij was genummerd, hij had dus geen naam. Hij heeft slechte gewoontes op stal omdat hij in stands heeft gestaan. Dat heb ik van de tussen persoon die 'm heeft doorverkocht aan mij.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:22

Picassox schreef:
Zoals er al staat. Het is voor m'n blessure tijd, het andere topic, en het is weken ervoor. En dat in 2½ maand, doe dat maar eens na! Ik bedoel, hij was nog niet eens goed zadelmak toen hij hier kwam. Wat wil je nu zien? Dat ik met stang en trens en wat sporen door de bak heen huppel?

En dat verschil in rijstijl mag ook wel.. Elmiran is 5 jaar ouder. Knipoog

Nou nee dank je, ik zie liever iemand die het rustig aan doet dan iemand die alles gejaagd doet en de boel maar snel met die kop naar beneden wil krijgen..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:23

Daarom, en dát is wat ik probeer te bereiken. Met vertrouwen en een goede band, dat hij graag wil werken. En dat alles vanuit zijn achterhand komt. Wanneer ik erop zit lukt dat wel, ik rij 'm vanuit achteren naar voren, waardoor ik niks in m'n handen heb wanneer hij aan de teugel komt. En zo moet het.

Liever dat het wat langer duurt. Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:25

milo schreef:
dit meisje rijdt hem er meer bij, maar de achterhand is ver te zoeken.
daar moet aan gewerkt worden. want hij kan van voren wel 'nagevelijk' lopen, maar dat is allemaal schijn als hij zijn achterhand niet gebruikt.
veel overgangen, voltes, tempowisselingen -draf-stap-galop-halthouden-draf-etc.

maar zoals ik al zei: ik vnd het een leukerd, ik wil foto's zien over een half jaartje, met een dikke speknek en lekkere billen haha Vingers aflikken

Juistem, híer ben ik mee bezig. En Elmiran kan niet mijn training overnemen, dus die doet het heel anders.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:25

Goed om te lezen, je berichtje. Lachen
Veel succes ermee.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:26

ik ben t met Natasja91 eens Vork gewoon rustig aan kleine stukjes naar beneden vragen, eerst voorwaarts...enz. Vork

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:28

Jep. En daar ben ik mee bezig, vraag maar aan Margo. Clown

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:33

ik ook, begin altijd rustig aan ben al snel tevreden met kleine stukjes, als ze t eenmaal door hebben en de spieren beter ontwikkeld zijn wordt het vanzelf wel beter.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:35

Jaa, dat is op het moment het grootste probleem bij Picasso. Hij heeft nog niet zoveel vermogen en kracht. Maar dat komt wel, Margo is een goede instructrice, dus we komen er wel. Lachen

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:42

is ze centjes op de grond aan hett zoeken:D??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:43

Rustig aan, en tevreden zijn met kleine dingen, dat blijft het ook voor hem leuk! Knipoog