Sabine @ work met stoere fries Aise!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Unexpected_

Re: Sabine @ work met stoere fries Aise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:26

Ik kan de foto's niet zien, het filmpje wel.
Lieve mensen, Aise is amper te rijden zonder sporen, voor de grap zouden jullie allemaal eens een keer op Aise moeten rijden, en dan zonder sporen. Probeer hem dan maar eens in de galop te krijgen Knipoog Sporen zijn een hulpmiddel om de hulpen te verfijnen, en inderdaad niet om hem voorwaarts te krijgen, daar ben ik het ook wel mee eens, maar bij dit paard gaat het zonder spoor gewoon ontzettend moeilijk of gewoon helemaal niet. Aise is gewoon liever lui dan moe, dit was al zo bij het inrijden van Aise. Maar vind het echt super verbeterd!!

Op het filmpje vond ik Aise wel heel af en toe wat kort in zijn hals, maar Aise was dus al aan het klieren volgens Sabine, en er stond dat ie nog niet zo los was. Ik vind ook dat ze een heel stuk vooruit zijn gegaan, net als wat Tamara (Mocca) al zei! Ik heb een poos geleden een keer op Aise gereden, en vind het echt knap van Sabine en haar 2 zusjes dat ze zo op Aise kunnen rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:36

als hij sloom is kan je altijd nog een zweep gebruiken, daar een tikje mee geven (ik kan de foto's niet meer zien)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 13:37

Mijnalbum doet raar.
Aise reageert niet op de zweep.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:10

Citaat:
Sporen zijn een hulpmiddel om de hulpen te verfijnen

Sorry hoor maar dit dat geldt hier echt niet. Het is jammer dat de foto's het niet meer doen anders kon je zelf zien (vooral op de ena laatste foto) hoe er met de sporen wordt omgegaan. Als men zo de sporen in de buik van het paard zet dan zal dit paard indd wel heel ongevoelig zijn geworden voor het been.

Ik zal even een beschrijvind geven voor de mensen die het niet kunnen zien. Op de ena laatste foto had de ruiter haar tenen zover naar buiten gedraait dat de sporen niet eens meer te zien waren vanaf de zijkant en dus recht in de buik van het paard zaten. Daarnaast was op de andere foto's te zien dat haar benen elke foto weer op een andere positie lagen.

Sporen zijn een hulpmiddel om de hulpen te verfijnen mits goed gebruik! anders is het gewoon een kwelling voor het paard en zal die dit echt niet als hulp zien.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:11

Ik tem, de foto's doen het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:14

De foto's doen het niet bij mij,
maar op het filmpje zit je wel elke keer te prikken in de buik

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:35

Ben het idd met het commentaar eens...

Ik zou je sporen er afhalen en dan gewoon zonder gaan rijden. Veel overgangen en verschillende figuren en les, dan heb je dat gepor helemaal niet nodig om haar vooruit te houden... Dit lijkt me voor Aise ook niet lekker...

Verder kan ik de foto's helaas niet zien...

xxx Marleen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:23

ik zie geen foto's Verdrietig

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:30

je foto's doen het niet

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:35

Als jullie hadden gelezen had je gezien dat ik dat een paar reacties naar boven heb verklaard, en er ook al iemand heeft getemd, dus deze reacties zijn een beetje overbodig. Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:06

Graag voortaan toestemming vragen aan de persoon die je op de foto zet of je de foto's mag plaatsen.
Aangezien de foto's niet zichtbaar zijn en de persoon op de foto geen foto's geplaatst wilde hebben, plaats ik hier een slotje.