Wilson (tuiger) voor de 2de keer onder de vrouw!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Wilson (tuiger) voor de 2de keer onder de vrouw!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:09

0ojannekeo0 schreef:
Ziet er netjes uit!
Stiekem ben ik benieuwd naar de écht foto's van dit paard zoals hij écht hoort te lopen, met knie actie dus!

Tja, daar moet je die tuigers natuurlijk ook op trainen als je ze er voor wilt gebruiken. Wij hebben er twee en ik heb geen idee hoe ze als echte tuigpaarden kunnen lopen. Janssen heeft als driejarige zelfs nog gewonnen op het grote tuigpaardenconcours in Hagestein, maar is daarna toch in de marathonwereld terecht gekomen. En wij rijden ze dus puur recreatief. De koele karakters maken ze daar in mijn ogen ook wel heel geschikt voor hoor.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:20

ziet er goed uit.
leuk paardje lekker veel wit Tong uitsteken

@moniqueT heb even op jullie site gekeken jullie hebben ook leuke paarden zeg.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:24

Ziet er netjes uit voor de 2e keer Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:50

Citaat:
@moniqueT heb even op jullie site gekeken jullie hebben ook leuke paarden zeg.

Eh, alle foto's van onze site zijn weg, behalve die in het frame. Storing bij de server, we hopen het z.s.m. op te lossen. Ben benieuwd wat je gezien hebt dan, behalve de afstamming Haha!

En ja, we hebben wel hele leuke paarden, vinden we zelf ook natuurlijk. De foto's in het frame zijn er nog, waarvan de Welshponies in het tandem niet van ons zijn, maar van vrienden (rijtuigbouwer Hans van der Mee). Ik zit wel zelf op de bok. De paarden in de rechterfoto (de vossen met bles) zijn inderdaad van ons.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:51

heb een tijdje geleden al zitten kijken omdat ik zag dat jullie uit de buurt kwamen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:53

Ha, nou snap ik 'm. Jouw Utopia mag er ook wezen hoor! Mooi sprekend hoofd, lijkt weer wat op onze Jans. Ze hebben allemaal wel wat van elkaar, die vossen uit de Gelderse kant. Je mag ze best eens in het 'eggie' komen bekijken hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:54

MoniqueT schreef:
0ojannekeo0 schreef:
Ziet er netjes uit!
Stiekem ben ik benieuwd naar de écht foto's van dit paard zoals hij écht hoort te lopen, met knie actie dus!

Tja, daar moet je die tuigers natuurlijk ook op trainen als je ze er voor wilt gebruiken. Wij hebben er twee en ik heb geen idee hoe ze als echte tuigpaarden kunnen lopen. Janssen heeft als driejarige zelfs nog gewonnen op het grote tuigpaardenconcours in Hagestein, maar is daarna toch in de marathonwereld terecht gekomen. En wij rijden ze dus puur recreatief. De koele karakters maken ze daar in mijn ogen ook wel heel geschikt voor hoor.

Maar bij dit paard zie je dat er echt wat in zit!

Ik denk dat de TS alleen "dressuur" plaatjes neergezet heeft, ik wacht dan ook graag haar antwoord af!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:59

Ik ben ook benieuwd hoor, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik niet weet of ze hem al écht trainen op de knieactie?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:00

MoniqueT schreef:
Ha, nou snap ik 'm. Jouw Utopia mag er ook wezen hoor! Mooi sprekend hoofd, lijkt weer wat op onze Jans. Ze hebben allemaal wel wat van elkaar, die vossen uit de Gelderse kant. Je mag ze best eens in het 'eggie' komen bekijken hoor Knipoog

hahaha dank je
ik zal eens een x komen kijken lijkt me wel leuk.
en jullie mogen utoop natuurlijk ook een x komen bekijken.
hebben jullie soms ook meegereden met de waal en linge route?
dat vondt die van mij heeeel erg interresant al die parden en koetsen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:11

Citaat:
hebben jullie soms ook meegereden met de waal en linge route?

Mmmm, nee, wij zijn meer boscrosstypes Haha! Ik hou niet zo van in het rijtje hangen met zo'n tochtje. We worden trouwens wel lid van Waal en Linge, gewoon om toch mee te kunnen doen als er wat leuks is. Maar eigenlijk zijn die tuigers wel een béétje heftig in zo'n keurig tochtje. We rijden wel regelmatig zelf met wat vrienden hier door het Betuwse land, maar dan mogen de hittepetitten voorop Vingers aflikken

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:13

voor die van mij zou het ook niks zijn hoor.
wij houden het bij dressuur

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:02

Noach is ook met oogkleppen ingereden. Nou ja, ingereden is een groot woord, want hij had wel al buiten onder de man in het bos rechtuit gelopen. Binnenbak had ie nog nooit gezien. Die oogkleppen waren voor hem met zijn 10 jaar voor de wagen een veilige omgeving, en aangezien jouw paard ook eerst voor de wagen beleerd is vind ik het absoluut geen slecht idee Lachen Zodra het vertrouwen er is onder het zadel zul je zien dat het moment dat ze eraf kunnen vanzelf komt Lachen

Succes met je paardje, super leuk ding Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 07:32

Ik snap om eerlijk te zeggen 1 ding niet, wat ik had begrepen is dat dit een tuiger was voor de aangespannen wedstrijden en dat er eventueel de zadelrubrieken mee gereden zouden worden. Nu wordt er gesproken over dressuurwedstrijden??? Ik kan 1 ding zeggen, dressuurwedstrijden en aangespannen wedstrijden is een combinatie die niet mogelijk is. De training is te verschillend, het plaatje ook. Jullie willen hem nu bijvoorbeeld lager ingesteld hebben, is ook wenselijk met de dressuur, maar voor de aangespannen wedstrijden zeer onwenselijk, dan duikt ie, loopt ie op de kop met laatste plekken als gevolg.
Ik heb veel hackney's onder het zadel gereden die voor aangespannen wedstrijden gebruikt werden, heb er inmiddels genoeg ervaring mee (ruim 20 jaar). Het enige voordeel wat we eruit kunnen halen is dat we meer buigzaamheid in het lijf kunnen krijgen onder het zadel, wat ten voordele is voor de kar, verder is dressuurmatig rijden is behoorlijk nadelig.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 07:37

ziet er goed uit hoor..

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 08:07

ziet er netjes uit!!!
Knap hoor op een tuiger rijden!!! Die geven behoorlijk hoog op!!!

Probeer inderdaad eens of je ook met een "rijpaard hoofdstel" met een trensje kan rijden, dat is altijd goed voor de ontwikkeling en voor de mond!!
Tis inderdaad goed om het paard af en toe dressuurmatig te rijden, om hem lekker door zijn lijf te laten lopen...Maar sommige tuigers knappen hier minder van op, maar het lijk wel of deze er echt zin in heeft!!!
Succes verder met het beestje en geniet er vooraal van!!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 08:07

ziet er netjes uit!!!
Knap hoor op een tuiger rijden!!! Die geven behoorlijk hoog op!!!

Probeer inderdaad eens of je ook met een "rijpaard hoofdstel" met een trensje kan rijden, dat is altijd goed voor de ontwikkeling en voor de mond!!
Tis inderdaad goed om het paard af en toe dressuurmatig te rijden, om hem lekker door zijn lijf te laten lopen...Maar sommige tuigers knappen hier minder van op, maar het lijk wel of deze er echt zin in heeft!!!
Succes verder met het beestje en geniet er vooraal van!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:02

Neonlight schreef:
Ik snap om eerlijk te zeggen 1 ding niet, wat ik had begrepen is dat dit een tuiger was voor de aangespannen wedstrijden en dat er eventueel de zadelrubrieken mee gereden zouden worden. Nu wordt er gesproken over dressuurwedstrijden??? Ik kan 1 ding zeggen, dressuurwedstrijden en aangespannen wedstrijden is een combinatie die niet mogelijk is. De training is te verschillend, het plaatje ook. Jullie willen hem nu bijvoorbeeld lager ingesteld hebben, is ook wenselijk met de dressuur, maar voor de aangespannen wedstrijden zeer onwenselijk, dan duikt ie, loopt ie op de kop met laatste plekken als gevolg.
Ik heb veel hackney's onder het zadel gereden die voor aangespannen wedstrijden gebruikt werden, heb er inmiddels genoeg ervaring mee (ruim 20 jaar). Het enige voordeel wat we eruit kunnen halen is dat we meer buigzaamheid in het lijf kunnen krijgen onder het zadel, wat ten voordele is voor de kar, verder is dressuurmatig rijden is behoorlijk nadelig.

Ben ik het niet geheel mee eens. Als je een paard op de juiste manier africht dan kan je hem instellen zoals je dat zelf wil. Hoog of laag net wat je vraagd.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:14

Gertruud1984 schreef:
Hij is leuk! Begrijp me niet verkeerd, maar voor een tuiger vind ik hem super rijtypisch en goed gebouwd voor onder het zadel, niet zo'n platte kont en zo'n hele hoge hals in ieder geval. Denk dat ie heel mooi kan worden onder het zadel.

Zou ook de oogkleppen af doen!

hier ben ik het mee eens, ziet er super uit !!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:33

Ben het ook eens met bovenstaande, vind het een leuk type!

En die oogkleppen kunnen af en toe best handig zijn. Lachen Heb Furie ook aantal keer met oogkleppen gereden toen ze al wel onder het zadel was maar nog niet ingespannen. Ze kon toen moeilijk wennen aan het feit dat ze zo weinig zag en onder het zadel voelde het al een stuk vertrouwder voor der. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:05

oosterhoff schreef:
Ben ik het niet geheel mee eens. Als je een paard op de juiste manier africht dan kan je hem instellen zoals je dat zelf wil. Hoog of laag net wat je vraagd.

Dat klopt, en ik heb al eerder aangegeven (eerder bericht) dat het puur uit ervaring is. Normaal gezien heb je gelijk, zo denk ik ook, maar uit de praktijk blijkt het niet goed te werken. Aangespannen wedstrijden zijn een beetje apart, en de reactie van de dieren die op de aangespannen wedstrijden lopen ook.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:08

Ziet er goed uit hoor. Zeker voor de tweede keer onder het zadel. Ga zo door!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:50

oosterhoff schreef:
Neonlight schreef:

hier ben ik het mee eens als jou paard lekker naar de hand staat kan je he m natuurlijk op alle mogelijke maniern in stellen van opgericht tot zeer diep

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 17:56

Zo een heleboel reacties alweer Nagelbijten / Gniffelen
@ MoniqueT, hij is aardig groot, sowieso wel over 1.70m

Verder over de manier van trainen; ik denk dat de meningen daarover verschillen. De eigenaar zelf traint ze aan de longe ook gewoon lekker lang en laag en los door het lijf om ze toch te gymnastiseren... Hij had er zelf dus geen problemen mee dat we er dressuur mee rijden, aangezien dat eigenlijk dezelfde methode is als hoe hij ze traint aan de longe...

En zoals hier idd gezegt wordt, als je ze lekker aan het lopen hebt; kan je ze zowel laag als hoog instellen... Dat is gewoon hoe je hem verder africht

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:58

leuke foto's en echt mooi paardje Lachen
ziet er goed uit

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:03

Ziet er wel al goed uit hoor, voor de 2e keer Ja

Maar ik begrijp dus dat er door jullie wedstrijden mee gereden gaat worden? Weet je dan wel dat hij te koop staat op marktplaats? Schijnheilig En dat Today ook bij een advertentie staat van dezelfde mensen op marktplaats?