Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katingka schreef:Hoi "Arnolda"
Volgens mij ben jij diegene die tegen mij zei dat er bloed uit mijn paard zijn mond kwam, en inderdaad, er kwam wat bloed uit, waar ik dus direct de oorzaak van gezocht heb, en wat denk je, mijn tinkertje had op haar tong gebeten, vooraan in haar mond, dus dit kwam niet van het bit. Kan gebeuren lijkt mij.
Ik heb er niet zonder rede een pessoa in hangen en dit is een wel overwogen keuze geweest. Het is ook het enige "hulpmiddel" wat ik eraan heb zitten, ik rijd zonder sporen en zonder zweep. Mijn tinker kent haar eigen krachten zeer goed, en als ik haar niet op tijd kan corrigeren dan knijpt ze hem er tussen uit met alle gevolgen van dien. Dit zijn dingen die niet kunnen/mogen gebeuren op bijv een show omdat je er mensen mee in gevaar brengt.
Voor de mensen die dit forum runnen, sorry dat ik zo off topic ging, maar wou even mijn reactie geven.
groetjes Danielle
SuperQuinta schreef:ach ja we kunnen maar beter ophouden want, niet iedereen rijdt even goed en bij de tinkershow zijn er meer dingen geweest en het valt me op dat je daar niets over zegt b.v. het scherpe bit van de westernact waar ik veel mensen over hoorde, of de kunstjes waar de zweeptikken steeds harder gingen........ dus zeg maar meteen alles wat je niet goed vind dan kunnen we nu ophouden.
SuperQuinta schreef:beste Monique,
als je mijn reactie eens goed leest zie je dat niet ik maar mensen om mij heen die reactie gaven,net als bij Arnolda. Dus wat je met de opmerking over jaloerzie bedoeld?? ik gun iedereen al het geluk van de wereld dus als jij nu shows gaat rijden wens ik dat jou ook.
groetjes maike
Sugarmiss schreef:Ik wil even reageren op het feit dat er diverse keren is gezegd dat iemand zonder hoofdstel rijd. OK er zit dan geen hoofdstel om het hoofd, maar het paard heeft wel degelijk een bit in zijn mond (waarschijnlijk een meroth) en de ruiter houdt duidelijk teugels vast. Wat is er dus op deze manier zo moeilijk aan zonder hoofdstel rijden ???
Rijdt een paard eens alleen op je zit en benen en evt. stemhulpen, zonder gebruik te maken van bit/teugels. Dan ben je pas met iets bijzonders bezig.