Ik ben zelf 1,76m en de merrie is maar 1,50m. Voor het mooie vind ik dat ik wel iets te groot ben en daarom weet ik niet of ik onze wedstrijden voort wil zetten. Momenteel is ze natuurlijk weer drachtig dus kom ik niet met haar op wedstrijden en rijdt ik haar ook niet wedstrijd gericht.
Wij zijn M2 met winstpunten en moeten nog een paar puntjes voor de Z, misschien dat ik die nog probeer te rijden met haar, ben er nog niet over uit wat ik doe volgend jaar, weer op wedstrijd uitbrengen en laatste puntjes proberen te halen of haar als fokmerrie inzetten. Ik heb hiernaast namelijk nog een rijpaard waar ik iets mooier op pas en die wat meer capaciteiten heeft.
sammie_14 klopt is moeilijk met haar die achterbenen actief houden. Dat is ook de reden dat ik een zweepje erbij heb zodat ik haar kan bijtikken, maar omdat ik haar niet zoveel meer rijdt is het lastig om haar én rond én actief van achter te houden. Tis toch een nadeel dat die arabieren iets hoger van achter zijn, maar als ik haar echt zou gaan trainen kun je het wel veel meer verbeteren.