Ras?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:08

Hoi, als het geen 100% Welsh is, dan kan het zeker toch wel voor een Welsh doorgaan. Voor een Welsh is het hoofdje iets aan de gewone kant, maar ik ken genoeg Welshes die niet eens zo'n mooi hoofd hebben.

Ze zal waarschijnlijk ergens gered zijn van de slacht. De eigenaar heeft haar voor een of andere reden niet kunnen (of willen) verkopen en haar dan maar voor de slacht aangeboden.

Overigens zitten in veel Welshes wel Arabier, maar dan toch redelijk ver weg. Voor zover ik weet zijn er in de afgelopen eeuw maar 4 vreemde invloden geweest: De berber Sahara, en de Arabieren Cairo, King Cyrus en Incoronax. Sahara, Cairo en King Cyrus komen in heel veel lijnen voor, Incoronax is wat zeldzamer. In de 19e eeuw zijn er wel meer Arabieren gebruikt, maar dat is een stuk moeilijker na te gaan. Denk overigens maar na: een pony van 1.15m stamt heus niet direkt van een Arabier af.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:21

pebblientje schreef:
een shetlander kan ik me indenken,maar een welsh doen ze echt veel minder snel!

Pebblientje: ik wil je niet gelijk corrupteren, maar het is toch heus wel zo dat er best wel veel Welshes naar de slacht gaan. Ik ken er zelfs die er ieder jaar een paar in de diepvries stoppen vooreigen consumptie. Ikheb daar iets meer reserves voor, aangezien ik niet graag 11 maanden op een veulen wacht, om het dan maar op mijn bord te zien verdwijnen.

Slacht is overigens een uiterst middel, maar mits onder goede omstandigheden en met respect voorhet welzijn van het dier uitgevoerd, is het stukken beter dan een pony te laten verwaarlozen. Ik ken ponies die jaren hebben moeten lijden en echt veel beter dood waren geweest.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:30

Ik denk ook dat t een welshje is! Dacht ik al toen ik der bij jullie zag.
Ik vind t echt een prachtig ponietje, echt jammer dat ze zo bang is!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 09:31

heyhey

ik geloof best dat zo'n merrie ook voor de slacht bestemd kon zijn hoor! Waarom niet? Maar ja, dat hapje vind ik nog sreeds grappig bij der, en waar het van is kan me niet schelen!

Deetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:15

WELSH Knipoog))

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:29

Clown Wat een lieverdje !!!! je boft echt met zo een super pony !!!! die maantjes en dan die pluk voor dur ogen...een hele stoere merrie hoor !!! Maar ik denk ook dat het een welshje is Party!! .

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:35

liberty schreef:
heyhey

ik geloof best dat zo'n merrie ook voor de slacht bestemd kon zijn hoor! Waarom niet? Maar ja, dat hapje vind ik nog sreeds grappig bij der, en waar het van is kan me niet schelen!

Maakt toch ook niet uit, pony heeft geluk gehad dat ze bij jouw terecht is gekomen. Overigens; Een van Nederlands beste harddravers YELLOWA werd ook uit handen van de slager gehaald en verdiende later nog tonnen aan prijzengeld. Zo zie je maar weer....

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 14:21

Welshie Lovers