Wisteria weer @ work + grappig filmpje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekevGool

Re: Wisteria weer @ work + grappig filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:23

Tgaat kei goed renske! Ga zo door, je komt er wel met wis! En tja, ze mag nu nog wel 1x schrikke.. 3x is scheepsrecht he Haha! Laat het me maar wete als je dr weer andere foto's op hebt staan Knipoog
Tot morge!!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:16

Wat een leuk ding is het ook geworden he Lachen
Zo van veulentje tot nu Kwijl
Maar dit ziet er toch hardstikke goed uit... Boeiuh van die slof je gebruikt hem toch als hulpmiddel niet als strafmiddel Tong uitsteken

Maar ziet er echt goed uit, leuk om te zien die 3-jarigen allemaal Haha!
Nou nog veel succes met hem en op naar t concour Knipoog

ghislaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:21

jouw W'tje ziet er ook super uit. En als jij denkt dat die hulpmiddel goed is en goed gebruikt wordt, zie ik niet in dat er weer negatief gezeur komt. Verder super en zeker op naar de wedstrijden voor je. tot de volgende foto-sessie.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:24

mooie foto's hoor !
vind alleen van sommige foto's van de stap hij een beetje 'uit elkaar loopt'
in de draf vind ik het er wel super uitzien

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 22:30

bedankt voor alle leuke reacties!!

@ _Kelly dat kan wel kloppen, de 1e stapfoto zi ik er net op en was ik nog aan het losstappen en de laatste 2 foto's aan het uitstappen Knipoog

maar ze loopt over t algemeen nog weleens wat uit elkaar, niet gek ook want ze is amper 2 maandjes zadelmak, maar beetje bij beetje gaat alles wat netter en wordt ze sterker Lachen

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:39

Haha dûh dat ze 'een beetje uit elkaar loopt'..is wel logisch he voor zo'n jong beessie...Knipoog Die kunnen in het begin beter lekker naar voren ipv dat je ze al weer terug of bij elkaar gaat rijden!
Had in je vorige topic ook gereageerd (en geen aanval geplaatst oid zoals sommige anderen) maar deze foto's zien er inderdaad al een stuk ontspannener uit!:) (bestaat dat?>ontspannener..?) Maar ga zo door! Mooie ruime stap heeft ze! succes

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:03

Netjes!! Het kan dus óók zónder slof!

Ga zo door! Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:33

Ziet er super netjes uit!
Vond ikde vorige keer ook al, je rijdt em echt netjes. Ja
Doe zo verder zou ik zeggen! Haha!

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:52

Vind je echt goed me je jonge paard rijden! OOK in het vorige topic Knipoog Lekker ontspannen, en daaraan zie je, dat de slof goed gebruikt is, anders loopt je paard zonder slof, niet op deze manier! Ook bij dit topic op naar de 5 pagina's, maar deze keer alleen met goede commentaar dan! Haha! Vzel succes nog!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:47

Renske, Is Wisteria eigenlijk fel als je aangallopeert of is ze dan vrij cool en relaxed? Ik draaf natuurlijk al wel met Whiz en dat doet ie goed en in balans, maar ik moet binnenkort de overgang naar de gallop maar eens opzoeken ipv dat hij wegspringt in de gallop en dan doorgaan. Als ik mag kiezen zoek ik het liever zelf op, dan dat hij het per ongeluk eens een keer gaat doen want dan is hij waarschijnlijk van slag ipv relaxed en heb je meer kans op bok-praktijken. Is Wis fel op de gallop of eigenlijk helemaal niet? Zou voor mij wel fijn zijn om te weten, ter vergelijking! Ga het binnenkort gewoon een keer proberen, hij kent het commando dus gewoon mijn stem erbij gebruiken. Whiz is meestal relaxter als ie weet wat ie moet verwachten dus ik ben er niet zo gerust op dat een onverwachte gallop net zo lekker zal worden afgerond.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:39

Hai
Het ziet er echt goed uit, ben echt blij voor je dat het al snel zo goed gaat. Voor zo'n resultaat heb ik wat keertjes in de ambulance gelegen helaas.
Wel ontzettend leuk als je aan het werk kan gaan met je paardje. Dan word de band toch nog veel sterker vind ik zelf.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:53

Ziet er goed uit!! Ga zo door!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:38

thnx voor de leuke reacties Haha!

@fargo, de 1e galop dan krijg ik wat nijdige reactie op mn been, maar zit ze eenmaal in galop dan gaat het super! en daarna gaan alle keren galop aanspringen erg makkelijk Lachen
wis is sowieso als je er net opzit wat tegen het been, 1e drafje is dan ook wat terughoudend, aangalloperen doet ze chagie maar vanaf daarna gaat t allemaal super, ben zelfs al aan het schakelen in draf&galop, wegrijden en weer terugrijden gaat beide goed!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:58

Fargo, speciaal voor jou een flmpje waarbij wis in de rechtergalop(moeilijkste galop qua aanspringen, makkelijkste hand qua rijden) aanspringt, t gaat snel en is maar kort, en als je heel goed kijkt ze je me na t aanspringen ff belonen met mn binnenhand haha http://www.zippyvideos.com/5580774116333806/100_2179/
maar zoals je ziet, soepel en geen verzet Lachen

gewoon met whiz een paar keer de galop oefenen aan de longe zonder iemand erop dat het stemcommando er goed in zit, en dan zelf een galopje proberen terwijl je erop zit
bij wis gallopeerde ik vrij snel al, de 1e keer dat ik erop zat(voor wis 5e keer iemand op haar rug) gallopeerde ik al aan de longe, puur op commando van degene die de longe vasthad
pas toen ik zelf been moest gaan geven werd ze soms chagie bij het aanspringen, maar heel typisch is dat dus alleen maar de 1e galop van die dag, verder is er niets aan de hand Haha!

en nog 3 galopfilmpjes op de laatste ben ik haar wat langer aan t laten, is ze nml weer klaar voor die dag, mieke die filmde was verbaasd hoe braaf ze met haar hoofdje omlaag bleef, gooide toen expres ff teugels los/hand helemaal naar voren om te laten zien dat wis zelfs dan nog niet met haar hoofd omhoog kwam Knipoog

http://www.zippyvideos.com/4681519856333896/100_2172/

http://www.zippyvideos.com/8799432656333916/100_2181/

http://www.zippyvideos.com/9866680386333936/100_2182/

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:56

Leuk paard! Alleen ik heb het idee dat je haar er al te veel doorheen wilt rijden. Als ik jou was zou ik me, zeker gezien haar leeftijd en sterkte, bezig houden met lekker lang en laag proberen te rijden, neusje eruit, op haar eigen benen, veel schakelen en vooral niet vergeten lekker te blijven spelen Lachen
Veel succes verder samen Knipoog

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:04

Ik had al een heel lang verhaal ingetyped maar bij verzenden zat mijn kat in de weg Clown . Heel erg bedankt voor de filmpjes, ziet er erg goed en ontspannen uit. Ik denk ook dat ik er niet te moeilijk over moet doen, als het bekend is en hij snapt het dan zal hij waarschijnlijk net zo makkelijk en zonder verzet aanspringen als Wisteria (mijn complimenten!). Hij springt nu eigenlijk al op commando aan aan de longe als ik er niet op zit, dat nogmaar eens een paar keer herhalen en dan erop hetzelfde doen. Je stelt het op dezelfde manier voor als ik het gedacht had. Zolang de Obeliskkinderen het maar snappen is het geen probleem. Nu alleen daar zelf nog even zo makkelijk in worden dat ik het ook daadwerkelijk ga doen en me niet aanstellen..

Tsssss, ondertussen vrijdagavond in de storm volkomen ongevraagd maar wel getoond 3 keer in de galop gezeten en dit op een laatste noodstop na goed afgerond. Zoals te verwachten was het nu door de storm wel wat vluchterig maar hij zat wel lekker!

Nou de volgende week het maar eens volgens bovenstaand plan doen, dan gaat het vast beter.
En nog even dit: al die mensen die vinden dat je te hard gaat met Wisteria en te veel vraagt.... Ik zal mijn instructeur maar even citeren toen ik er nog maar net een paar keer op gereden had: HIJ LOOPT VEEL TE MOOI VOOR ZIJN LEEFTIJD! Obelisk kinderen lijken van nature al heel veel aan te bieden aan lichaams en hals houding. Daar hoef je weinig voor te doen, ze hebben een hele goede balans en bieden zelf al vrij gauw een bepaalde (hals)houding aan. Het enige dat je als ruiter kan doen is heel vriendelijk blijven en HEEL BLIJ ZIJN dat je paard dit van nature heeft en aanbiedt en er heel zuinig op zijn. En volgens mij ben je echt wel zuinig op Wisteria dus dat zit wel goed. Bedankt voor de tips en de fimpjes! Geeft me nog meer zin om er mee aan de slag te gaan!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:07

Origineel ook nog teruggevonden (nou dan maar dubbel haha)
Hi Renske, Dank je wel voor je filmpjes! Heel erg duidelijk en op zich gallopeert ze erg herkenbaar Haha! Whiz gallopeert op zich ook makkelijk en aan de longe ook wel goed en vlot op commando aan. Zoals jij het schetst lijkt het mij ook het beste en zo had ik het ook een beetje verzonnen. Want dan snapt ie het en doet ie denk ik niet paniekerig of vluchterig. Daar heb ik wel een goed gevoel bij. Ik denk ook dat ik er eigenlijk niet te moeilijk over moet doen en het gewoon moet gaan doen op die manier. Als ze het snappen doen de obelisken niet zo moeilijk. Ik zie dat Wisteria de overgang ook makkelijk en goed maakt en zonder spanning, mijn complimenten hoor, dat doet ze echt hatstikke goed en lekker ontspannen en in balans.
Tsssss, Ondertussen heb ik stiekem mijn ongevraagde maar wel getoonde 3 gallopjes vrijdag in de bak in de storm al gehad. Zoals te verwachten wordt het dan inderdaad een beetje vluchterig, maar dat kwam ook door de storm. Daarna kon ik toch goed draven en blijven sturen. Was dus nog niet de bedoeling maar goed, voelde verder wel lekker en prettig. Op een laatste noodstop na Clown Clown

Nog even dit voor al die mensen die niet echt bekend zijn met Obelisk kinderen. De obelisken buigen vrijwel van nature al af. Mensen denken dus al gauw dat je veel vraagt. MAAR zoals mijn instructeur zegt zo is het denk ik voor alle obelisken: Hij loopt eigenlijk vanzelf AL VEEL TE MOOI VOOR ZIJN LEEFTIJD. Dus trek je lekker nergens iets van aan als mensen tegen je zeggen dat je te snel gaat met haar. Zolang jij weet dat je niet te veel vraagt en ze het zelf aanbiedt heb je gewoon mazzel dat je paard zo'n mooie eigen (hals/lichaams)houding heeft en aanbiedt. Nogmaals erg bedankt voor je fimpjes, mooie basis voor de acties van deze week voor mij.

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:29

Hee, zie dit topic nu pas Bloos !

Ziet er onwijs lekker uit zeg Renske, je kan haast niet geloven dat ze nog maar zo kort onder het zadel is Wow! !!! Draf loopt ze al super ruim, en ook de galop ziet er heeel goed uit, vooral op het filmpje Ja! Je gaat nog ver komen met haar!!! OK dan!

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:37

whaha die stem van mieke (?) op de achtergrond Clown mooi he die omgeving Tong uitsteken

Wis is echt stoer Ja maar int echt is ze nog leuker *LOL*

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:51

whaha schaam schaam, ja dat was ik Knipoog

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:10

had ik kunnen weten Tong uitsteken

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:15

je hebt eigenlijk dezelfde zit als mij ( als ik het zo op de laatste foto bekijk ) .. holle rug ? en de schouders moeten naar achteren worden gedrukt , op de kont blijven zitten en soms val je wat voor over Tong uitsteken of niet ?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:01

Leuk je weer in actie te zien Renske Lachen

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:11

leuk paardje, alleen ik vind haar een beetje op de vh lopen. Ook de longeer filmpje galoppeert ze overkruist, dit hoort ze wel te herstellen na een paar passen...

Verder veel succes!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 18:49

heej SP weer hier Haha!
ja ben eindelijk weer fanatiek qua rijden, heb nu weer een gezond paard dat scheelt al een hoop Knipoog

@Utrolig, ze is 3 jaar & 3 maanden oud en nog overbouwd, ook nog niet lang zadelmak, logisch dat ze nog wat op de voorhand loopt.
weet zo niet welk longeerfilmpje je bedoeld, heb die er nml geen bijstaan?
verder gallopeerd ze onder de man zelden fout, hoe sterker ze wordt hoe beter alles gaat Lachen
doe lekker rustig aan, veel afwisseling en in t bos rijden etc en als ze groot&sterk is moet ze écht aan het werk Lachen