Foto's van DC haar been!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:50

Mirte schreef:
Als dit mijn paard was, had ik hem afgemaakt. Ik snap eigenlijk ook niet waarom dit niet is gedaan Boos! Als je die necrosehaarden ziet op dat been, lijkt mij het onwaarschijnlijk dat het een kersverse wond is. Ik weet niet hoe de vork precies in de steel zit en of er een DA is geweest, maar voor zover ik het van de foto's kan beoordelen komt dit echt niet meer goed.

Niet geschoten is altijd mis zeggen ze....Als dit mijn paard was had ik er ook alles aan gedaan om ze te redden, je gaat haar toch niet ineens afmaken Verward Het gaat trouwens al veel beter met der been lees hier:

[VvdD] Dc haar been geneest niet goed!
[VvdD] DC is aan de betere hand!
[VvdD] Veearts geweest; DC doet het goed!

Bij de eerste link ging het inderdaad niet goed, maar lees de rest ook maar eens daar gaat het allemaal een stuk beter! (er zijn nog veel meer links over maar dan moet je even de zoekfunctie gebruiken als je precies wil weten hoe de vork in de steel zit)

Beetje overhaaste keuze als ze haar wél had laten afmaken dus... Je probeert toch alles om ze te redden?

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 00:41

DC doet het dus inderdaad heel goed. Het been dat je hier ziet ziet er inderdaad niet uit. Het viel overigens wel mee toen de DA was geweest en alles was schoongemaakt. De wond is netjes genezen en ze loopt heel goed op dat been. Haar ander been doet het ook heel goed. Het zal een tijdje duren eer dat geneest, maar ze loopt goed.
Ik ben het met sommigen eens dat ze misschien wel niet 100% zal zijn. Om nu maar gewoon te zeggen en er uberhaud boos over te worden dat ik haar niet af heb laten maken: zolang de DA zei dat er iets aan gedaan kon worden heb ik haar mooi laten leven. Ze is een jong dier en jongere paarden schijnen makkelijker te genezen. Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen om haar af te laten maken. Dan moet het wel heel extreem zijn. Dus eventjes wel opletten wat je schrijft!
DC is nu ook op een andere stal en daar is het veel veiliger. Ze heeft een grote stal en kan vrij rond lopen in de ronde loopplaats. Soms loop ze te vrij en zit ze in de pension eigenaren hun tuin gras te eten! }> De kleine donder! Haha!
Ik heb een rechtzaak tegen de vorige staleigenaren aangeklaagd. Op 8 augustus moet ik dus naar het gerechtshof.
Allemaal duimen dus dat dit goed gaat! Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 00:50

Wat ziet het er afschuwelijk uit!

DiamondCheckers schreef:
Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen om haar af te laten maken. Dan moet het wel heel extreem zijn.

Hier wil ik ook nog even op reageren:
Los van het feit of je nu de juste beslissing hebt genomen of niet, van deze 2 zinnen gaan mijn nekharen overeind staan!
JIJ kan het niet over ja hart verkrijgen?
Dan moet je toch echt niet aan beesten beginnen, want dan moet je dat juist wel kunnen! Beesten kunnen er zelf niet over beslissen en als ze geen waardevol leven meer hebben of ondraaglijke pijn moeten lijden, moeten wij er gewoon een eind aan maken.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat de beslissing omtrent DC niet goed is, dat kan ik niet bepalem met alleen een paar foto's.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 01:00

Sjonge wat erg!! Arm paard

Zania

Re: Foto's van DC haar been!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 08:33

Hoe is dat gebeurd?? berk, ziet er ver-schrik-ke-lijk uit!!

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 08:55

Hoe lang geleden zijn de foto's gemaakt?
Hoe gaat het nu met hem/haar?
Ik hoop dat ie ooit nog eens op dat beentje kan lopen maar het ziet er niet zo best uit.
Groetjesss!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:51

Je nederlands verbeterd al erg Dc. heb je ook foto's van de huidige situatie?

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:21

De zwarte plekken zouden bij nader inzien stolsels kunnen zijn, maar die foto's geven een behoorlijk vertekend beeld. Maar sorry dan bij deze. Als mijn DA zei dat er een (grote) kans zou zijn op herstel, dan zou ik het ook proberen. Ik heb verder de topics ook niet gevolgd.

Toch vind ik (net als sjuimpje) dat je altijd moet handelen in het voordeel van het beest. Als het been van mijn paard open zou liggen, en er zouden operaties moeten volgen, langdurige medische behandeling, maar is een kans op genezing, dan zou ik heel goed moeten nadenken of ik dat zou doen. kwaliteit van leven, ook al zou dat maar kort zijn, is wat telt.