Rowygo en ik met onze nieuwe Cross-Rope-Bridle !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginary

Re: Rowygo en ik met onze nieuwe Cross-Rope-Bridle !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:57

Wat gaaf zeg ! Loopt er super onder zo te zien !
Succes met je moeder overtuigen. Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:10

Ik heb hier allemaal geen verstand van, al weet ik wel dat ik niet van bitten (is dat een goede mv?) houd en daarom vind ik dit er echt heerlijk uitzien. Lovers
Lekker vrij en ontspannen!

(Ik dacht alleen altijd dat die "halsters" ook alleen maar als "halsters" werden gebruikt, niet om ook mee te rijden. Clown )

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:34

haha de mijne kenne ook een stop, alleen een tikje anders dan een one-rein...
als ze de oen uithange en er vandoor gaan vloek ik gewoon eens 'EY STOPPE! NU!' en dan blokkeren die beentjes meteen Sigaar verder moek er ni aankome...werkt dus wel maar wrs iets minder fraai om te zien en te horen...

je kan ook een beetje bij western gaan spieken hè, daar gebruiken ze ook neckreining en das iets handig, of je nu klassiek rijdt of natural of wat dan ook

Veirl: dit zijn drukhalsters, je kan er dus veel meer mee dan ze gewoon als halster gebruiken. eigenlijk zijn ze zelfs ontworpen om mee te werken en niet om je paard me op de wei te laten rondlopen, het halster drukt namelijk veel te pijnlijk als hij vast komt te zitten ofzo omdat het zo'n dunne ronde koord is...

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:36

Leuk! Paard loopt er goed bij.
Erg onstpannen beeld. Super gewoon Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:45

kynshiri schreef:
haha de mijne kenne ook een stop, alleen een tikje anders dan een one-rein...
als ze de oen uithange en er vandoor gaan vloek ik gewoon eens 'EY STOPPE! NU!' en dan blokkeren die beentjes meteen Sigaar verder moek er ni aankome...werkt dus wel maar wrs iets minder fraai om te zien en te horen...

je kan ook een beetje bij western gaan spieken hè, daar gebruiken ze ook neckreining en das iets handig, of je nu klassiek rijdt of natural of wat dan ook

Veirl: dit zijn drukhalsters, je kan er dus veel meer mee dan ze gewoon als halster gebruiken. eigenlijk zijn ze zelfs ontworpen om mee te werken en niet om je paard me op de wei te laten rondlopen, het halster drukt namelijk veel te pijnlijk als hij vast komt te zitten ofzo omdat het zo'n dunne ronde koord is...

Daarbij is dit ook geen touwhalster maar een Cross-Rope-Bridle. Lijkt er op maar dit is speciaal om mee te rijden. Lachen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:54

van de week worden en trouwens misschien nog meer foto's van gemaakt ! Die plaats ik dan ook wel. Haha!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:14

mag ik toevallig weten waar je hem gekocht hebt Bloos rijd wel vaker op mijn pony zonder halster maar moet nog steeds zo'n Cross Rope Bridle kopen Ja vind het er echt super uit zien! Ja

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:43

Ziet er echt top uit Jet. Ga zo door meis! Kusje Als ik weer bij je ben wil ik het héél graag IRL zien! (en het misschien ook even proberen? ik ben wel benieuwd hoe het rijd, misschien daarna zelf ook met m'n eigen paardje aan de slag ermee.)

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:55

Babeth schreef:
Blueberry schreef:
Wist ik niet, mag je hiermee wedstrijd starten? (of is dat een hele domme vraag
Blond )

Nog niet. Met een ander speciaal hoofdstel al wel dacht ik, maar met touwhalster niet.
Correct me if I'm wrong.

Zou wel mooi zijn als dat zou mogen, ik vind het er veel vriendelijker uitzien. Met wat voor 'ander' hoofdstel mag dat wel dan?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:10

Babeth schreef:

Nog niet. Met een ander speciaal hoofdstel al wel dacht ik, maar met touwhalster niet.
Correct me if I'm wrong.

Blueberry schreef:
Zou wel mooi zijn als dat zou mogen, ik vind het er veel vriendelijker uitzien. Met wat voor 'ander' hoofdstel mag dat wel dan?

Als ik me niet vergis wel ja. Dat is gewoon hetzelfde als een gewoon hoofdstel alleen dan bitloos.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 17:21

Bitloos is in de dressuur nog niet toegestaan, maar we zijn er mee bezig ! Haha! Check m'n onderschrift !

@ Jet; ik hoop dat je snel komt, dan kan je het IRL zien en mag je het zeker ook proberen ! Het is zalig. Ik ga straks weer. Haha!

@ Khouvanjou; bij Lovelance @ bokt. Zoek haar profiel maar eens op. Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:31

Faux schreef:
Bitloos is in de dressuur nog niet toegestaan, maar we zijn er mee bezig ! Haha! Check m'n onderschrift !

@ Jet; ik hoop dat je snel komt, dan kan je het IRL zien en mag je het zeker ook proberen ! Het is zalig. Ik ga straks weer. Haha!

Ok, ik dacht dat je met een bepaald hoofdstel al mocht. Heb het namelijk al wel eens gezien...
Maar goed, hopen dat we straks overal zo mogen verschijnen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 17:34

Bij springen mag het [ op een bepaald niveau geloof ik alleen ], bij western mag het geloof ik tot 6 jaar, maar dat is iets wat ik iemand een keer heb horen zeggen en ben ik dus totaal niet zeker van, maar weet wel dat dressuur niet bitloos mag. [ NOG niet Haha! ] Er zullen vast wel onderlinge wedstrijden zijn waar bitloos gereden word, maar officiëel mag het niet. Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:36

Nou vooruit. Knipoog

Ziet er toppie uit, zoals ik al zei vindt ik het kleurtje hem heeeerlijk staan !
En ziet er lekker ontspannen uit, veel succes en ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet !

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:50

Bij springen en endurance mag je bitloos in elke klasse. Cross volgens mij ook, maar weet ik niet zeker

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:07

Ziet er super uit!
Heb er zelf ook 1, maar die is helaas te groot. Vandaar dat ik ben overgestapt op een ander bitlooshoofdstel.

maar ik vond het wel fijn rijden, kon er prima mee rijden. Aanleuning en alles ging prima. Rijd zelf western, maar spins en rollbacks gaan er ook prima mee.

Top dat je er mee gaat rijden! Mams gewoon lekker vaak laten kijken, dan mag je vanzelf compleet bitloos rijden.

OK dan!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:12

Ziet er goed uit Jetje!
Rowygo is zo leuk Lovers

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:27

Lenneke_ schreef:
Bij springen en endurance mag je bitloos in elke klasse. Cross volgens mij ook, maar weet ik niet zeker

Oké. Dan zal het wel een onderlinge dressuurwedstrijd zijn geweest.
Maar ik verwacht binnenkort de dressuur ook wel bitloos. Zal wel raar zijn als die als enige het niet zou toelaten.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:28

Het ziet er echt netjes uit.. vooral die laatste foto.. lekker ontspannen Lachen.
Ook een heel leuk paardje verder!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:10

khOuuvnnjOuu schreef:
mag ik toevallig weten waar je hem gekocht hebt Bloos rijd wel vaker op mijn pony zonder halster maar moet nog steeds zo'n Cross Rope Bridle kopen Ja vind het er echt super uit zien! Ja

Faux schreef:

Haha!

Hé Mariët, ziet er zeker goed uit. Leuk dat jullie er ook zoveel plezier mee hebben!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:41

oeps foutje Bloos had het niet gezien op de foto's, maar kheb m ff opgezocht en het is inderdaad een tikkeltje anders dan een gewone touwhalster...
ik rij met een gewone touwhalster en dat gaat ook wel goed vind ik, maar ik veronderstel dat he hier iets beter links en rechts afzonderlijk mee kan inwerken?

das in mijn geval niet echt nodig met die neckreining hè Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:57

Ik vind het er ook super uitzien!!! Nu ben ik eink benieuwd of je ook foto's hebt dat je m opgepakt hebt of wat opgericht. Weet niet of dat kan hoor, als t een hele domme opmerking/vraag is mag je t ook zeggen, maar was daar benieuwd naar Knipoog

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:35

Kit_for_ever schreef:
Ik vind het er ook super uitzien!!! Nu ben ik eink benieuwd of je ook foto's hebt dat je m opgepakt hebt of wat opgericht. Weet niet of dat kan hoor, als t een hele domme opmerking/vraag is mag je t ook zeggen, maar was daar benieuwd naar Knipoog

Is zeker geen domme vraag. Ik kan je alleen voorlopig [ denk ik ] geen foto's daarvan laten zien nog. De oprichting en minimale verzameling komt pas later, dit was de eerste keer dat ik met de CRB reed, en ik moet nog helemaal omschakelen, dit werkt zó anders, het is voor ons beiden wennen. Lachen Ik blijf steeds foto's plaatsen zodat de vooruitgang [ die er hopelijk komt Nagelbijten / Gniffelen ] te zien is. Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:36

Okee dan.. Houd ons inderdaad op de hoogte!!!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 23:11

Doe ik ! Haha!