Wisteria v. Obelisk @ work, 6 weken zadelmak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Wisteria v. Obelisk @ work, 6 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:21

Gaat stukken beter als de eerste keer dat ze iemand op haar rug had Haha!

Ben benieuwd naar je onderlinge.. Wanneer precies is dat en hoe laat? Ik wil miss als ik tijd heb wel komen kijken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:29

knap beestje!
De slof vind ik geen verkeerde keuze, alleen lijkt ze er wel gespannen onder te zijn. is ze dit zonder slof ook?
Een paar tips;
-probeer voor je uit te kijken, of 'bovenop' je paard. In ieder geval niet ernaast.
-Houd je schouders ontspannen naar achteren, dan zal je vanzelf rechterop gaan zitten
-houd je handen rechtop zodat ze in een keer een goede aanleuning aanleert (nu kantel je het bit lichtjes)
-blijf je hakken uitdrukken. Als je haar met je sporen wil bijdrijven doe dat dan zo licht mogelijk..

Leuk beestje, jammer van de spanning!

ranike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:33

sommige foto's zijn heel goed waar jij op rijd maar bij galop hang ja wal wat naar voor.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:36

Als jullie even lezen in haar reactie heeft ze evenwicht-stoornissen... Dus erop blijven hameren dat ze soms voorover hangt vind ik niet gepast!
Daarbij is het helemaal niet erg om bij een jong paard wat voorover te zitten

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:51

dit ziet er zoals gewoonlijk weer top uit! Lachen
maar het ziet eruit alsof het een moeilijk paard is om te rijden, of niet?!
ik vind de knotjes der geweldig staan!
en ik denk dat ze er geweldig uit zal zien met de (oefen)wedstrijd! knot der lekker in, poetse en lekker veel oefenen natuurlijk Lachen
heerlijk paard gewoon is het ook! Haha!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:04

Het wordt al een hele Wis Renske! Gaat helemaal goed komen met die wedstrijd, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:12

griebels schreef:
Als jullie even lezen in haar reactie heeft ze evenwicht-stoornissen... Dus erop blijven hameren dat ze soms voorover hangt vind ik niet gepast!

Niet iedereen leest alle reacties Lachen
Verder is het de eerste keren goed om wat voorover te zitten. Na 6 weken niet meer, daarmee belast je de voorhand alleen maar meer.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:15

Ik vind het een heel mooi paardje!
Het ziet er af en toe wel een beetje gespannen uit, maar dat komt helemaal goe volgens mij Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 23:20

Lauss schreef:
knap beestje!
De slof vind ik geen verkeerde keuze, alleen lijkt ze er wel gespannen onder te zijn. is ze dit zonder slof ook?
Een paar tips;
-probeer voor je uit te kijken, of 'bovenop' je paard. In ieder geval niet ernaast.
-Houd je schouders ontspannen naar achteren, dan zal je vanzelf rechterop gaan zitten
-houd je handen rechtop zodat ze in een keer een goede aanleuning aanleert (nu kantel je het bit lichtjes)
-blijf je hakken uitdrukken. Als je haar met je sporen wil bijdrijven doe dat dan zo licht mogelijk..

Leuk beestje, jammer van de spanning!

deze punten had ik zelf ook al genoemd zo door het topic heen Knipoog maar geeft nix, zodra wis zelf ontspant en lekker loopt heb ik tijd "over" om aan mn houding te werken
ze loopt altijd wat gespannen in het begin, zonder slof nog meer omdat ze dan gaat lopen klieren, en zeker deze keer in de buitenbak met flink wat wind erbij was er wat spanning. ook loopt ze t liefste in een hoog tempo onder me uit, zodra het tempo lager en rustig is dan is de meeste spanning ook weg
ze ontspant vanzelf steeds meer, maar na 20 min merk ik dat ze moe begint te worden en stop ik, dus eigenlijk zodra ze echt ontspant is het alweer tijd om te stoppen
op de 1 na laatste foto is wis de meeste spanning kwijt, daar zit ik zelf ook meteen een stukje netter
maar t blijft gewoon veel werk zo'n jonkie, zowel qua rijden als om mn eigen houding op wis te verbeteren, maar dat komt wel Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 23:25

griebels schreef:
Gaat stukken beter als de eerste keer dat ze iemand op haar rug had Haha!

Ben benieuwd naar je onderlinge.. Wanneer precies is dat en hoe laat? Ik wil miss als ik tijd heb wel komen kijken Ja

haha jij had toen de primeur Nagelbijten / Gniffelen
maar t is as zaterdag rond 17.00, is proefje rijden + jury uitleg dus niet echt een wedstrijd waarbij je 1e of laatste kan worden
mooi een nieuwe ervaring voor wis, benieuwd of ik het proefje doorgestuurd kom!

Kalieflover schreef:
dit ziet er zoals gewoonlijk weer top uit! Lachen
maar het ziet eruit alsof het een moeilijk paard is om te rijden, of niet?!
ik vind de knotjes der geweldig staan!
en ik denk dat ze er geweldig uit zal zien met de (oefen)wedstrijd! knot der lekker in, poetse en lekker veel oefenen natuurlijk Lachen
heerlijk paard gewoon is het ook! Haha!

dank je Haha! Haha!
ze is idd niet heel makkelijk om te rijden, heeft een sterke eigen mening en gaat heel ver daarin, maar als je haar zo ver hebt dat ze mee werkt dan is het zo'n superfijn beestje! en die momenten komen er steeds vaker
ook heeft ze een enorme trucendoos en moet daarom erg consequent en oplettend zijn zonder haar te beledigen, maar wordt steeds handiger daarmee Lachen

Miss87 schreef:
Het wordt al een hele Wis Renske! Gaat helemaal goed komen met die wedstrijd, succes!

thnx! jij ook vast succes!
en vanaf jan. heb ik een startkaart en ga ik rustig aan samen met von wat wedstrijdjes onveilig maken, vast ook wel bij jou op stal, kan je wis in t echt aan t werk zien(hopen dat ik die wel rondgestuurd krijg bij jullie, lukte me met Q nooit, maar das wel een mega aansteller vergeleken met nuchtere zelfverzekerde wis Clown )

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:45

Ziet er goed uit! Wat een puppy is het toch, volgens mij groeit ze uit tot een hele leuke!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:47

knap paardje, hoe groot meet ze nu?

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:06

Leuk paardje heb je! T eerste wat alleen in me opkwam was dat ze er nog niet volgroeid uitziet, alsof ze een extra jaartje in de wei had kunnen hebben. Verder zou ik een martingaal gebruiken ipv een slof, die zijn ervoor gemaakt om een paard zijn hoofd niet in de lucht te kunnen laten gooien en denk dat deze minder spanning met zich meebrengt zoals bij de slof te zien is op de foto's.
Zou lekker rustig aan doen met m dan wordt t vast een topper! Succes!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:49

Ik zou trouwens die slof zeker eens durven te gebruiken als ze zo trekt aan je handen. Het lijkt nu alsof ze soms toch wat tegen je hand in gaat. Met flink wat kuit en de slof als hulpmiddel, kun je dit gemakkelijker af laten voeren.

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:29

kei goed renske Haha! wis wordt elke keer mooier en niet te vergete liever Knipoog ik ga egt snel weer mee!! Jullie gaan bij elke fotoshoot voruit Knipoog Komt helemaal goed met jullie!

XxXMieke

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:06

Tss jij durft Tong uitsteken het is maar goed dat heel bokt weet hoe gevaarlijk jij bent Ja

Nee, het ziet er super goed uit Ja ben benieuwd zaterdag Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:09

Wat word wisje knap! waar ga je zaterdag starten

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:16

en daar is ze weer.... gaat echt super he...
wel jammer dat je met de onderlinge pas om 17 uur mee rijd...
ben helaas dan al weer weg (druk druk druk)
Maar ik hoor vast wel achteraf hoe het is gegaan...
Wel handig dat je zovaak een fotograaf bij de hand hebt zeg... ik ken alleen maar mensen die dus echt geen normale foto van mij en mijn paard kunnen maken hi hi hi (krijg je een half paard of ik onthoofd... hi hi)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:27

Hey Renske. Ziet er goed uit zeg. Ik kan me voorstellen dat je een hulpmiddel gebruikt tegen het gooien met haar hoofd. Alleen misschien is een cocque (ik weet niet precies hoe je het schrijft maar ja) iets voor je. Dat heeft eigenlijk hetzelfde effect. Alleen ligt dan de druk achter haar oren. Zeg maar boven op haar hoofd. Met en slof ligt dit sneller in haar mond en dat moet je eigenlijk zoveel mogelijk proberen te vermijden. De cocque kun je ook op een bepaalde stand zetten en dan kan ze daar tegenin komen en als ze ontspant hangt hij slap. Werkt ideaal. Maar je moet natuurlijk maar kijken of het iets voor je is!

Verder vind ik dat het er netjes uitziet hor. En dat voor zo'n korte tijd. Knap hor! Veel succes verder. En laat even weten hoe het zaterdag verlopen is?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:14

Ursy schreef:
knap paardje, hoe groot meet ze nu?

een maand of 2 geleden was ze 1.69 dus zal nu nog wel zoiets zijn ongeveer Lachen

@ Exodus, een gogue vind ik fijn om mee te longeren, jonge paarde snappen het iede van voorwaarts neerwaarts lopen daarmee vaak erg snel! maar hou er niet van om te rijden met iets wat vast zit
slof kan ik zonodig losgooien en aangezien ze weet hoe ze omhoog moet gaan is het wel een fijn idee dat haar hoofd niet vast zit, sowieso omdat ze nog erg wiebelig is en zoekende is, slof kan ik er bij pakken als het nodig is en ook weer loslaten, gogue zit vast op de lengte die je van te voren bepaald.

@mnm, uitgegroeid is ze ook zeker nog niet, vandaar dat ze deze zomer nog lekker in de opfok gestaan heeft en pas in september zadelmak gemaakt is.
ze wordt nu rustig aan wat gereden, niet veel of lang in de bak en ze krijgt zeer zeker de tijd om uit te kunnen groeien, heb al veel pech gehad met mn andere paarden dus wil wis graag helemaal gezond houden!
slof reageerd ze erg goed op, juist met minder spanning dan zonder een slof. martingaal vind ik zelf niet echt fijn, ja met springen wilde ik die bij mn pony nog weleens gebruiken maar verder niet. ook hgier weer geldt dat hij vastzit en ik liever iets in mn handen heb waarbij ik kan regelen of ik hem strakker of losser laat Lachen

@ Vvalar, probeer haar idd netjes na te laten geven, kan het maar meteen goed aanleren Knipoog
maar ze accepteerd niet altijd evenveel druk en heeft een pittige noodrem, dus het is wat zoeken maar er wordt hard aan gewerkt. trekken aan mn hand en neus de lucht in etc hou ik niet van en als ik het nu toesta zit ik over een tijdje met een paard dat weer vanalles af moet leren.

@stalleke, bij wis op stal ( www.stalveldhof.nl ) is een oefenwedstrijdje, daar doe ik aan mee, vanaf januari heb ik een startkaart en ga ik rustig aan officieel starten, buitenseizoen zal ik denk ik pas echt aan t werk gaan met haar qua wedstrijden enzo.

@ deschels, ik moet eerst nog werken en vanaf mn werk neem ik Elza & nelisco mee, moet wisje dan ook nog wassen&vlechten en alles, en elza voorlezen en nelis weer op de trailer zetten na de proef. Dan wis nog opzadelen&losrijden, dus vroeger starten ging helaas niet!
enne als je een x een fotograaf nodig hebt dan roep maar hoor Haha! moet t wel mooi weer zijn want in de binnenbak mislukken foto's altijd.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:46

Daar is Wisje!
Wisje is niet langer Wisje... Wisje is al een hele Wis!! Knipoog

Ze word steeds leuker Renske!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:32

waarom slof eraan ?? of heb ik erover heen gelezen Tong uitsteken
en soms kantelt je paardje wat.. kweet niet zkr maar lijkt soms wel op foto Tong uitsteken
gr charlotte... Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:13

Lauss schreef:
griebels schreef:

Niet iedereen leest alle reacties Lachen
Verder is het de eerste keren goed om wat voorover te zitten. Na 6 weken niet meer, daarmee belast je de voorhand alleen maar meer.

Zoals ik al zei.. lees de reacties even.. Ze wordt voornamleijk in de bossen gereden, en in de bak is ze nog wat dwars soms... voorover zitten is dus niet slecht!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:26

sunshinelove schreef:
waarom slof eraan ?? of heb ik erover heen gelezen Tong uitsteken
en soms kantelt je paardje wat.. kweet niet zkr maar lijkt soms wel op foto Tong uitsteken
gr charlotte... Haha!

ze vertelde al dat wis het hoofd nogal snel in de lucht gooit.
daarom zit de slof eraan.
Knipoog

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:57

Tsja, ik wordt er niet vrolijk van als zo'n jong dier met een slof wordt gereden die ook behoorlijk strak wordt gehouden. Is dat nou écht nodig?