boomloos dressuren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

Re: boomloos dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:59

Pellie schreef:
dit zadel heeft panels in de pad en in het zadel, de ruggegraat blijft vrij.
en verder over boom of loos, er zijn inderdaad genoeg pro's en contra's over te lezen Lachen

verder denk ik niet dat er zadelmakers zijn die boomloos adviseren. immers dat is tegen hun principes want ze zijn verkopers en makers van traditionele boomzadels Haha!

ik heb nu een, bij van Triest uit Meppel dus niet de eerste de beste, op maat gemaakte engels dressuurzadel. Prachtig zadel, zit lekker maar is het niet 100% voor Gam en dat is wat ik zoek. En als ik zijn reacties vandaag zag en voelde heb ik dat gevonden. Ja

Van Triest ken ik zelf ook, paar weken terug was hij hier nog om een nieuw zadel voor mijn paardje aan te meten. Hij bevalt mij erg goed kwa werk, kennis e.d. Het is inderdaad vast zo dat er voor bepaalde paarden geen zadels zijn. Net als bij die van mij, korte rug zoals een groot deel van de paarden, nu aangepast zadel dus die ook heel erg goed bevalt Knipoog. Maar vroeg me dus vooral waarom je die overstap hebt gemaakt en mooi dat jullie je er prettig bij voelen. Lachen

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:01

Mag ik vragen of ze drachtig is? Vind haar namelijk nogal wat aan de stevige kant Knipoog

Je zit netjes op het zadel, mooie rechte rug! Let alleen op dat je je benen niet te ver naar achter legt, viel me bij 1 foto erg op, kan een momentopname zijn!

Succes verder!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 06:31

Nagelbijten / Gniffelen gam een veulentje... ja dat zou wel mooi zijn. helaas kan dit niet, hij is onvruchtbaar gemaakt Verdrietig

shabbay, inderdaad 100 wetenschappers kunnen nog zo denken dat het slecht is voor een paardenrug maar er lopen genoeg bewijzen rond dat het niet altijd zo is. net zo dat een boom niet bij elk paard functioneert Lachen

valentijn, dat heb ik als eerste op het buitenritje gedaan, eerst de beugels iets korter, ik had mezelf iets overschat Knipoog

verder iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe Lachen

en nogmaals waarom ik het in boomloos zoek is omdat mijn op maat gemaakte boomzadel ook niet 100% goed op zijn rug ligt en ik naar een 100% zadel zoek. die heb ik nu gevonden dus. Lachen het glijdt niet naar voren, hij heeft schoudervrijheid, ik hoef niet tot het strakste gaatje aan te singelen, dus wie doe ik hier nu een groot plezier mee?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:06

Het ziet er goed uit de foto's zijn stappen lijken idd veel ruimer te zijn.
Ik heb alleen een vraag over het zadel? zit je eht opgelsoten in het zadel kwa achterwerk en hebben je benen vrij spel? Of heb je daar ook nog instelmogelijkheden bij?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 17:15

hé karuna Lachen
je zit vrij ruim in het zadel, zeker naar achter toe. het leuke er van is dat je de cantle toch een stuk naar voren kan zetten zodat ik steun voel, ookal is het maar een beetje, maar ik vind het wel fijn. dikke konten kunnen er ook met gemak in/op. Lachen
voor, bij de benen heb je ook genoeg ruimte, mede door de manier van ophanging van beugelriemen en zelfs de singel kun je op verschillende plaatsen bevestigen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:31

Kun je ook zo instellen dat je benen minder ruimte hebben? De steun bij de zitting is zo te zien wel geschikt voor me, maar ook mijn benen moeten op de een of ander emanier gesteunt worden anders kiep ik er zo vanaf Haha!. Mijn zadel kan nog een hele tijd mee maar ik ben toch aan het rondneuzen voor als ie kapot gaat.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:46

ik heb net een nieuw boomloos zadel besteld (Sensation),
maar ik krijg haast al zin om deze Ghost toch een keertje te gaan testen. Vingers aflikken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 18:10

vertel skessa, wat is dat, de sensation? nog niet eerder gehoord Lachen

karuna, de beensteuntjes kun je niet verstellen maar ik kan me indenken dat wanneer je iets steviger bent, dat ook steviger zit. ik leun automatisch met mijn benen er tegenaan.

Lahja_Micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:10

mag je hiermee echt in de dressuur starten ??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:17

tsja je kunt mijn bovenbenen wel wat steviger nomen denk ik.Haha!.

Kwa prijs is het in ieder geval wel aantrekkelijk. Ben wel benieuwd of springen er mee lukt.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:25

Pellie schreef:
vertel skessa, wat is dat, de sensation? nog niet eerder gehoord Lachen

karuna, de beensteuntjes kun je niet verstellen maar ik kan me indenken dat wanneer je iets steviger bent, dat ook steviger zit. ik leun automatisch met mijn benen er tegenaan.

Eh..mag dat? Is dat niet heel offtopic?
Dit is de Sensation:(arm paard zonder hoofd Bloos )
Afbeelding

in het boomloze- zadel-topic heb ik al eens een hele opsomming gegeven van alles wat mijn paardje en ik getest hebben. Voor de geïnteresseerden:

viewtopic.php?f=34&t=506447&st=0&sk=t&sd=a&start=5750

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:42

oh die ziet er ook niet verkeerd uit, hij lijkt van model ergens in de verte op de barefoot london Lachen
ik ga je link even bekijken

karuna, anders moet je hem gewoon een keer testen, dan weet je zelf of het je wat is Lachen

nee Lahja_Micky ik dénk het niet... maar zeker weten doe ik het niet. Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:11

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:21

Ik vind dat de site erg goede voorlichting geeft. O.a. over het gewicht van de ruiter, het opstappen met krukje en het gebruik van een goede pad. Lekker eerlijk.

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:23

Lijkt me best apart zitten op het begin Tong uitsteken
Leuk paardje trouwens!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:45

Wow!

Wat is Gammon een grote volwassen vent geworden......ik heb al even geen foto's van hem gezien onder het zadel maar het is echt een hele kerel geworden....lekker uitgezwaard en mooie dikke kont OK dan!

Onn topic over het zadel...ziet er erg minimaal uit altijd,lijkt me wennen om niets "aan" je benen te hebben.
Ik moet zeggen hoe meer ik de Ghost zie hoe leuker ik het zadel vind.
Eerst had ik zoiets van "wasda????? Clown "
Het lijkt me ook een heel "open" zadel met rijden,ik heb zelf wel een beetje een "zit" nodig met die springgeit van me..
Ik denk dat ik het ook ooit nog eens ga proberen(als ik nog eens geld over heb.....een rode ofzo met de bijpassende laarsjes Cool )

Ik hoop dat je nu HET zadel gevonden hebt want je bent ook al even zoekende volgens mij....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:10

niet verkeerd skessa, Ja wat is die prijs omgerekend? misschien moeten we maar eens een boomloze-ruilwissel-dag houden Haha!

dank je marloes Lachen

hoi carrie, dank je wel. hij is wat buffelig geworden hè, dat wordt straks weer lachen met al dat winterhaar Lovers

joh ik voel dat niet eens, dat er niks onder mijn benen zit, het zit verder zó lekker... ja geinig van die gekleurde laarzen erbij... ik vind ze niet zo mooi, beetje motorlaarzen maar dan lelijker Clown

morgen moet ik hem weer terugsturen... Verdrietig

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:17

Ik ben helemaal voor die boomloze ruilwisseldag! Haha! Ja

Ergens in NoordNederland dan maar? Of Friesland? Haha!

De Sensation gaat in Nederland zo'n 950 Euro kosten en dat is dan zonder pad, maar mét beugelriemen.

Hij lijkt wel een beetje op de London, maar zit heel anders.
Hij heeft net als de Startrekk en Ghost kussens in/aan het zadel, waardoor je toch meer die opbouw krijgt. Je zit wat hoger en daardoor ook niet zo breed. Voor mij heel belangrijker, omdat ik bekkeninstabiliteit heb én boomloos moet rijden.
Maar als ik het goed gelezen heb was de Ghost ook een optie geweest.
Jammer dat ik hem niet getest heb, dat moet dan nog maar een keertje.

Is er al iemand in NoordNederland die de Ghost heeft, eigenlijk?
(dit in verband met die boomloze-ruilwisseldag? Haha! )

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:33

leuk zadel, had zoiets nog niet gezien. Fijn dat het nu zo goed op je paardje past (naja Paard zeg maar haha). het viel me wel op dat de singelstoten zo samentrekken in zijn zij (foto 14) of lijkt dat maar zo? misschien is een gewoon chabrak wel prettiger voor hem (en ook voor jouw benen als hij het in de zomer warm gaat krijgen en begint te zweten. Kan je rijbroek na iedere keer in de was haha. succes er nog mee

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:18

ik weet niet wanneer ik eentje kan bezitten, heb nog wat afrondende vraagjes en dan kan het wat mij betreft los Haha!

dana dat klopt, vooral door zijn spekkies zit dat niet zo mooi. maar met een langere singel ben ik al een eind verder en als hij ooit weer eens in conditie is helemaal. Nors opkijken Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:30

He daar is gammon weer, hij ziet er lekker gezond Bloos uit,

Ik vind het een heel appart zadel om te zien, en op het eerste gezicht lijkt het me niets maar dat is puur om te zien, kan in werkelijkheid wel heel anders zijn.
gammon lijkt er op de foto`s zo lekker onder te lopen en dat is zeker belangrijk.
fijn dat je wat gevonden hebt wat jullie bijden bevalt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:15

je kan in november zelf even voelen als je wilt Lachen ik hoop dat ik hem dan zelf in bezit heb.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:37

zo hé, ga je de Ghost kopen? Vingers aflikken Goed teken!!
In wat voor kleur? Ik zag hem zelfs al in het paars. Party!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:16

Het allereerste wat opvalt is dat je op elke foto met je hielen onder je oksels zit Tong uitsteken haha nee gekkigheid, maar volgens mij zit je voor het fijne te lang want anders zou je niet zo krampachtig je hielen optrekken.

Verder ontspannen plaatje Ja

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:18

O pellie dat zou ik zeker wel even willen als dat mag, lijkt me heel apart.