Aukje en Jenny voor de 5e keer @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aukje en Jenny voor de 5e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:07

MariekeB schreef:
Jammer dat je het als negatieve kritiek lijkt op te vatten.
Het is toch juist leuk om te horen wat er beter kan.
En natuurlijk zien we hier momentopnamen, dus daar moeten we het mee doen,.

Als je alleen maar reactie had gekregen met : wat een leuk paard en wat gaat het goed, daar had je toch niets aan gehad?

Natuurlijk is het leuk en netjes dat ze voor het eerst een paard zadelmak maakt en inrijd, maar daarnaast valt er ook een hoop te verbeteren.

Ik vat dit niet op als negatieve kritiek, alleen jammer dat alles 100 keer gezegd wordt... Na 1 keer lezen komt de boodschap ook wel aan hoor!
En we gaan zeker iets met het commentaar doen, maar die beugels dat is gewoon haar keus, en daar kan ik verder niets aan veranderen!

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:23

Ziet er zeker wel leuk uit als begin, maar als ik er voor de 5e keer op zou zitten, zou ik zeker niet met gympen rijden. Vriendin van mij, kan daardoor heel dr leven niet meer rijden, omdat je met gympen gewoon heel snel verongelukt. En voor een jong paard, kan je beter zoveel mogelijk meegenomen hebben, Dus mijn tip is.. om laarzen aan te trekken !! Scheelt je echt een hoop! Succes er verder mee Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:02

Bovenstaande poster geeft precies aan waarom het zo ontzettend belangrijk is de juiste kleding/schoenen te dragen tijdens het paardrijden. Dan maakt het eigenlijk nog niet eens uit op wat voor paard je zit.

Zelf rij ik op dit moment ook een jonge Friese merrie. Ze is nu 4 weken onder het zadel en heel braaf. Afgelopen maandag maakte zij echter spontaan een grote sprong tijdens het losstappen. Iets wat je dan totaal niet verwacht!

De merrie waar je vriendin op zit zou ook zoiets kunnen doen. Ze hoeven niet altijd alleen maar te schrikken om een onverwachte beweging te kunnen maken. Sommige dieren zijn een beetje brutaal bijvoorbeeld Lachen

Juist omdat het de eerste keer is dat dit meisje een paard inrijdt, lijkt het mij heel verstandig om goede laarzen aan te doen. Zij zal zich nog niet zo in kunnen leven in de psyche van een jong paard als iemand die bij wijze van iedere dag een ander paard zadelmak maakt en vervolgens inrijdt.

Onderschat het niet!

Wat betreft haar manier van rijden (voor zover je dat aan de hand van de foto's kunt beoordelen) lijkt het mij verstandig als ze haar handen in de draf wat verder naar voren brengt. Het paard moet zoveel mogelijk in zijn waarde gelaten worden. De merrie zal (als het goed is) straks zelf de druk op gaan zoeken. Dat is waar je uiteindelijk naar toe wilt Lachen Geef haar dus wat meer ruimte en nog wat tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:39

Hier de ruiter zelf:

Ten eerst zijn het moment opnames. Ook werd meteen aangegeven gympen zijn eigen keus. En als het 1 keer gezegd word hebben wij daar al meer als zat informatie aan. Vind het erg jammer dat er nog 80 keer over doorgegaan moet worden.

Ook word er veel gezegd dat ik het paard na beneden wil rijden. Dit is niet waar ookal lijkt het misschien zo omdat het moment opnames zijn! We zijn bezig om haar vooral voorwaarts te houden en het sturen te bevestigen. Dat ze eerst maar leert om op eigen benen te lopen. Ook al zit het niet altijd zo even mee. Want niet ieder paard reageer daar even makkelijk op.

Vind het dan erg jammer dat er zo gereageert moet worden. Misschien lijken de foto's een verkeerde indruk te geven, kom anders maar keer kijken.

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:56

beugels een gaatje korter en hakken naar beneden

tuegels op maat houden Haha!

gr. lisa

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:56

maar dit zijn wel alemaal moment opnamens dus je kan er niet altijd wat over zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:57

Citaat:
tuegels op maat houden

Volgens de rest hier mag dat niet, dus dan teugels maar helemaal losgooien volgende keer he? Tong uitsteken

Verena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:02

Zo joh, ik heb een hele discussie gemist Haha! maare aan al de punten die genoemd worden word aan gewerkt! enne beugels korter gaat niet ook niet met slag, Jolijn heeft een super zadel!! met veel knie wrong als ikke daarop zit heb ik zoiezo al 2 gaatjes langer als normaal plus dat zadel zit als een stoel! Aukjes eigen zadel stuiter je zo uit dus das ook geen optie en een nieuw zadel word aan gewerkt! Haha!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:10

Ik heb ook op een site zo'n soort discussie gehad, maar als jij een mening van iemand vraagt, en zij zeggen het en het is hetzelfde zullen ze wel gelijk hebben Knipoog Dat heb ik nu ook in gezien Knipoog Dus je moet er wat aan ehbben, of niet zo negatief doen óf gewoon geen mening vragen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:14

Ik vind het een vreselijk braaf paard Haha!

Ik persoonlijk doe altijd een veelzijdigheidszadel of zelfs springzadel op als ik een jonkie te beleren heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:03

sandyloverr schreef:
Ik heb ook op een site zo'n soort discussie gehad, maar als jij een mening van iemand vraagt, en zij zeggen het en het is hetzelfde zullen ze wel gelijk hebben Knipoog Dat heb ik nu ook in gezien Knipoog Dus je moet er wat aan ehbben, of niet zo negatief doen óf gewoon geen mening vragen Lachen

ik doe niet negatief. Maar als er 100 keer hetzelfde gezegd wordt word je dat wel een beetje beu Tong uitsteken

@ kiwiko: Het is ook een ontzettend schattig paard, vind alles goed!
Alle veelzijdigheids zadels die we op stal hebben zijn eh vrij slecht Knipoog

@ Verena: Dankjewel voor de verdediging, jiji hebt het in het echt gezien Ja

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:55

Tis zo'n beetje het liefste en makkelijkste paard wat je voor je kunt hebben, maar ze is soms wel een beetje eigenwijs. Vind ik persoonlijk ook niet gek, laat een paard lekker paard zijn. Maar ze zal toch moeten leren sturen, vraag me af hoe jullie een paard leren sturen als je niet aan de teugels mag komen...

Jenny rijd dat paard netjes, ik heb het zelf gezien en ken het paard al vanaf dat het een veulen is, dus snap helemaal waarom die problemen met draven ontstaan.

Jammer dat dingen 100 x gezegt moeten worden, na 2 of hoogstens 3 keer weet Jenny ook wel wat haar aandachtspunten zijn. En dat er dan een discussie ontstaat snap ik helemaal niet, kom dan eerst kijken en zie dan met eigen woorden wat er gebeurd dan iemand helemaal af te zeiken met dingen die toevallig op de enkele foto's die je voor je hebt te zien zijn.

Jenny: Ga zo door, het gaat super met jullie en ik hoop dat het zo blijft gaan Lachen

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:57

ziet er al goed uit hoor
en een geweldig paardje Haha!