en die laatste foto is echt leuk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:En moeilijk uit te zitten is geen excuus hè??
Randy01 schreef:...gelukkig draait het altijd nog om het totaalplaatje en eindresultaat.
Randy01 schreef:Kaja schreef:En moeilijk uit te zitten is geen excuus hè??
Mág geen excuus zijn maar is zéker wel een puntje als 'verzachtende omstandigheid'...
Op het moment dat een paard dat erg lastig zit sterk gaat worden, moet je alles in het werk stellen om je paard op een vriendelijke manier weer los te krijgen en bij een moeilijk zittend paard is dit gewoonweg een stukkie lastiger dan op een paard dat je lekker laat zitten...
Kaja schreef:Randy01 schreef:...gelukkig draait het altijd nog om het totaalplaatje en eindresultaat.
Ow ja???
Dus als iemand zegt dat dit er ( het totaalplaatje) goed uit ziet, wat er velen doen, daar draait het altijd om??
En wanneer bereik je dan het eindresultaat?? Als het dier met pensioen gaat??
Kaja schreef:Mág geen excuus zijn maar is zéker wel een puntje als 'verzachtende omstandigheid'...
Op het moment dat een paard dat erg lastig zit sterk gaat worden, moet je alles in het werk stellen om je paard op een vriendelijke manier weer los te krijgen en bij een moeilijk zittend paard is dit gewoonweg een stukkie lastiger dan op een paard dat je lekker laat zitten...
Riant schreef:Heel aanspreken dier zeg!
(Randy quoten is ook een vak he)
Kaja schreef:
De amazone moet gewoon loslaten, dan gaat het dier vanzelf een stuk comfortabeler zitten...![]()
Verzachtende omstandigheden zijn er imo niet, als ik op een wedstrijd tegen de jury ga vertellen dat mijn paard ontzettend veel ruggebruik heeft en daardoor moeilijk uit te zitten is, dan word daar echt geen rekening mee gehouden hoor...
Kaja schreef:Blijven moment opnames, maar een leek ziet bijna nog wel dat je veel spanning op de teugels hebt...
En moeilijk uit te zitten is geen excuus hè??
Daarnaast vind ik de passage (wannabe) foto's absoluut geen passage "achtige" foto's...
Meer een weinig actieve arbeidsdraf... maar goed dat laat ik in het midden...
Tulandro schreef:Kaja schreef:
De amazone moet gewoon loslaten, dan gaat het dier vanzelf een stuk comfortabeler zitten...![]()
Verzachtende omstandigheden zijn er imo niet, als ik op een wedstrijd tegen de jury ga vertellen dat mijn paard ontzettend veel ruggebruik heeft en daardoor moeilijk uit te zitten is, dan word daar echt geen rekening mee gehouden hoor...
Makkelijker gezegd dan gedaan, ooit op een paard met echt ruime bewegingen gereden? En dan heb ik het niet over een paard wat hoog opgooit, maar die gewoon veel potentie in zich heeft. Dat is echt veel en veel moeilijker dan een paard wat kortere pasjes maakt!! En daarbij is dit geen wedstrijd maar een training
Mr_Mikey schreef:Kaja schreef:Blijven moment opnames, maar een leek ziet bijna nog wel dat je veel spanning op de teugels hebt...
En moeilijk uit te zitten is geen excuus hè??
Daarnaast vind ik de passage (wannabe) foto's absoluut geen passage "achtige" foto's...
Meer een weinig actieve arbeidsdraf... maar goed dat laat ik in het midden...
Dat kun jij vinden, als wij het maar wetenHeb niet echt goede momenten op de foto kunnen zetten, maar er kwam zeker wel passage uit.
Kaja schreef:
Daarom laat ik het ook in het midden schat...
Maar mocht er nou echt passage uitkomen, op de hulp welteverstaan, dan zou ik adviseren om de achterhand eens mee te nemen, of in elk geval actiever te maken...
Ik moet wel zeggen dat ik het een heel aansprekend paard vind...