Promessa @ work !! v. Gribaldi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Promessa @ work !! v. Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:23

Ziet er netjes uit

en die laatste foto is echt leuk! Ja

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:24

Op een aantal foto's is inderdaad erg goed te zien dat ze niet loslaat in de kaak. Dan kan ik me voorstellen dat ze inderdaad niet meer lekker te zitten is...gelukkig draait het altijd nog om het totaalplaatje en eindresultaat.

Vraag me af: staan de foto's op 'volgorde'? Voornamelijk op de eerste paar foto's lijkt ze nog erg vast te houden in haar hele lichaam waardoor ik persoonlijk juist achter niet lekker vind ondertreden. Jouw paard is vást een zeker een dieseltje? Is absoluut geen afzeiken, maar ben benieuwd of de foto's de juiste indruk geven...

Verder wel een ontzettend leuk paard en leuke combinatie om naar te kijken!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:27

Kaja schreef:
En moeilijk uit te zitten is geen excuus hè??

Mág geen excuus zijn maar is zéker wel een puntje als 'verzachtende omstandigheid'...
Op het moment dat een paard dat erg lastig zit sterk gaat worden, moet je alles in het werk stellen om je paard op een vriendelijke manier weer los te krijgen en bij een moeilijk zittend paard is dit gewoonweg een stukkie lastiger dan op een paard dat je lekker laat zitten...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:28

Randy01 schreef:
...gelukkig draait het altijd nog om het totaalplaatje en eindresultaat.

Ow ja??? Verward

Dus als iemand zegt dat dit er ( het totaalplaatje) goed uit ziet, wat er velen doen, daar draait het altijd om??

En wanneer bereik je dan het eindresultaat?? Als het dier met pensioen gaat??

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:30

Randy01 schreef:
Kaja schreef:

Mág geen excuus zijn maar is zéker wel een puntje als 'verzachtende omstandigheid'...
Op het moment dat een paard dat erg lastig zit sterk gaat worden, moet je alles in het werk stellen om je paard op een vriendelijke manier weer los te krijgen en bij een moeilijk zittend paard is dit gewoonweg een stukkie lastiger dan op een paard dat je lekker laat zitten...

De amazone moet gewoon loslaten, dan gaat het dier vanzelf een stuk comfortabeler zitten... Knipoog

Verzachtende omstandigheden zijn er imo niet, als ik op een wedstrijd tegen de jury ga vertellen dat mijn paard ontzettend veel ruggebruik heeft en daardoor moeilijk uit te zitten is, dan word daar echt geen rekening mee gehouden hoor... Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:32

Kaja schreef:
Randy01 schreef:
...gelukkig draait het altijd nog om het totaalplaatje en eindresultaat.

Ow ja??? Verward

Dus als iemand zegt dat dit er ( het totaalplaatje) goed uit ziet, wat er velen doen, daar draait het altijd om??

En wanneer bereik je dan het eindresultaat?? Als het dier met pensioen gaat??

Ik bedoelde ermee te zeggen dat sommige foto's inderdaad weleens een ander beeld kunnen geven. Is algemeen bekend dat een foto nog altijd een momentopname is en ik ga geen algehele eindconclusie over een bepaalde combinatie trekken op basis van enkel foto's. Dan wil ik eerst de combinatie 'live' hebben gezien, dán pas kun je een oprechte (eigen) conclusies trekken...

Eindresultaat? Hmmm waar je dat zelf wilt leggen als ruiter zijnde lijkt mij...(en ja, deze beslis je weer op basis van je eigen kunnen en het haalbare van het paard).

En verder ga ik niet op meningen van anderen af...

Ben zo ondertussen wel benieuwd naar de discussie uit je andere topic??? (link?)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:35

Kaja schreef:

De amazone moet gewoon loslaten, dan gaat het dier vanzelf een stuk comfortabeler zitten... Knipoog

Verzachtende omstandigheden zijn er imo niet, als ik op een wedstrijd tegen de jury ga vertellen dat mijn paard ontzettend veel ruggebruik heeft en daardoor moeilijk uit te zitten is, dan word daar echt geen rekening mee gehouden hoor... Haha!
[/quote]

Hmmm meestal is het ook niet de gewoonte om een jury op een wedstrijd van tevoren enige info te geven over de combinatie toch? Slapen
Jury kan heus wel zelf zien dat het paard wel of niet lekker zit en dat bedoel ik nou met totaalplaatje...
Is paard niet los, laat het niet los, is bovenlijn dus niet los...jammer dan, dan zullen (als het goed is) de resultaten er ook gewoon naar zijn...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:37

Jammer dat op de foto's niet te zien is wat een ontzettende ruime bewegingen ze heeft!!!! Ik snap dat je moeite hebt met zitten, die gangen die zij eruit gooit, ongelooflijk!!!!!!

En die passage heb ik ook gezien, dat zit er al flink in Haha!

Wat een geweldig paard joh!!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:39

Heel aanspreken dier zeg!

(Randy quoten is ook een vak he Knipoog )

marijke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:39

mooi paard!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:40

Riant schreef:
Heel aanspreken dier zeg!

(Randy quoten is ook een vak he Knipoog )

*proest* ja sorry was met -tig dingen tegelijk bezig, ging ff niet zoals het hoort...was nogal enthousiast met de kleine discussie bezig...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:41

Daarom ook... dus wanneer vertel jij dat dan tegen deze amazone... zonder "verzachtende omstandigheden"?

Daar heeft niemand iets aan... In mijn eerste post plaats ik ook dat het momentopnames blijven, en ik zit hier echt niet om deze amazone digitaal les te geven...

Maar ik mag toch aannemen dat de waarheid gezegd mag worden en dat deze amazone dat ook zeker wel op prijs zal stellen... Eerlijkheid gaat toch boven alles, zeggen dat het er mooi en leuk uitziet terwijl iedereen toch moet zien dat dit paard met ontzettend veel druk door de baan gaat, gaat voor mij niet op....

Vandaar mijn reactie, is geen aanval, ik ook geen afkraken, ik zeg gewoon wat ik zie...
Daar kan iemand lering uit trekken en verzachtende omstandigheden zijn daarbij niet nodig!!

Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:41

@Randy01: Ik vind dat je niet uit foto's kunt oordelen, daarvoor moet je het paard in het echt zien of uitproberen!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:42

Kaja schreef:

Makkelijker gezegd dan gedaan, ooit op een paard met echt ruime bewegingen gereden? En dan heb ik het niet over een paard wat hoog opgooit, maar die gewoon veel potentie in zich heeft. Dat is echt veel en veel moeilijker dan een paard wat kortere pasjes maakt!! En daarbij is dit geen wedstrijd maar een training Clown

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:43

Kaja schreef:
Blijven moment opnames, maar een leek ziet bijna nog wel dat je veel spanning op de teugels hebt...

Daarnaast vind ik de passage (wannabe) foto's absoluut geen passage "achtige" foto's...
Meer een weinig actieve arbeidsdraf... maar goed dat laat ik in het midden..
.

Dat kun jij vinden, als wij het maar weten Knipoog Heb niet echt goede momenten op de foto kunnen zetten, maar er kwam zeker wel passage uit.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:44

wat een lekker dier is het ook.
ziet er goed uit hoor, wat rij je met haar? (heb niet heel het topic gelezen) maar aangezien je al passage doet enz zal het wel hoog zijn Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:45

Tulandro schreef:
Kaja schreef:

Makkelijker gezegd dan gedaan, ooit op een paard met echt ruime bewegingen gereden? En dan heb ik het niet over een paard wat hoog opgooit, maar die gewoon veel potentie in zich heeft. Dat is echt veel en veel moeilijker dan een paard wat kortere pasjes maakt!! En daarbij is dit geen wedstrijd maar een training Clown

Haha! Daar ken jij waarschijnlijk een puntje aan zuigen... Knipoog

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:46

Ik vind het een super paard. Staat super sharoon Haha!
En al die discussie's over de passage.
Ga maar een x kijken Haha! Dan ben je zeker onder de indruk van dit paard.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:46

En graag hier geen discussie over wel/geen passage. Dan ga je maar langs om het in het echt te bekijken.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:49

Mr_Mikey schreef:
Kaja schreef:
Blijven moment opnames, maar een leek ziet bijna nog wel dat je veel spanning op de teugels hebt...

Daarnaast vind ik de passage (wannabe) foto's absoluut geen passage "achtige" foto's...
Meer een weinig actieve arbeidsdraf... maar goed dat laat ik in het midden..
.

Dat kun jij vinden, als wij het maar weten Knipoog Heb niet echt goede momenten op de foto kunnen zetten, maar er kwam zeker wel passage uit.

Daarom laat ik het ook in het midden schat...

Maar mocht er nou echt passage uitkomen, op de hulp welteverstaan, dan zou ik adviseren om de achterhand eens mee te nemen, of in elk geval actiever te maken...

Ik moet wel zeggen dat ik het een heel aansprekend paard vind...

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:49

Ik ga er vanuit, dat asl jullie zeggen dat dit dier zo ruim beweegt, dat dit ook zo is. Mijn ervaring is alleen (jaja ik heb nl ook zo een dier met 'potentie voor het echte werk') dat als de voorkant niet ontspannen is, deze potentie er nooit uit zal komen...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:51

Volgens mij rijdt haar zus met dit paard Z2, volgende keer misschien filmpjes plaatsen, op de foto's is het ook echt niet terug te zien, dat ze zo ruim kan bewegen!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:52

En er is hier echt geen sprake van ontspanning... Je ziet het ook nergens wegvloeien, er staat continue druk op... Zonde hoor...

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:52

Kaja schreef:

Daarom laat ik het ook in het midden schat...

Maar mocht er nou echt passage uitkomen, op de hulp welteverstaan, dan zou ik adviseren om de achterhand eens mee te nemen, of in elk geval actiever te maken...

Ik moet wel zeggen dat ik het een heel aansprekend paard vind...

Zijn nog maar net ermee bezig, niet alles gaat in een keer goed .. Haha!

Volgende keer zal ik wel een filmpje maken, dat is toch wat duidelijker als foto's
Haar zus rijd er Z2 mee geloof ik
De ruiter die erop zit rijd geen wedstrijden met haar

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:53

Lekker beestje! Helemaal mijn type Kwijl. Commentaar is al gegeven!