Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shirl

Re: Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:49

dat ze nu al rond rijden dat dee die van me zus paas naar een jaar ofsow en nog steeds niet goed

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:41

Nou ik vind het er best goed uitzien! Het springen gaat niet zo goed vind ik, daar mis je misschien zelf ook wat ervaring maar het rijden op zich ziet er al netjes uit en de paarden spreken me ook aan. Ik zou zelf op jonge paarden de rug wat meer ontlasten maar ieder zijn methode.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:46

hmm ik val in herhaling
maar ik vind het allesbehalve een mooi beeld
en waarom gebruik je hulpteugels? of is dit al gezegd?
ik ben te lui om het topic te doorlezen Knipoog

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:49

Hele leuke paarden en eigenlijk weinig opmerkingen. Veel plezier ermee en succes strax met je 1e start!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:51

Moonlightje schreef:
Ik vind t niet o rettig om te zien hoe je die paarden zo in de krul trekt, vooral als ze net beleerd worden.
Laat ze nog lekker wennen en doe t rustig aan, vooral ook met springen.

succes verder

mee eens! K zou de hulpteugels er sowieso af gooien..Nergens voor nodig!! En als je ze al wel nodig hebt, betekent dat dat je dingen aan het vragen bent, waar ze nog niet aan toe zijn..Zou me nu nog ff wat meer op de basis concentreren en dat netjes rijden even vergeten..(lang en laag is natuurlijk prima!!)

Selmah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:03

Sorry, ik denk dat je het allemaal goed bedoeld, maar als die beestjes écht zo kort onder het zadel zijn, als dat je zegt, vind ik t echt raar dat die beestjes al zo moeten lopen. Geef ze lkkr de tijd om te wennen en te leren... Ik denk dat je daar later dan ook meer profijt van zult hebben en het blijft leuker voor je beestjes!!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:50

Ik vind het commentaar hier een beetje makkelijk gezegt allemaal.
Deze jonge paarden mogen inderdaad wel wat meer lengte in de hals maar wie heeft het hier over in de krul trekken? De meeste jonge paarden zijn geneigd diep en rond met hun hals te lopen. Zolang ze lekker ontspannen is het prima. Ik zie een goed achterbeen gebruik. Ik vind dat je netjes er op zit.
Leuke paarden en je treft het met zulke verzorgpaarden!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 17:14

En nog iets bij die fotos was er een begleider aanwezig die 2x Z springen gestart heeft een die geeft mij ook vaak les ik heb nou niet het id dat hij mij om de verkeerde manier zijn paarden laat rijden daar wordt hij ook niet beter van toch?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:21

[/quote]

nee hoor, ik bedoel die bruine, bij die foto dat ze er af viel schreef ze dit: Hier viel ik eraf .. hijs nog niet zo ervaren met springen en sprong de dubbele sprong en daar had ik niet op gerekend en dan krijg je dit effect:
[/quote]

Ik bedoelde dubbele hoogte van de sprong .. ik stuur tog zelf dan reken ik daar wel op..
[/quote]

piedrolover heeft ook niet goed gelezen, want in de eerste post staat duidelijk dat hij de dubbele hoogte sprong en niet een "dubbele sprong"!!!

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:33

Idd Ditchi, makkelijk gezegd.
Ik mag zeggen dat ik enige ervaring heb ik het zadelmak/inrijden en sommige jonge paarden lopen vanzelf al in deze houding. Dat heb ik met mijn paard nu ook, zodra ik de teugels aanneem maakt hij al een heel mooi krulletje en moet ik echt opletten dat hij lengte houd. Maar als zij haar handen netjes stil houd en mee geeft(wat je niet ziet op een foto) en hij valt er zo in is dat toch prima?
Ik vind zeker het eerste paard een knappert. Wat betreft het springen; ik ben er geen fan van om dit zo vroeg al te startten, maar dit is een regulier iets. In de topsport springen ze ook al met drie, want als ze zes zijn moeten ze gewoon z kunnen springen-draait allemaal om de centjes... Alleen als je een amateur bent en het gaat dus niet om het grote geld maar voor je eigen plezier zou ik dat springen nog even laten voor wat het is. Een paardis tenslotte pas uitgegroeid als ze zes zijn ofiets.
Succes ermee!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 17:37

Deborah81 schreef:
Ik mag zeggen dat ik enige ervaring heb ik het zadelmak/inrijden en sommige jonge paarden lopen vanzelf al in deze houding. Dat heb ik met mijn paard nu ook, zodra ik de teugels aanneem maakt hij al een heel mooi krulletje en moet ik echt opletten dat hij lengte houd. Maar als zij haar handen netjes stil houd en mee geeft(wat je niet ziet op een foto) en hij valt er zo in is dat toch prima?
Ik vind zeker het eerste paard een knappert. Wat betreft het springen; ik ben er geen fan van om dit zo vroeg al te startten, maar dit is een regulier iets. In de topsport springen ze ook al met drie, want als ze zes zijn moeten ze gewoon z kunnen springen-draait allemaal om de centjes... Alleen als je een amateur bent en het gaat dus niet om het grote geld maar voor je eigen plezier zou ik dat springen nog even laten voor wat het is. Een paardis tenslotte pas uitgegroeid als ze zes zijn ofiets.
Succes ermee!

De paarden zijn ook bedoeld voor de springsport de eigenaar wilt ze met springen op niveau hebben en dan na een jaar of 2 verkoopt hij ze weer voor de springsport. Dus wat jij zegt klopt wel alleen heb ik dus ook niet alle tijd als ze voor de verkoop zijn ..

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:47

Ik vind het er ook goed uitzien probeer er gewoon aan te werken om ze lang en laag op eigen benen te laten lopen is erg belangrijk voor ze !!!!

Liefs *

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:50

Mag ik ook vragen wat voor hulpteugel je bij die 1e eraan hebt??

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:03

Autje schreef:
Mag ik ook vragen wat voor hulpteugel je bij die 1e eraan hebt??

en martingaal ik ging ook springen maar de springfotos waren niet zo mooi dus staat dr alleen dressuur op..

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:13

Hier een foto van dezelfde dag als de eerste 2 fotos,
daar zie je dat deze martingaal weinig kwaads doet en ik mijn paard niet trek,

Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:23

Deborah81 schreef:
Succes ermee!

Maar wat vind je dan van de hulpteugels? (puur uit nieuwgierigheid);)

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:01

@ Corelli...

Ja hulpteugels kan ik kort over zijn. Hulpteugels beginnen waar ruiter kennis eindigd???
Laat ik het zo zeggen, hulpteugels kunnen je helpen, maar worden gewoonweg vaak te onkundig gebruikt. Ik denk dat 9 van de 10 mensen niet weet hoe je met een slof bv. overweg moet.
Gevaarlijk als ze verkeerd worden gebruikt.

Maar misschien doel je op de martingaal bij dit meisje?
Ik had hem er niet omgehangen, maar denk niet dat het veel kwaad kan. Martingaal werkt tenslotte alleen in als het paard zijn hoofd omhoog klapt en misschien dat het haar net iets meer vertrouwen geeft; het is een jong paard.
En jij?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:42

Ik vind je handhouding erg storend.
Zorg ervoor dat je je handen zo houdt dat de duim erbovenop rust.
En dat er geen knikje in de pols komt Lachen

Verder vind ik dat je prachtige paarden onder je kont hebt Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:44

bij de eerste paar foto's vind ik wel dat ze haar te diep rijd, maar voor de verder rest heb je een mooie pony/paard Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:51

ik vind het er geeneens zo verkeerd uitzien eigenlijk. het zijn jonge paarden, en die lopen vrij snel te diep. Het springen ziet er goed uit, je geeft mooi mee boven de sprong. Met je kneveltrens heb ik ook geen problemen, het is een fijn bitje voor jonge paarden. De martingaal is een goed hulpmiddel en als het jezelf vertrouwens geeft, gewoon eraan laten hangen. Hij werkt toch niet in, tenminste niet op de foto's! Je houding vind ik erg netjes, let alleen op je handen.
Verder bof je maar met zulke leuke paarden onder je kont. Succes op je eerste wedstrijd en ik hoop nog vaker foto's van je te zien!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:49

Leuke paardjes allemaal, maar ga met de rest mee: kort gezegd: laat ze nog lekker even op eigen benen lopen, eigen houding zoeken, begin bij de basis, zonder al die hulpteugels eromheen te hangen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:56

Ik wil hier niet rijtechnisch op in gaan,is al genoeg gedaan.Wel wil ik je zeggen dat je boft met zulke toffe verzorgpaarden!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:43

Anzjuhlaa schreef:
ik vind het er geeneens zo verkeerd uitzien eigenlijk. het zijn jonge paarden, en die lopen vrij snel te diep. Het springen ziet er goed uit, je geeft mooi mee boven de sprong. Met je kneveltrens heb ik ook geen problemen, het is een fijn bitje voor jonge paarden. De martingaal is een goed hulpmiddel en als het jezelf vertrouwens geeft, gewoon eraan laten hangen. Hij werkt toch niet in, tenminste niet op de foto's! Je houding vind ik erg netjes, let alleen op je handen.
Verder bof je maar met zulke leuke paarden onder je kont. Succes op je eerste wedstrijd en ik hoop nog vaker foto's van je te zien!

helemaal mee eens.
vindt het er goed uit zien, en stoor me echt niet

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:07

Deborah81 schreef:
@ Corelli...

Ja hulpteugels kan ik kort over zijn. Hulpteugels beginnen waar ruiter kennis eindigd???
Laat ik het zo zeggen, hulpteugels kunnen je helpen, maar worden gewoonweg vaak te onkundig gebruikt. Ik denk dat 9 van de 10 mensen niet weet hoe je met een slof bv. overweg moet.
Gevaarlijk als ze verkeerd worden gebruikt.

Maar misschien doel je op de martingaal bij dit meisje?
Ik had hem er niet omgehangen, maar denk niet dat het veel kwaad kan. Martingaal werkt tenslotte alleen in als het paard zijn hoofd omhoog klapt en misschien dat het haar net iets meer vertrouwen geeft; het is een jong paard.
En jij?

ik heb er te weinig verstand van om er tegen te zijn, maar ik ben ook zeker niet voor..Ik vind dat je met een jong paard vooral met de basis bezig moet gaan en daar heb je volgens mij geen hulpteugels bij nodig..Je wilt toch dat een paard op zn eigen benen gaat lopen en daar moet je heb niet te veel in " sturen" dmv hulpteugels..Ik denk dat je daar meer kwaad dan goed mee doet..

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:18

Dreamy schreef:
Ik vind je handhouding erg storend.
Zorg ervoor dat je je handen zo houdt dat de duim erbovenop rust.
En dat er geen knikje in de pols komt Lachen

Verder vind ik dat je prachtige paarden onder je kont hebt Haha!

klopt Thnxx ik ben het al veel aan t oefenen en t lukt wel maar wel lastig gewoontes afleren.. Pling