Bonny @ Pessoa longeer Work.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Re: Bonny @ Pessoa longeer Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:33

Waar blijft nou het filmpje? Tong uitsteken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:42

ja die lukt me nog steeds niet!!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:52

Het bontje zou iets hoger mogen van mij. Dat hangt in een boogje en het is de bedoeling dat die "strak" staat. Ik wil niet zeggen dat je de benen van je pony tussen zijn voorbenen moet binden, maar dat bontje mag iets strakker/hoger.
Vind het ook super hoe je met het commentaar omgaat (zoals hierboven is gezegt.)! Probeer eens nieuwe foto's te maken met je pessoa langer en het bontje hoger.
Top ze meid
Kuzz
Amy

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:55

Melis3009 schreef:
Het is ook de bedoeling dat ze met haar neus over de grond gaat lopen. Dan gaat ze namelijk over haar rug lopen en dus ook haar rugspieren gebruiken en dat is waar de pessoa voor is. Om de achterhand er goed onder te houden zou je het bontje achter haar kont gewoon wat strakker kunnen laten zitten dan heb je het optimale resultaat denk ik Bloos

Ik vind het trouwens heel goed hoe je met het commentaar om gaat! En zo hoort t Knipoog

dankje Bloos

ik denk dat ik dan volgende week (doe het eens per week) het bontje wat strakker doe en de rest zo laat zitten,naar mijn idee is het best wel los maar dat zal dan zo wel horen, ik probeer wel wat uit. hoeveel zou het bontje strakker moeten? dat verstel je ook bij het bontje zelf toch?bedankt.

Melis3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:01

Ik had in het begin ook altijd het idee dat ik alles veel te los had zitten maar de katrollen lossen alles op als je paard met haar hoofd omhoog gaat. Ik vond het in het begin altijd dood eng als mn verzorgpaardje dan met zn neus op de grond liep want hij maakt nog weleens wat sprongentjes bij te veel aan energie of gewoon wanneer hij daar zin in heeft en ik was dus echt bang dat hij daar een keer in zou komen, maar dat is hem na 2 jaar nog steeds niet gelukt dus denk ook niet dat hem dat nog gaat lukken Knipoog
Ik doe het bontje altijd zo dat hij net niet op het achterbeenbeen rust dan zit er wat druk achter maar toch niet te veel. Het bontje vertstel je gewoon aan de achterkant ja.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:06

oke zal daar de volg keer eens naar kijken!
maar heeft jou pony dan ook weleens dat ze er nog wat onder vandaan kan lopen (dat ze te hoog loopt met het hoofd) dat deed ze dus nog maar liet ook momenten los en liep dan lekker laag, is het trouwens niet erg dat ik zo longeer, en met rijden haar hoger instel. (niet heel hoog maar ik rijd haar wat korter zodat ze meer op de achterhand gaat komen) of train ik dit onbewust nu ook?

Melis3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:15

Nee als ik hem op de laagste stand doe loopt hij vrijwel voortdurend met zn neusje omlaag, maar dit heeft zeker een half jaar geduurd voor dat hij helemaal wilde ontspannen en zijn rug gebruiken misschien zelf nog wel langer tussendoor is hij ook nog naar Erik laarakker geweest om zijn bekken recht te zetten. Nu train ik hem op een wat hogere stand zodat hij leert zijn rug ook goed te gebruiken wanneer ik hem aan het rijden ben.
Het maakt volgens mij niet uit dat je haar laag instelt bij het longeren en hoog bij het rijden. Als ze haar rug maar gebruikt. Wat je ook kunt doen is bij het instappen je pony laag rijden dan moet je je armen de katrollen zeg maar laten "spelen". Hierbij let ik dan niet op mn ellebogen. Zodra de neus omhoog gaat doe ik mijn ellebogen naar achter zodat er een beetje druk op komt en zodra de neus dan gaat zakken ga ik eerst mee met mn ellebogen en de teugels die over zijn geef ik daarna mee maar zorg wel dat je aanleuning houd. Dat is wel een leuke manier om de training van je pessoa bij je rijtraining te betrekken.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:32

Het geeft niets dat je pony zijn hoofd af en toe omhoog doet.Hij moet leren om lekker met zijn neus over de grond te lopen en zijn spieren zijn het ook nog niet gewend.Je zal zien dat hij steeds meer met zijn neusje over de grond gaat en steeds minder met zijn hofd omhoog loopt.Geef hem wel de tijd daarvoor.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:30

vind hem rechtsom wat fijner lopen stel hem met bijzet teugels op linksom wat meer in of met slof met longeren die kan je namelijk strakers stellen enz.. slof werkt dan hetzelfde als bijzet dus

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:39

Eh....laat dit nu een topic zijn over de pessoa? Haha!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:45

ja maar mij lijkt dat als je de pessoa linksom strakker doet dat voor geen meter werkt? laat hem eerst maar op linksom ook zo fijn lopen Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:52

Een paard in een bepaalde houding dwingen met bijzetteugels zonder dat je de ontspanning hebt werkt alleen maar averechts.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:03

je moet hem ook niet dwingen maar iets meer stelling voor 5 minuten is toch geen probleem?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:04

Dat kun je met een longe bereiken, die je aan de ring vastmaakt en door de singel haalt. Dan heb je de stelling namelijk zelf in de hand, zonder dat je het hoofd vastsnoert met sloffen, bijzets enz.

Kijk even hier:

http://www.mencursus.net/index2.htm, onder longeren en dan Pessoa teugel.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 09-08-06 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:06

ik kan het niet met longe door bitringen en ik los het anders op Knipoog

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:21

Stascha_kim schreef:
je moet hem ook niet dwingen maar iets meer stelling voor 5 minuten is toch geen probleem?

Het zal voor 5 minuten niet echt een probleem zijn{Alhoewel ik me voor kan stellen dat je paard zo wel het vertrouwen in jou kan veliezen} maar het heeft totaal geen enkel nut om je paard vast te zetten.Dit heeft niets met trainen van je paard te maken.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:40

ik heb het ook niet over vast zette en dwingen iets strakker van een stelling is niks te dwingen niks te vast zette ?

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:53

Ik vind het er goed uitzien hoor Roelinda. IK zelf vind het wel meevallen hoe strak de pessoa zit. Vooral de laatste foto's zijn mooi. Succes nog met Bonny.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:09

Suzanne_k schreef:
Ik vind het er goed uitzien hoor Roelinda. IK zelf vind het wel meevallen hoe strak de pessoa zit. Vooral de laatste foto's zijn mooi. Succes nog met Bonny.

hoihoi!
dankje voor je reactie!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:11

Stascha_kim schreef:
vind hem rechtsom wat fijner lopen stel hem met bijzet teugels op linksom wat meer in of met slof met longeren die kan je namelijk strakers stellen enz.. slof werkt dan hetzelfde als bijzet dus

je kan die houding niet dwingen vind ik. ook niet aan pessoa of slof, je moet er gewoon om vragen, met rijden kan dat wel dan kan je wat dieper instellen of extra stelling vragen, ik heb de longeerlijn al aan de zijkant, ik denk dat het een kwestie van tijd en trainen is.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:28

monsera schreef:
Het geeft niets dat je pony zijn hoofd af en toe omhoog doet.Hij moet leren om lekker met zijn neus over de grond te lopen en zijn spieren zijn het ook nog niet gewend.Je zal zien dat hij steeds meer met zijn neusje over de grond gaat en steeds minder met zijn hofd omhoog loopt.Geef hem wel de tijd daarvoor.

hoihoi
ja dat is waar!
ff tussendoor, met trainen (erop) rijd ik haar nu wat hoger omdat ze graag lang word en ze als ik haar wat hoger (iets kortere teugels) wat meer bij elkaar moet gaan lopen en meer moet gaan dragen, en de achterhand er zo meer onder kan komen. de middendraf met name wil ze te lang worden en valt ze uit elkaar, nu probeer ik het dmv opsluiten van voor en dan bijdrijven zodat ze en nageeflijk blijft en toch stukje bij beetje verruimen gaat. tuurlijk lukt dit niet 1 2 3, maar is het dan niet erg dat ik de pessoa gewoon laag instel? ik dacht zelf van niet. zo leer ik haar en lang en laag te lopen en met trainen er op wat hoger en meer bij elkaar.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:16

Nee hoor is helemaal niet erg.Ik longeer ze ook alleen maar lang en laag zodat ze lekker los over de rug lopen.Met rijden pak ik ze inmiddels ook wat meer op.Een aantal maanden terug reed ik ze ook alleen maar lang en laag maar de taining word steeds zwaarder haha Haha! voor mijn pony's.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:51

Jeetje wat een gezeur over die pessoa zeg!!
Als ze meer wilt weten kan ze zelf ook wel topics over de pessoa opzoeken.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:33

Toad schreef:
Jeetje wat een gezeur over die pessoa zeg!!
Als ze meer wilt weten kan ze zelf ook wel topics over de pessoa opzoeken.

Zo dit antwoord voegt echt wat toe.Knap hoor.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:28

Nouja zeg.
Ik ken Bonny4life persoonlijk en ze is echt niet achterlijk hoor. Iedereen zit haar maar af te zeiken over die pessoa. En ik vind dit niet nodig.