Jamaica onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:36

Btje anders commentaar kan idd ook wel, iedereen heeft zijn eigen manier en er leiden meer wegen naar Rome de een korter, de ander wat langer Knipoog .
Jij kent je paardje het beste, dus doe vooral hoe jij denkt dat goed is (alhoewel het natuurlijk nooit verkeerd is van iemand les te nemen). Je hebt alle tijd om ze wat aan te leren en als ze er nog niet helemaal aan toe is in d'r koppie, gewoon nog wat tijd gunnen, het belangrijkste met recreatief rijden is dat je er allebei plezier in houdt Haha! Haha! .

Groetjes Judith Party!!

Succes hoor Stef en vooral op je eigen manier doen!!!!
Laatst bijgewerkt door Judibo op 24-06-02 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 21:36

foto's zijn ten alle tijde moment opname.
Ik vind het ontzettend knap dat iemand van een foto kan beoordelen hoe ik rij (ruk en pluk werk, jeetje, waar haal je dat in hemelsnaam vandaan??)
Hoe kan je over iemand zijn rijstijl oordelen terwijl je die persoon nog nooit hebt zien rijden? Zou makkelijk zijn, heb je ook geen instructrice meer nodig, maar je stuurt gewoon wat foto's.
Ik verwacht niks van jamaica. Althans, het enige wat ik van haar verwacht is dat ze luisterd. Zoals ik eerder zei, ze hoeft niet over een maand de wedstrijden in, ik heb geen dressuur ambities. Als ze links en rechts weet, en halt en vooruit is het (even heel zwartwit gezien) goed.
Ik rij inderdaad met een vrij losse teugel, om de dood simpele rede dat ze van mij niet in de krul hoeft met strakke teugels.
In de galop zijn de teugels inderdaad strak omdat ze te hard ging, de galop is voor jamaica nog heel onwennig en moeilijk, dat geeft niet, dat leert ze wel. En of ze het nu volgende week goed doet, of volgend jaar, who cares?
Ik geef haar de tijd om te leren, that's all.

Geen flauw idee waarom ik eigenlijk in de verdediging schiet, maar goed.
Ik kan best tegen commentaar, maar dan wel graag commentaar waar ik iets aan heb, waar ik iets mee kan

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:46

Stef, who cares?
Jamaica loopt leuk en ze ziet er ook goed uit.
Isolda heeft ook heel lang ( Haha! Lees iets van 7 jaar) met lange teugel rondgecrossed.
Heeft haar geen kwaad gedaan hoor!!
Geniet maar lekker van jouw eigen paardje zoals jij het wilt!
Doen we toch allemaal?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:54

wat een gedoe zeg!
Ik vind het wel leuke foto's! en zolang jij lekker rijdt zoals je dat doet moet je gewoon zo doorgaan! Wat maakt het uit dat ze niet in de krul loopt, er zijn zat paarden van 14 die dat nog steeds niet doen, nou en? Zolang de gene die er op moet er maar plezier van heeft toch?
En zo ziet het er wel uit, dat jij het naar je zin hebt op je paardje, houden zo dus!
Veel plezier met dr nog!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:49

stef schreef:
Geen flauw idee waarom ik eigenlijk in de verdediging schiet, maar goed.
Ik kan best tegen commentaar, maar dan wel graag commentaar waar ik iets aan heb, waar ik iets mee kan

Aan Nathalie der comentaar moet je wel wat hebben!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 00:21

banketstaaf toch niet zo dom Nathalie Lips are sealed

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 07:09

Ja Nathalie, dat jij nou geweldig trots bent op dat jij je eigen pony ' ingereden' hebt, geeft je nog niet het recht om stef zo af te kraken (heb ook wel eens foto's van jou gezien dat ik dacht Verward, aar o wee als iemand daar wat over zei want dan was het meteen nathalie en jessica aan het schreeuwen)

Laaaaat stef toch lekker. Dat gemiep. Er zijn ook paarden die dingen minder snel oppakken dan jullie ' super geweldige dressuurpaarden' (tot over een paar maanden in het Z? Extreme duivel
en iedereen heeft andere manieren van rijden. Om dan iemand op een foto te gaan bekritiseren vind ik super sneu. Lips are sealed

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 07:39

Bovendien is het altijd zo lekker makkelijk praten over een pony die je zelf nog nooit gereden hebt. Aldira rijdt ik ook de eerste 15/20 minuten met een lange teugel omdat ze dan pas ontspant. Ze is een heel erg stresskipje en bovendien was ze bijna groen toen wij haar in september begonnen te rijden. Stap en draf kende ze wel, maar op eigen benen lopen was erg moeilijk, geen stelling, galop was een en al gescheur en naar buiten was ze ook al een hele tijd niet geweest. Dus we moesten helemaal opnieuw beginnen.
Pak ik haar gelijk op dan kan ik het vergeten die dag want ze wordt niet nageeflijk. Vraag ik de eerste 20 minuten minder van haar, dan loopt ze aan het einde van het uur heerlijk ontspannen en nageeflijk.
En soms bied ze het gelijk al aan, dat verschilt dus per dag.
Maar net als Stef rijdt ik geen wedstrijden dus doe alles op mijn gemakje en ik merk dat Aldira er heel ontspannen van wordt waardoor ze juist veel beter gaat lopen dan wanneer ze op de een of andere manier druk voelt. Het is gewoon een paardje waar je heel veel geduld bij moet hebben en waarom die tijd niet nemen als je toch geen haast hebt?

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 07:40

Stef dat dacht ik nou ook, vanaf een foto iemand beoordelen, vind ik errug knap.
Eén ding Stef: de mensen met de grootste mond weten vaak het minst. Mijn ervaring, heeft tot nu altijd nog geklopt. En ik vind dat ze NETJES loopt! Mijn mening, we kunnen nou niet allemaal een 3 jarige hebben die al in het M loopt.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 07:49

Leuke foto 's Stef!

Het valt mij ook erg op dat overal waar Obsession commentaar heeft Nathalie haar bijvalt en andersom .. Erg irritant ..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:11

Laura schreef:
Ja Nathalie, dat jij nou geweldig trots bent op dat jij je eigen pony ' ingereden' hebt, geeft je nog niet het recht om stef zo af te kraken (heb ook wel eens foto's van jou gezien dat ik dacht Verward, aar o wee als iemand daar wat over zei want dan was het meteen nathalie en jessica aan het schreeuwen)

Laaaaat stef toch lekker. Dat gemiep. Er zijn ook paarden die dingen minder snel oppakken dan jullie ' super geweldige dressuurpaarden' (tot over een paar maanden in het Z? Extreme duivel
en iedereen heeft andere manieren van rijden. Om dan iemand op een foto te gaan bekritiseren vind ik super sneu. Lips are sealed

Hebben we haar ook weer!!!
Ze kraakt stef helemaal niet af! Zij weet tenminste dat je een pony van achter naar voor moet rijden en dat is heel belangrijk maar who cares he! Kritiek mag je immers niet hebben! En over een paar maanden in de Z? Waar heb jij t over dan?

En de rest dat nath mij bijvalt moet ze toch zelf weten?? Btw wij zeiden beiden iets heel anders in dit topic! Ik vind dat deze pony geen 3 jarige lijkt en zij vind hem slecht gereden!
Trouwens Mirte ik weet niet of je mij bedoeld maar obsess is nog maar L1 en die is al 6 jaar omdat ik hem te groot en te jong vond om al meteen concoursen te rijden!

En iedereen loopt maar te zeiken dat niet ieder paard in de krul hoeft te lopen, dat zegt nath nergens hoor!! Ze zegt alleen dat je een jonge pony beter anders kan rijden en aangezien zij "ietsjes" meer ervaring heeft als stef in dit soort dingen denk ik dat stef er alleen haar voordeel mee kan doen!

AMEN Schijnheilig

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:43

Citaat:
En van een 3 jarige, 3 mnd onder het zadel verwacht ik idd wel meer ja....
Camil liep met 3 maanden toch wel wat anders!!

Tsja, het is maar hoe je het bekijkt, maar ik vind dit anders wel behoorlijk banketstaaf overkomen met leuke scheinheil smileys erbij...
Lekker zo van 'maar ik kan het beter hoor'

Ieder paard is verschillend, dat Camilla nou al op 3 jarige leeftijd dresuuurpaard bleek ( Verward ), zo begint Iwaldo op 11 jarige leeftijd eindelijk eens van achter naar voren en aan de teugel te lopen. Stef roeit ook maar met de riemen die zij heeft, en dat zij andere opvattingen heeft, hebben jullie verder niks mee te maken. Een advies is niet verkeerd, maar met die stomme smileys erbij, en geschreven alsof nathalie alles weet en stef niks, daar bereik je niks mee.

Dus Nathalie en Jessica, als jullie willen laten overkomen dat jullie zoveel meer ervaring hebben, laat dan die scheinheil smileys weg...

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:57

Ja hoor, daar begint het gezeik weer.Ik vind dat Stef het heel goed doet. Het ziet er heel leuk uit, en doe alles maar rustig aan.
En voor de rest ben ik het met Laura eens Knipoog

shariyerke

hey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:10

ik vind het een leuke pony
en waar maken jullie je allemaal druk om???
blijf lekker rijden en veel succes
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ps het lijkt mij dat iedereen zo is begonnen
toch Verward

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:23

Nathalie schreef:
En van een 3 jarige, 3 mnd onder het zadel verwacht ik idd wel meer ja.... Schijnheilig
Camil liep met 3 maanden toch wel wat anders!!
Misschien wil t helpen als je de teugels bij je houd, en niet t ene moment los hebt hangen en t andere moment nette druk erop hebt.. Erg storend vooral voor een jonge pony lijkt mij... Lips are sealed Schijnheilig
Tja, over haar leeftijd weet ik t niet.. Ze ziet er wel jong uit maar daar heb ik niet zo heel veel verstand van. Scheve mond

jeetje joh! hoe kun je dat allemaal zeggen van een paar moment opnames joh??? enne het lijkt mij dat het beestje wel 3 jr is want anders gaat stef er toch niet zomaar opzitten hoor?? enne bij ons staat er ook 1tje die ook 2 lijkt maar die is ondertussen ook al 9 hoor!!! laat iedereen toch blij zijn met zijn/haar pony! don't worry be happy!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:25

Laura schreef:

Tsja, het is maar hoe je het bekijkt, maar ik vind dit anders wel behoorlijk banketstaaf overkomen met leuke scheinheil smileys erbij...
Lekker zo van 'maar ik kan het beter hoor'

Ieder paard is verschillend, dat Camilla nou al op 3 jarige leeftijd dresuuurpaard bleek ( Verward ), zo begint Iwaldo op 11 jarige leeftijd eindelijk eens van achter naar voren en aan de teugel te lopen.
Dus Nathalie en Jessica, als jullie willen laten overkomen dat jullie zoveel meer ervaring hebben, laat dan die scheinheil smileys weg...

met dit stuk ben ik het dus gewoon eens!!! als je geloof waardig over wil komen zet er dan geen domme smileys bij zoals deze: Lips are sealed om maar wat te noemen.....

shariyerke

hey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:29

ik vind het jammer dat zo'n meisje die hartstikke trots is op haarzelf en haar pony zo naar beneden gehaalt word
jammer..................

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:37

Zo beter dan...? Gaaaap Kan ook best zonder smileys typen als het dan bij jullie anders over komt.
Ik bedoel t niet kwaad ofzo maar gewoon als advies..
Als ik bij camilla (jaja kom ik weer met camilla....) het ene moment mn teugels los heb en dan weer strak, dan flipt ze m door..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:41

Jezus alsof die camille zo perfect is. Wat zeur jij nou altijd over andermans paardjes samen met je grote vriendinnen?? Bovendien vond ik op bepaalde foto's camille ook voor geen meter lopen.

En stef. Het ziet er prima uit hoor. Voor 3 maanden onder het zadel vind ik het goed genoeg, maar het belangrijkste is dat jij tevreden bent.

Trek je niets aan van al die kinderachtige kindjes. Misselijk

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:46

Manda schreef:
Jezus alsof die camille zo perfect is. Wat zeur jij nou altijd over andermans paardjes samen met je grote vriendinnen?? Bovendien vond ik op bepaalde foto's camille ook voor geen meter lopen.

En stef. Het ziet er prima uit hoor. Voor 3 maanden onder het zadel vind ik het goed genoeg, maar het belangrijkste is dat jij tevreden bent.

kindjes? haha zegt er een wat!
En welke foto's loopt camillA dan voor geen meter?
Waarom denkt iedereen dat ze stef persoonlijk aanvalt? Ze zegt gewoon wat ze ziet en hoe het mjnisschien beter kan!
En mijn smileys waren bedoeld omdat ik denk dat jamaica nog geen drie is als ik haar zo zie maar goed das mijn probleem niet!Als ie dire is dan is ie drie en dan wens ik stef veel geluk met haar haf. Ik zeg ook nergens dat ik m niet leuk vind wnat ze heeft een geweldig koppie!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:49

Ze loopt behoorlijk netjes voor eentje die drie maand onder het zadel is!!!!!!!!!!!!!!!!! Stef ga zo door hoor!!!!! Er zijn toch ook mensen die jonger of ouder lijken dan dat ze zijn????? Bij paarden dus net zo!!!!! Haha!

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:50

sjeeess Gaaaap mensen!! Slapen het is bedoeld als advies, niet om haar in de zeik te zetten!
en mensen jullie bemoeien je zelf er ook mee dus....

naja verder vind ik jamaica een leuk beestje hoor

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:54

Ik vind het er ook hartstikke leuk uitzien Lachen Laat haar maar lekker ontspannen lopen en rustig opbouwen in jouw tempo.. Volgens mij zijn die wannabee-anky's Schijnheilig gewoon hartstikke jaloers op jouw stoere haf Lovers

Obsession en Nathalie, de 'ervaring' die jullie hebben blijkt igg niet uit die kinderachtige berichten Gaaaap

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:57

missy_m schreef:
Ik vind het er ook hartstikke leuk uitzien Lachen Laat haar maar lekker ontspannen lopen en rustig opbouwen in jouw tempo.. Volgens mij zijn die wannabee-anky's Schijnheilig gewoon hartstikke jaloers op jouw stoere haf Lovers

Obsession en Nathalie, de 'ervaring' die jullie hebben blijkt igg niet uit die kinderachtige berichten Gaaaap

Waarom kinderachtig? En hoe kan je ervaring uitlezen uit een kinderachtig bericht???
En waar zie je staan dat ik van mezlef dat ik zoveel ervaring heb????
Explain

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:57

Manda schreef:

Ik ben het eens met nath. Stef en iedereen moet het advies erin zien en niet als afzeiken. Jessica zei totaal iets anders dan nathalie. En als stef tevreden is, goed zo! en als je zo gaat beginnen!

En moeten we dan altijd standaard zeggen van dat het een leuke pony is en netjes loopt? Meningen mogen we hier toch wel geven want i kga niet iets zeggen wat ik niet vind!
Laatst bijgewerkt door New-Forest op 25-06-02 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt