ziet er voor de verderest goed uit hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maaitjuh schreef:Hij krijgt wel gangen..
Een tip: terugrijden doe je met je buitenhand hea..
Citaat:Nee ik ben dus ook niet voor mexicaanse neusriem omdat het veel sterker inwerkt als een gewoon hoofdstel.
Citaat:maar je stuurt normaal ook met je buiten hand, en je lijkt je buitenhand naar voren te brengen, houdt die dan gewoon op dezelfde plek, en breng die dan mee naar binnen. Met je binnenteugel kun je dan gewoon een beetje 'vast/los' doen, als het goed is luistert ie dan ook.
Het wás een gewoonte geworden om veel met de binnenteugel te doen, een hele tijd geleden. Maar om dat af te leren is moeilijk.(en dan niet gelijk helemaal los te laten)Citaat:dus ik denk dat het gewoon is geworden het te doen
Citaat:Nee ik ben dus ook niet voor mexicaanse neusriem omdat het veel sterker inwerkt als een gewoon hoofdstel.
dobbel schreef:als jij niet snapt dat je het binnenbeen blokkeert wanneer je te veel aan je binnenteugel zet dan houd het voor mij helaas op met uitleggen.
ik heb het nu 2 keer uitgelegt en daar laat ik het bij.
succes verder.
en nee ook met een goede reden ben ik niet voor mexicaanse neusriem.
Onthoud 1 ding de fout ligt voor 90 procent bij de ruiter.
Maar jij geeft meestal nike de schuld en ik denk dat dat niet fair is. en dat je de fout ook bij je zelf moet durfen zoeken.
Paljassofie schreef:Heel mooi paardje, echt super gangen komen erop zeg![]()
Wat ik zie met je handen komt me heel bekend voor omdat ik net hetzelfde had. maar toen ging ik lessen bij een zeer goede instructrice met een paard dat zeer snel hetzelfde doet als Nike hier ; niet willen draaien, maar dat is heel simpel op te lossen, gewoon ( zoals hier al tig keer gezegd) buitenhand niet naar voor doen. het is heel logisch als je het eens goed doordenkt. Door je binnenhand zo naar je toe te houden en je buitenhand mee te geven geef je Nike de ruimte om over de schouder weg te lopen, want je begrenst ze nergens. Dus neem ze terug met je buitenhand, en nodig uit met de binnenhand.
het paard waar ik mee reed ging gewoon rechtuit als ik niet zo draaide, en nu ik het zo geleerd heb draaien alle paarden veel vlotter bij mij en zonder over de schouder te vallen of weg te lopen.
Vat deze tips ( ook die van anderen, die eigenlijk hetzelfde reeds zeiden) niet aanvallend op. Als je het eens echt zal toepassen zal je misschien wel merken dat het echt helpt.
het lijkt alsof Nike hier moeilijk doet, en ik dacht ook dat dat paard moeilijk deed. Maar dit is enkel omdat je haar er de kans toe geeft door niet te begrenzen met je buitenteugel.
dobbel schreef:Paljassofie schreef:Heel mooi paardje, echt super gangen komen erop zeg![]()
Wat ik zie met je handen komt me heel bekend voor omdat ik net hetzelfde had. maar toen ging ik lessen bij een zeer goede instructrice met een paard dat zeer snel hetzelfde doet als Nike hier ; niet willen draaien, maar dat is heel simpel op te lossen, gewoon ( zoals hier al tig keer gezegd) buitenhand niet naar voor doen. het is heel logisch als je het eens goed doordenkt. Door je binnenhand zo naar je toe te houden en je buitenhand mee te geven geef je Nike de ruimte om over de schouder weg te lopen, want je begrenst ze nergens. Dus neem ze terug met je buitenhand, en nodig uit met de binnenhand.
het paard waar ik mee reed ging gewoon rechtuit als ik niet zo draaide, en nu ik het zo geleerd heb draaien alle paarden veel vlotter bij mij en zonder over de schouder te vallen of weg te lopen.
Vat deze tips ( ook die van anderen, die eigenlijk hetzelfde reeds zeiden) niet aanvallend op. Als je het eens echt zal toepassen zal je misschien wel merken dat het echt helpt.
het lijkt alsof Nike hier moeilijk doet, en ik dacht ook dat dat paard moeilijk deed. Maar dit is enkel omdat je haar er de kans toe geeft door niet te begrenzen met je buitenteugel.
Dit is dus wat ik bedoel. en steeds zeg.
En dus ook zij dacht eerst dat het aan haar paard ligt en nu ze het anders geleerd heeft bij een goede istructrice blijkt het ineens toch niet het geval.
Je kan boos worden om wat ik zeg, maar dat boeit me niet, Ik wordt boos dat mensen altijd eerst de paarden de schuld geven en niet eerst bij zich zelf gaan kijken.
succes verder. het was goed bedoeld maar kritiek ook al is het opbouwend wordt niet echt gewadeerd blijkt. beetje jammer hoor.