Showbinkstertje @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NLieke

Re: Showbinkstertje @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:51

probeer je handen iets meer bij elkaar te houden enzo..
ziet er voor de verderest goed uit hoor Ja

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:30

Nike loopt echt super Pat OK dan!
jullie zijn echt enorm voorruit gegaan
ga zo door! Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:41

Ziet er goed uit! Haha!
Mooi dekje ook!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:00

Wat n energie zit er toch in Nike Pat Haha! !
Rijden ziet er netjes uit, je hebt die showbink lekker aan t lopen Ja .

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:09

Is dat is het mastbos?
Leuke pony hoor Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:22

zoow wat een verschil alweer! Het gaat harstikke goed Ja Nike is daar lekker aan het lopen
Ga zo door!!!

groetjes Lon

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:03

ik vind het er heel erg netjes uit zien! je paard loopt heerlijk over zijn rug heen, en je ziet duidelijk dat hij heel zijn lijf gebruikt. zijn achterhand komt er super bij. zeker een gigantische verbetering met eerdere topics die ik heb gezien! netjes hoor! over mexicaanse neusriem zeg ik niets, je geeft zelf al aan dat je weet dat deze een scherpere inwerking heeft, en dat je hem met een reden gebruikt.
leuk dekje ook!

love_plaisir; Dankje, dat ze der bit soms wat uit der mond heeft komt ook doordat ik naar bijv. links wil, en Nike rechtdoor wil, ze haar zin wil doordrijven, en ik ook. (Pony trekt naar rechts dan, en ik wil naar links dus zal ook iets met links moeten doen als pony niet 'normaal' wil meewerken.) Maar ik zal erop letten Lachen

probeer in de wendingen toch met twee teugels te sturen, ook als ze wat lastiger is. als je alleen met de binnenteugel stuurt, heeft ze juist de kans om over haar buitenschouder weg te vallen. als je met je buitenteugel begrenst en je been erbij houdt (al is dat natuurlijk wel lastiger als hij zo druk is) krijgt hij geen kans om dat te doen. succes!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:07

ten eerste: wat een stoere foto's! Haha!

Maar wat jij zei bij die eene foto van: 'kieper maar gelijk op de voorhand';
Daar loopt/kiepert hij niet op de voorhand hoor.
Hij valt alleen een beetje voorover maar heeft zijn achterhand er nog toppie onder hoor OK dan!

Een erge stoere macho en wat krijg je dan?
Erg stoere foto's Haha!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:44

Je pony loopt netjes en jullie boeken vooruitgang!
probeer ook,als je voelt dat ze wat ''naar voren gaat kieperen'' , je hand wat naar voren te doen en benen te geven.
blijf netjes rechtop zitten, handjes netjes met een knik in de ellebogen en misschien je beugels 1 gaatje langer?

voor de rest, gave fotos hoor Haha! !

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:32

maaitjuh schreef:
Hij krijgt wel gangen.. Haha!

Een tip: terugrijden doe je met je buitenhand hea.. Knipoog

Nog een tip terug rijden doe je met je zit heh Knipoog

Btw.. t ziet er netjes uit, probeer ook iets meer over je pony heen te kijken, volgens mij heeft hij/zij een hele sterke achterhand aan de foto's te zien dan, hij/zij buigt iig goed in zn spronggewricht.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:52

stofwolke!!!!!!! Duivel

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:02

Leuk paard heb je hoor! Lachen

Alleen de achterhand zou er wel wat meer onder mogen, en als je de bocht ingaan, moet je proberen meer met je benen te sturen. en minder je handen ongelijk houden.

Veel succes verder Pling

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 15:27

krumel; Dankje Lachen Met 'normaal' rijden heb ik die strenge binnehand gelukkig niet. Begrenzen met de buitenteugel doe ik ook en stuur normaal ook met mijn benen. Nu ook, alleen is dat soms niet genoeg en dan komt de binnehand erbij. En nu was deze sterk nodig omdat ze anders gewoon deed wat ze zelf wou(rechtdoor en crossen maar).
dobbel; Dankje Lachen hoezo blokkeer ik het paard juist zo en zal het dan over de buitenschouder weg gaan lopen? Bloos
Met het 'normale' rijden heb ik idd ook wel eens mijn binnenhand er te veel bij, maar dat ben ik af aan het leren. (Hele tijd geleden vroeg ik buiging via de binnenhand, nu via de buitenhand en soms gaat het nog even mis, al valt dat gelukkig mee.)
binnenbeen buitenteugel. en terug rijden op buitenteugel als het hierop niet gaat zal je iets anders moeten doen, anders kan je der niks mee. (paard doet wattie wil) Nu kwam de binnenteugel er dus bij(waar nodig was), soms wat te streng maar beter dan dat ze over me heen gaat lopen. Knipoog
Citaat:
Nee ik ben dus ook niet voor mexicaanse neusriem omdat het veel sterker inwerkt als een gewoon hoofdstel.

En als er goede redenen voor zijn dan? Lachen
aerdenhout1; Ik zou het fijn zijn als je mijn vraag zou beantwoorden Lachen
xx_Horsiex; Dankje Lachen Haha ja idd, als Hen het niks zou vinden had ie dat écht wel gezegt.
liekepaardje; jep, ik zal erop letten de volgende keer. Dankje Lachen
Vajente, _Evelijn_, Lontje, Jen_2oo6, Nikitaatje, Ymmik; Dankjullie Haha!
Naomi21; Te veel energie vaak Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Dankje.
liiza; nee dit is de Beegderheide Lachen Dankje.
merel90; dankjewel Haha! Het begrezenen en buitenbeen erbij houden deed ik evengoed, alleen was dat niet genoeg. Maar ik ga er de volgende keer zeker op letten. (binnehand erbij mag, maar niet te)
Elena; Dankje Lachen Ze valt voorover, en loopt dan dus op de voorhand. Ook al heeft ze der achterbenen nog erbij.
YentlKG; Dankje Lachen Maar als ik mijn handen naar voren doe dan heeft ze toch juist meer ruimte om te kunnen kieperen? Kan ik dan niet beter benen geven en handen op de plaats houden en wat opvangen, dan komt (als het goed is) de achterhand er beter/actiever onder en gaat ze meer op der achterhand lopen. En als ik mijn handen naar voren zou doen dat moment krijgt ze toch juist meer de kans om naar voren te gaan kieperen? Lachen
Zal erop letten. Beugels heb ik extra korter gedaan omdat ik wat last van mijn benen heb + ik zo toch fijner zit in dit zadel.
xjessx; Idd. Maar soms werkt dat alleen niet. Dankje, zal erop letten Lachen Sterke achterhand heeft ze idd. Alleen gebruikt ze um liever niet.. liever lui dan moe he Tong uitsteken
Karoliefje_; Dankje. Op welke foto's vind jij dan dat de achterhand er beter onder mag? Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:42

Ik snap wel dat je een wat strengere binnenhand hebt als hij zo vervelend is, maar je stuurt normaal ook met je buiten hand, en je lijkt je buitenhand naar voren te brengen, houdt die dan gewoon op dezelfde plek, en breng die dan mee naar binnen. Met je binnenteugel kun je dan gewoon een beetje 'vast/los' doen, als het goed is luistert ie dan ook. Knipoog Dit is alleen maar een tip, en absoluut niet aanvallend bedoeld Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:44

pattypaard, Je blokeert je paard altijd wanneer je te veel binnenteugel gebruikt fijt dat jij denkt dat het nodig is zegt niet dat het goed is.

vraag Iris maar wat Lonan doet als ze te veel binnenteugel wil gebruiken op het moment dat hij de wending niet goed doorwil.

loopt hij weg over de buitenschouder (daarom neem jij nu extra binnenteugel) moet je proberen je buitenbeen iets naar achteren te leggen, binnenbeen goed lang te houden en hem zo de bocht door helpen. en niet aan de binnenteugel gaan trekken. aangezien het paard er alleen sterker van wordt maar niet soepeler.

En dit is niet iets wat me nu op deze foto`s opvalt maar eigelijk al veel vaker op foto`s van jou met nike is opgevallen. dus ik denk dat het gewoon is geworden het te doen.
dat geeft op zich ook niets. maar probeer wel wat met de tips te doen. en het te verbeteren. als je binnenhand vriendelijker wordt. zullen de foto`s gelijk een stuk beter zijn.

succes er mee.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 18:38

krumel; Ik begrijp dat het een tip is(van de anderen ook trouwens) maar dit begrijp ik even niet Bloos
Citaat:
maar je stuurt normaal ook met je buiten hand, en je lijkt je buitenhand naar voren te brengen, houdt die dan gewoon op dezelfde plek, en breng die dan mee naar binnen. Met je binnenteugel kun je dan gewoon een beetje 'vast/los' doen, als het goed is luistert ie dan ook.

Sturen dan door middel van de teugel tegen de hals aan te leggen, maar niet mijn hand mee te nemen over de manenkam naar de andere kant. (schiet er wel perongelijk eens in, maar das niet de bedoeling) Maar als je je buitenhand dan meeneemt naar binnen blokkeer je je paard toch ook? Dan vraag je het hoofd van je paard naar de buitenkant naar je toe, en met je binnehand vraag je haar naar binnen, maar dan laat je weer los en tegelijk vraag je het hoofd naar buiten.. daar waar ze liever heen wil maar niet heen mag. Dan weet het paard toch ook niet meer wat je wil? Bloos Of ben ik nu heel raar aan het denken Bloos

dobbel; Hoe blokkeer ik Nike op deze foto's dan? Bloos (sorry ik zie het nu niet maar wil het wel graag weten.) Zal het aan Iris vragen. Lachen
Buitenbeen naar achteren, binnenbeen lang houden ok. Maar hoe haar dan zo door de bocht helpen en niet te veel binnenteugel gebruiken terwijl het paard de bocht niet wil maken maar rechtdoor wil racen en opgefokt aan het doen is?
Zo gewoon met rijden, zal dat zo wel gaan maar onder die omstandigheden met Nike die niet wil luisteren naar dat zal het moeilijk gaan.
Citaat:
dus ik denk dat het gewoon is geworden het te doen
Het wás een gewoonte geworden om veel met de binnenteugel te doen, een hele tijd geleden. Maar om dat af te leren is moeilijk.(en dan niet gelijk helemaal los te laten) Knipoog
Maar Nike is vaker ook zo 'vuil' om me gewoon even te kloten en niet naar me te luisteren en der eigen zin door te drijven, en dan komt die binnenhand er weer bij en is het weer goed. (bijv. met op gewicht sturen ze kan het, en eerst doet ze het, maar ineens op dezelfde dag niet meer omdat ze toevallig rechtdoor wil, met meer gewicht op die kan te doen, de buitenteugel tegen de hals aan te leggen(binnenteugel los) en met buitenbeen te blijven duwen red je het dan niet, want ze wil der zin hebben. Kan dan écht zo erg aan de binnekant gaan hangen dat ik der zelf bijna af val, maar dan loopt ze nog gewoon rechtdoor als ze dat echt wil.)
Nog een keer:
Citaat:
Nee ik ben dus ook niet voor mexicaanse neusriem omdat het veel sterker inwerkt als een gewoon hoofdstel.

En als er goede redenen voor zijn dan? Lachen
Ik wil zeker wel iets met de tips doen, en dat ga ik ook doen. Maar ik vind wel dat er iets van logica in moet zitten, die in mijn ogen goed is. Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 00:15

als jij niet snapt dat je het binnenbeen blokkeert wanneer je te veel aan je binnenteugel zet dan houd het voor mij helaas op met uitleggen.
ik heb het nu 2 keer uitgelegt en daar laat ik het bij.

succes verder.

en nee ook met een goede reden ben ik niet voor mexicaanse neusriem.

Onthoud 1 ding de fout ligt voor 90 procent bij de ruiter.
Maar jij geeft meestal nike de schuld en ik denk dat dat niet fair is. en dat je de fout ook bij je zelf moet durfen zoeken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:24

dobbel schreef:
als jij niet snapt dat je het binnenbeen blokkeert wanneer je te veel aan je binnenteugel zet dan houd het voor mij helaas op met uitleggen.
ik heb het nu 2 keer uitgelegt en daar laat ik het bij.

succes verder.

en nee ook met een goede reden ben ik niet voor mexicaanse neusriem.

Onthoud 1 ding de fout ligt voor 90 procent bij de ruiter.
Maar jij geeft meestal nike de schuld en ik denk dat dat niet fair is. en dat je de fout ook bij je zelf moet durfen zoeken.

Misschien moet jij het dan eens op een andere manier uitleggen want ik heb het helemaal doorgelezen maar snap er geen snars van. En als je het zelf zo goed weet, kruip dan maar zelf eens op Nike, die is volgens mij echt niet de makkelijkste.

Patty heeft goede redenen voor de Mexicaanse neusriem, en het is zowel voor haar en Nike fijner met dat ding.

En die laatste opmerking van je ben ik echt boos. Pff, jij kent Patty helemaal niet als je zo iets ook maar durft te zeggen. Das pure onzin. Patty heeft Nike haast nooit de fout, en der zijn meerdere mensen die dat kunnen bevestigen. Denk eens na voor dat je wat zegt.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:55

Heel mooi paardje, echt super gangen komen erop zeg *LOL*

Wat ik zie met je handen komt me heel bekend voor omdat ik net hetzelfde had. maar toen ging ik lessen bij een zeer goede instructrice met een paard dat zeer snel hetzelfde doet als Nike hier ; niet willen draaien, maar dat is heel simpel op te lossen, gewoon ( zoals hier al tig keer gezegd) buitenhand niet naar voor doen. het is heel logisch als je het eens goed doordenkt. Door je binnenhand zo naar je toe te houden en je buitenhand mee te geven geef je Nike de ruimte om over de schouder weg te lopen, want je begrenst ze nergens. Dus neem ze terug met je buitenhand, en nodig uit met de binnenhand.
het paard waar ik mee reed ging gewoon rechtuit als ik niet zo draaide, en nu ik het zo geleerd heb draaien alle paarden veel vlotter bij mij en zonder over de schouder te vallen of weg te lopen.

Vat deze tips ( ook die van anderen, die eigenlijk hetzelfde reeds zeiden) niet aanvallend op. Als je het eens echt zal toepassen zal je misschien wel merken dat het echt helpt.

het lijkt alsof Nike hier moeilijk doet, en ik dacht ook dat dat paard moeilijk deed. Maar dit is enkel omdat je haar er de kans toe geeft door niet te begrenzen met je buitenteugel.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:19

wauwie patty wat ben je weer vooruit gegaan!! ik ga verder geen commentaar geven aangezien je zelf wel weet waar je nog op moet letten, maar de veranderingen zijn duidelijk zichtbaar! ga zo door!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:15

Je bent echt vooruit gegaan patty Ja
vind het er goed uit zien
commentaar is al gegeven

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:45

Paljassofie schreef:

Wat ik zie met je handen komt me heel bekend voor omdat ik net hetzelfde had. maar toen ging ik lessen bij een zeer goede instructrice met een paard dat zeer snel hetzelfde doet als Nike hier ; niet willen draaien, maar dat is heel simpel op te lossen, gewoon ( zoals hier al tig keer gezegd) buitenhand niet naar voor doen. het is heel logisch als je het eens goed doordenkt. Door je binnenhand zo naar je toe te houden en je buitenhand mee te geven geef je Nike de ruimte om over de schouder weg te lopen, want je begrenst ze nergens. Dus neem ze terug met je buitenhand, en nodig uit met de binnenhand.
het paard waar ik mee reed ging gewoon rechtuit als ik niet zo draaide, en nu ik het zo geleerd heb draaien alle paarden veel vlotter bij mij en zonder over de schouder te vallen of weg te lopen.

Vat deze tips ( ook die van anderen, die eigenlijk hetzelfde reeds zeiden) niet aanvallend op. Als je het eens echt zal toepassen zal je misschien wel merken dat het echt helpt.

het lijkt alsof Nike hier moeilijk doet, en ik dacht ook dat dat paard moeilijk deed. Maar dit is enkel omdat je haar er de kans toe geeft door niet te begrenzen met je buitenteugel.

Dit is dus wat ik bedoel. en steeds zeg.

En dus ook zij dacht eerst dat het aan haar paard ligt en nu ze het anders geleerd heeft bij een goede istructrice blijkt het ineens toch niet het geval.

Je kan boos worden om wat ik zeg, maar dat boeit me niet, Ik wordt boos dat mensen altijd eerst de paarden de schuld geven en niet eerst bij zich zelf gaan kijken.

succes verder. het was goed bedoeld maar kritiek ook al is het opbouwend wordt niet echt gewadeerd blijkt. beetje jammer hoor.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:05

vind er al veel verbetering in zitten! vooral in de gangen van je paardje! lekker ruim ook! doe zo verder!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:13

dobbel schreef:
Paljassofie schreef:

Dit is dus wat ik bedoel. en steeds zeg.

En dus ook zij dacht eerst dat het aan haar paard ligt en nu ze het anders geleerd heeft bij een goede istructrice blijkt het ineens toch niet het geval.

Je kan boos worden om wat ik zeg, maar dat boeit me niet, Ik wordt boos dat mensen altijd eerst de paarden de schuld geven en niet eerst bij zich zelf gaan kijken.

succes verder. het was goed bedoeld maar kritiek ook al is het opbouwend wordt niet echt gewadeerd blijkt. beetje jammer hoor.

wil me er echt niet teveel in mengen, maar als er iemand tegen kritiek kan is patty het wel (samen met ching-yi, als ik het goed schrijf??) deze meisjes werden vanaf het begin dat ze foto's plaatsten volledig afgekamd soms door mensen op bokt en met al die kritieken, die niet altijd even aardig waren, zijn ze aan de slag gegaan! zie hier de vooruitgang maar weer!! Haha!
dat het plaatje dan nog niet perfect is, vind ik niet zo heel erg, dat komt tezijnertijd wel in orde, als ze maar weet wat er fout is bij haarzelf. ik vind het toch al rap hoe snel ze vooruit gaan, dan kan je zeker nog geen perfectie verwachten.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:30

klomp :
wij verwachten ook helemaal geen perfectie ( dat is toch niet mogelijk, van geen enkele ruiter ). Maar het is gewoon een heel simpele tip die haar echt veel kan helpen Ja het is geen commentaar, maar gewoon een aanwijzing.
En ze is zeker veel vooruitgegaan, daar is iedereen het over eens.
Ze wil het blijkbaar niet geloven dat zoiets simpel haar en haar pony veel kan helpen Bloos .

het is echt niet aanvallend bedoeld, ik heb het zelf ook gehad. Wat ze doet is gewoon haar paardeninstinct volgen ( wat ik dus ook deed), maar ze moet het gewoon even omgooien en kijken wat het geeft Ja .