1e × met Stang&Trens op GP-Paard!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Re: 1e × met Stang&Trens op GP-Paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:51

Ziet er al netjes uit maar vind de stang op sommige foto's wel te strak. De stang is een extra hulpmiddeltje, dat je dus niet constant gespannen moet houden Knipoog

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:53

Leuk dat je een keer op zo'n ervaren paard mocht Lachen
Als je er vaker les op krijgt zal het straks vast heel goed gaan Haha!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:58

wat gaaf dat je de mogelijkheid krijgt om op zon goed leerpaard te rijden! heb je vast veel van geleerd! Mooie foto's hoor!

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:20

Mag ik vragen wat de achterliggende gedachte is, om nu met stang en trens te leren rijden?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:22

bedankt voor het commentaar Lachen

olrike: nou vooral omdat ik zelf veel wedstrijden rijd en (zoals iedereen) wil ik echt hoog komen met mijn nieuwe paard, en vind het gewoon een goede ervaring om een keer op zo'n leerpaard te rijden Lachen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:28

hoi,

Zéker een leuke ervaring, maar ik hoor dat je er vaker op gaat rijden dus dan toch echt de tip om de stang losser te doen. Het voelt dan wel als je gewone teugel, maar dat is het dus absoluut niet Knipoog (je hebt hem toch vast als je normale teugel?)
En vooruit kijken!

Veel plezier nog, en succes

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:32

Natuurlijk is het een goede ervaring om op dit soort paarden te rijden.

Al ben ik wel van mening dat je eerst een paard "goed" moet kunnen rijden voordat je Stang en trens gaat gebruiken. Zo-iets als stang en trens moet je (in mijn ogen) verdienen. Door te laten zien dat je je paard fijn aan het lopen hebt, dat je bevestigd bent in de dingen die je doet. Je zelf een fijne balans hebt op het paard. Wanneer je een paard op het achterbeen kan zetten enz. enz. Dan is het rijden met stang en trens ook een stuk gemakkelijker.

Daarbij komt ook nog dat je ontzettend veel dingen tegelijk moest doen, je zit op een vreemd paard, stang en trens (je eigen houding) wanneer je eerst bepaalde dingen eerst beter zou bevestigen zodat die dingen op de automatische piloot gaan, dan kun je je concentreren op stang en trens.

Zo heeft iedereen zijn methodes, nog heel veel succes met je wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Olrike op 14-07-06 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:33

Hoi.
Mooi paard en wat rij je netjes.
Alleen 1 ding probeer wat naar voren te kijken .

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:39

Leuk stef!!

Fijn hea.. als je een keer met S&T mag/kan rijden en je zet hier foto's neer, dat je altijd negatief commentaar krijgt.. naja.. dat is eenmaal bokt!
als jij maar fijn hebt gereden en er van hebt geleerd!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:42

Ben het met Olrike eens...

Verder vind ik het niet echt lijken of het paard het ook prettig vind, het ziet er niet echt ontspannen uit en die oren staan ook naar achter de hele tijd..

Maar toch een ervaring die je eens hebt mogen meemaken..

Anike, ik denk dat je heus neit altijd afgezeikt wordt als je met S&T rijdt, maar het is nogal wat...ik denk dat de mensen daarom altijd een beetje voorzichtig ermee zijn! Vanaf de Z mag je er pas mee rijden, en dat is natuurlijk niet voor niets!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:45

je hebt tog nog een pony? vind je dat niet irritant die overgang??? (ook al is het maar voor 1x maar als je er vaker opgaat merk je het wel..bij de meeste zie je dan dat ze lelijk op de pony gaan zitten..) maar verder heeft iedereen hier al comentaar gegeven..doe ik niet want dat is toch hetzelfde..alleen zeg ik wel dat ik ook (is ook al gezegt Knipoog )vind dat je de teugels niet korter moet pakken...dan kan hij niet meer lopen en kan j drijven als je wilt en gaat hij opkop lopen..stel ik hou jou voor tegen dat je niet vooruit kan en duw je achter naar voren..dat vind jij ook niet fijn..je kan niet lopen..noujaa..ik hoop dat je van de volgende keer ook foto's erop zet Lachen

@ anike..van negatief comentaar leer je toch..positief haalt je omhoog maar van negatief leer je meer...denk je dat anky zo ver was gekomen als sjef alleen maar zei dat ze het goed deed en nooit wat fout was..nee!!dan reed ze nu nog b of l ofzo.. *mijn mening Bloos*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:48

Ik denk niet dat iemand hier haar probeerd af te zeiken, maar het is meer als toetredend commentaar bedoeld Ja Bovendien is het weer een kunst om zonder stang en trens te rijden dan met.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:53

vind dat ik veel kan leren van het commentaar maar vind dat de stang te strak is beetje raar want frido zei tegen mij dat het op jodokus beter is om hem er iets meer bij te pakken voor de rest over teugels korter, ik bedoel dat ik mn handen meer voor moet houden en dan de teugels iets korter, niet dat ik ze strakker moet doen hoor dan kan hij idd niet meer lopen! Lachen

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:55

Wat ik hierboven heb geschreven is absoluut geen negatief commentaar. Het enige wat ik hierboven heb beschreven hoe ik zelf zo goed mogelijk probeer te leren paardrijden. Er zijn natuurlijk ook altijd meer wegen die naar Rome leiden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:56

Ik zou hem juist wat langer nemen en vooral de stang met rust laten Ja Op deze manier gaat hij achter de loodlijn, zich opkroppen en drukt hij de rug eruit. Het resultaat is dan een gespannen en ietwat onvriendelijk beeld. Niet rot bedoeld natuurlijk Knipoog Misschien als je in de handen als iets meer toestaat en meegeeft in de beweging, dat het al een ander beeld geeft Ja

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:57

zie het ook niet als negatief commentaar Lachen idd kan je meerdere kanten op hea.. Lachen

@ cayenne: er waren ook hele goede stukken tussen maar mijn moeder kwam op het begin van de les dus toen was ik nog bezig met 'uitvinden' op het einde ging hij ook meer op dat achterbeen lopen en zo.. en gebruikte hij rug ook meer Lachen

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:14

Ik heb eens lesgehad van een ZZ-Zwaar amazone, en reed ik op 1 van haar wedstrijdpaarden. Ik reed toen ook een paard met s&t maar zij vond het verstandiger om alleen met trens te rijden en de stang los te houden. Dit omdat je wieinig ervaring hebt met s&t en daardoor de mond van het paard kan verknallen en zijn houding.

Wel vind ik dat op 1 foto de stang iets losser is gehouden. maar de rest vind ik ook te strak. Hierdoor lijkt het alsof het paard zich erg aan het opkroppen is.

Maar goed als je verder nog les krijgt met dit paard zou ik gewoon zoals veel mensen zeggen de stang wat losser nemen.

Ik heb tot nu toe alleen een paar x op een ZZ-Zwaar paard gereden maar nooit op een GP paard.
Ik weet wel dat het een hele bijzondere les is, die je dan beleefd.

Veel suc6 de volgende les.

Groetjes Rianne

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:51

De stang mag veel losser maar vind het er voor de rest super uitzien hoor..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:12

Leuk, daar leer je een heleboel van. Ik heb ook een keer op een GP paard mogen rijden. Erg leerzaam, maar ik bakte er in het begin helemaal niets van. Erg gevoelig, dus ik gaf veel te grote hulpen. Dus als je kans krijgt om het nog een paar keer te doen, zou ik het zeker doen.
Je zegt het zelf al, maar af en toe kijk je extreem erg omlaag. Over de S+T kan ik je geen tips geven, want ik heb nooit met S+T gereden. Je krijgt al tips van mensen die er ervaring mee hebben. Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, maar ik zie wel vaker paarden in de hogere dressuur die met extreem veel stang worden gereden. Misschien is dit paard niet anders gewend.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:37

lijkt me leuk zo ervaring op te doen. het iet er wat gespannen uit en idd van achter te weinig aktie, maar oefening baart kunst. van zo'n paard en les zul je een hoop leren. ben er maar trots op ! plaats je van de volgende keren ook foto's dan kunnen we eens kijken of je al vvooruit gegaan bent !

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:02

gaaf hoor! volgens mij ken ik dat paard trouwens Ja Weet je van wie de eigenaar hem gekocht heeft? Misschien toevallig Carolien Reverdink?

Ziet er wel super uit hoor! lijkt me echt een geniale ervaring!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:22

sunnymay schreef:
Je zegt zelf steeds dat je je teugels korter moet nemen, daar ben ik het niet mee eens. Paard loopt als steeds te diep (kin te veel naar borst). Dit is doordat hij te weinig van achter naar voren wordt gereden en jij zelf te weinig toe staat met je handen. Je kijkt te veel naar beneden. Ook al ben je 14, wees trots! Borst vooruit, rechtop zitten, handen toestaan en meer met de benen rijden. En zoals iedereen zegt... veel minder stang (maar dat wordt te afgezaagd om te zeggen).
Je kan veel van zo'n les en paard leren, dus op naar de volgende keer en al onze tips gebruiken. Ben dan heel benieuwd hoe die foto's zijn.... (laat je ze dan zien?)

Sluit ik me helemaal bij aan.... Ja Het paard loopt echt teveel met de kin op de borst en erg gespannen. Je zou wat vriendelijker in je hand mogen zijn....

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:38

Vind het, ondanks veel van die negatieve reacties, dat je het erg goed doet. Natuurlijk kan het de eerste keer niet super gaan, helemaal niet als het paard meer kent dan jij!! Haha!
Als iemand tegen jou zegt, die ervaring enz. met hoog opgeleide paarden heeft, dat je die s+t even strak moet houden, ga je daar natuurlijk niet de eerste keer dat je erop zit er tegen in!
Hij mag geslotener, meer het neusje eruit en met meer impuls lopen, maar dat komt nog wel! Eerst maar een paar keer erop gezeten hebben, en het paard wat beter kennen dan komt het vanzelf Lachen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:31

Jodokus is echt geweldig. Ik rijd er ook regelmatig een lesje op. Het is hartstikke fijn om op zo;n leerpaard te lessen. Doe Frido de groetjes van mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:53

Miss_Petit schreef:
Vraagje, loopt dat dier altijd met zijn oren naar achteren?

Het lijkt me in dit geval eerder concentreren op de ruiter ipv zuur. Explo loopt ook zo als hij zich echt concentreert Lachen

Vind het er goed uit zien. Heb verdre nooit met S&T gereden dus dat weet ik niet. Fijn dat je af en toe op zon paard kan lessen! Lijkt me een heerlijke ervaring.