Pien met Longeersingel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Re: Pien met Longeersingel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:52

pien is niet een mak beestje hoor en ze weet het nu wel dat het touw te strak zat. in de teugels zit een knop zodat hij erniet meer in kan stappen.

we kopen nog de goede elastieken of touw. en op welke manier zou jijhem dan beweging geven. of heb je liever dat hij weg staat te kwijnen omdat er nix meegedaan word

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:00

ik heb ook een pony waar ik zelf te groot voor ben, en die geef ik beweging door te longeren. Ik longeer met dubbele longe, dat is een geweldig systeem en niet duur (22 euro ofzo). Wel eerst even goed kijken hoe alles bevestigd moet, of even laten voorlichten in de winkel, het is namelijk best lastig. Het is ook wel even wennen!

Ik longeer ook weleens met touwtjes, die kun je op verschillende manieren bevestigen. Van onder de buik naar de beide zijkanten, of van het bit naar de zijkant over de rug en terug naar het bit, daarmee kan je varieren en kijken waar jw pony prettig bij gaat lopen. Zet de touwtjes in het begin zeker NIET strak, eigenlijk nooit. Er moet altijd vanuit ontspanning worden gewerkt.

Verder krijg je bij laag instellen dat je pony de rug goed gaat gebruiken en de achterhand gestimuleerd wordt.

Mn commentaar was misschien wat bot, zo was het niet bedoeld.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:08

nee ik snap wat je bedoelt. maar wij heeben hier eigenlijk alleen een hele dure winkel is de buurt zitten en die andere is een halfuurtje rijden. maar toch bedankt voor het commantaar

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:14

xNirvje schreef:
Kimmie_girl schreef:
hihi wat voor elastiek heb je gebruikt zo 1 bij de intertoys vandaan Knipoog
HAHA mijn elastieken zijn namelijk zwart en zien er iets anders uit haha

ja bij de intertoys vandaan Koe Tong uitsteken

meen je dit serieus?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:16

ik weeg ik ben xnirvje niet maar we hebben hen samen gekocht bij de intertoys dus jah het is waar

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 14:18

Kimmie_girl schreef:

Meen je dit serieus?

ja erg hè, maar ik moest het gewoon voor 1x uitproberen, ik heb nu een goeie gehaald bij de hypo. dus, ik ga het voortaan daarmee doen . Vork

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:02

Touwtjes kun je voor een euro bij de Karwei halen. Zolang je oplet dat je paardvriendelijke (dus niet-snijdende) touwtjes hebt, gaat dat prima!

De manier van inbinden in niet goed, maar dat weet je inmiddels wel. Bovendien is het gevaarlijk om je pony los te laten lopen terwijl ie ingebonden is. Hij heeft zo totaal geen steun aan de voorkant (heeft ie wel als je de longe op een goede manier bevestigd) en als ie struikelt, komt ie nooit meer overeind zo! Veiligheid voorop, dan maar geen foto's!

Verder wil ik je nog meegeven dat je ook aan een halster/hoofdstel met longeerlijn kunt springen. Zet één staander neer met een (niet te hoog) balkje en zorg dat je pony losgedraafd en gegaloppeerd heeft. Dan laat je hem een paar keer op beide handen een sprongetje nemen. Ik durf te wedden dat ie dat leuk vindt en bovendien is het goed voor hem. Wissel dit af met inbinden, dan kun je aan een te kleine pony nog heel veel hebben, en hij aan jou!

Succes ermee, je hebt een erg leuk beestje!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:31

Vind het er best gespannen uitzien, en die touwtjes zitten wel erg strak Knipoog