Mijn arabisch volbloed @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Mijn arabisch volbloed @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:47

ik weet zeker dat je iets met al die tips kan doen. Het is een prachtig beestje. Ik vind je houding helemaal niet zo rampzalig hoor.
Alleen zou ik niet aan dingen als schouderbinnewaarts beginnen als je daar nog niet aan toe bent.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:09

zou hetzelfde zeggen als secricible Clown

sanne_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:57

hey
wauw mn oude liefde ook weer op bokt Lovers
Echt hij ziet dr super uit meid!Echt tof om hem weer beetje aan het werk te zien!
Wanneer ga je starte Cool als het in de buurt is kom ik zeker ff een kijkje nemen bij mn oude schatje! Lovers
mochten jullie nog niemand hebbe voor de vakantie Schijnheilig je weet me te vinden he Schijnheilig!
Groetjes En een dikke knuffel aan daraxo!

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 14:57

Dankje Lachen
We gaan dit jaar niet op vakantie, dus dat hoeft niet. Misschien volgend jaar of een dagje een keer ofzo.
Ik wacht op mijn startkaart dus ik weet nog niet precies waar.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:05

Ik geef zelf nooit commentaar op rijfoto's, ik laat mensen liever in hun waarde Knipoog

Maar hier schrik ik wel van. Het spijt me dat ik het zeg, maar het totaalbeeld op de foto's ziet er echt slecht uit. Het commentaar is al gegeven, dus dat ga ik niet weer opsommen.

Maar nu lees ik ook nog dat je een startkaart hebt aangevraagd en binnenkort je eerste werdstrijd hebt, dat vind ik dan wel erg vreemd. Ga eerst je hele houding omgooien, veeel lessen, en pas als dat in orde is en je paardje ontspannen loopt, denk dan pas aan wedstrijden.

Veel succes!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:08

Probeer idd veel minder( hard ) aan zijn mond te trekken, vooral bij de buitenrit foto's zie je dat goed, Auw!
Ook het zadel moet even nageken worden.

Wat bedoel je met foto nummer 6? Het is eigenlijk niet zo goed, dat je paardje zijn mond opentrekt omdat jij zo hard aan zijn mond trekt.

Verder een leuk paardje! Je shabrakje staat erg leuk, en goed dat je les gaat nemen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:20

Misschien dat wedstrijden rijden voor jouw juist extra motiverend is. Om eerlijk te zijn denk ik dat je als de jury een combinatie ziet zoals nu op je foto´s wordt weergegeven je geen hoge punten zal geven.
Dat is niet erg, maar zorg juist dat je daar wel goed naar toe gaat werken. Ga trainen met je nieuwe instructie en hecht waarde aan het commentaar dat je strax zult krijgen op je protocol. En even met beide beentjes weer op de grond, zie je doel van wedstrijden niet als zo snel mogelijk de B door komen naar de L en hoger. Maar zie het als extra motivatie en als tussentijds resultaat als je af en toe eens een wedstrijd hebt.

Zoals al gezegd, goed dat je andere instructie hebt gezocht en succes daarmee! Want met goede begeleiding kom je best verder door je paard van achteren aan het werk te zetten ipv zo te trekken aan de voorhand. Dan zit je ook minder in ziijn mond en zal hij ook minder met zijn mond open lopen.

saan87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:25

hey gaaf dat ik hem weer is zie Knipoog ik ken daraxo nog bij zijn eerste eigenaar haha Tong uitsteken hij ziet npog wel hetzelfde eruit Tong uitsteken vindt ik Knipoog

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 20:40

Hannanas, ik heb ook bij mijn nieuwe instructice geleerd dat ik niet moet trekken in de mond. Ik ben nu bezig met andere dingen zoals hem beter aan het been te krijgen en weet nu dat hij zijn mond opentrekt omdat ik trok aan de teugels (achteraf dus heel zielig) maar dat ik geen wedstrijden kan rijden (vindt Ladyjoy) vind ik wel raar, ik had bij een ondelinge wedsrijd in de B 202 punten maar er stond wel op dat ik moest werken aan ontspanning en daar ben ik nu mee bezig en ik doe wedstrijden ook voor de lol en niet alleen om snel hoger te komen en ik leer er ook wat van.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 20:42

oh ja.. en bij foto 6 bedoel ik dat hij zijn mond open trekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:46

Oh jee!! Die voorhand!! Ga je aan schoudervoor beginnen als ie te veel op de voorhand loopt Verdrietig Niet doen!!
En of een staartriem kopen of beter aansingelen, want je zadel glijd naar voren op de 4e foto Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:47

Verder oke Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:49

Daraxo_Love schreef:
Hannanas, ik heb ook bij mijn nieuwe instructice geleerd dat ik niet moet trekken in de mond. Ik ben nu bezig met andere dingen zoals hem beter aan het been te krijgen en weet nu dat hij zijn mond opentrekt omdat ik trok aan de teugels (achteraf dus heel zielig) maar dat ik geen wedstrijden kan rijden (vindt Ladyjoy) vind ik wel raar, ik had bij een ondelinge wedsrijd in de B 202 punten maar er stond wel op dat ik moest werken aan ontspanning en daar ben ik nu mee bezig en ik doe wedstrijden ook voor de lol en niet alleen om snel hoger te komen en ik leer er ook wat van.

Ik zeg niet dat je geen wedstrijden KAN rijden, alles kan Lachen
Maar IK denk: ga eerst aan alles werken, en dan pas wedstrijden rijden.
Maar ja, zo denk ik erover.. en aangezien jij om commentaar/tips vroeg, hier het mijne.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 19:25

ok, bedankt voor de tip dan Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:31

Mooie pony Lachen

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:41

KiekKiek schreef:
Ze loopt erg op haar voorhand, heb je les?
Wel een mooi paardje! Pling

Ik ken Daraxo van een paar jaar terug, hij is overbouwt waardoor het erg moeilijk is om zijn achterhand er mooi onder te krijgen. Verder is/was hij niet de makkelijkste met rijden.
HIj ziet er goed uit. Veel plezier met hem en als je nog foto's wilt hebben stuur maar een pb, ik heb er aardig wat van hem.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:12

Naar wat ik lees probeer je heel goed je best te doen en dat vind ik echt top!
Zoals iemand hier al eerder zei: kan menig bokker een voorbeeld aan nemen.

Ik ben erg benieuwd naar foto´s als je een tijdje heb gelest bij je nieuwe instructrise.

Vind het trouwens ook een heel leuk paardje om te zien.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:17

Hoi!
Allereerst iets goeds, WAT EEN MEGA MOOI PAARD HEB JE! Vork
Maar toch vind ik het rijden er niet zo fijn uitzien. Je houding is ook niet echt hoe het hoort, maar daar zal ik zelf niet al te veel commentaar op geven... Tong uitsteken
Zoals voorgaand al gezegd neem eens goed les, dan komt het vast helemaal goed hoor!
Liefs Noraly

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:12

leuk mooi paardje.
loopt inderdaad erg op de voorhand zoals al eerder is gezegd.
je handen zijn ook niet altijd op de goede plaats (ook gezegd)

fergusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:26

mooi paardje! Ja
maar zoals je wsl al gelezen hebt , moet je echt wel minden in die (arme) mond trekken!
en ook zou je je handen idd hoger moeten houden want ,als ik de fotos bekijk, hou je ze echt tegen z'n hals aangedrukt!
en nu we het toch over je handen hebben Vork je handhouding vind ik persoonlijk echt héél raar overkomen Scheve mond , je houdt ze op bepaalden foto's gewooon tegen je knieen aan Nors opkijken
ik bedoel, als ik ervanuitga dat dat is om hem in binnenstelling of weetikveel te krijgen , is dat wel niet echt de juiste manier hoor...
en als laatste nog een kleine, offtopic aanvullinkje die ik opmerkte Clown :
je hebt echt wel een héél diepe geul in de hoefslag hé... probeer anders ook eens naast de hoefslag te rijden,...of tenminsten een beetje af te wisselen, ik zeg maar je kan toch evengoed sturen naast de hoefslag als erin, dus ik zou wat minder in de hoefslag rijden en een beetje fantasie hebben in je oefeningen..., maar dat is maar mijn mening natuurlijk Knipoog

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:30

hee wat heb je een leuke AV zeg en dat in de mond trekken vind ik persoonlijk nogal meevallen check foto 4 waarbij de die kleine volte reed. Ik weet niet hoor maar die binnen teugel hing helemaal los dus dan is het best knap als ie dan in zn mond getrokken word.
En over die startkaart meisje ga lekker starten ga het lekker proberen en blijf voor de lol rijden en niet voor de prijzen en winstpunten want dan is de lol er heel snel af.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:36

Leuk dier om te zien, maar rijtechnisch niet zo goed voor mekaar. Probeer je paardje meer aan de hulpen te krijgen, ga meer op je zit rijden en ga van hieruit proberen meer controle te krijgen. Van in de mond trekken wordt ie sowieso niet beter!
Het is moeilijk, maar neem goed les en ga ervoor, je bent een leuke combi met je paardje, zonde om er niet alles uit te halen wat er in zit!

Succes!

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:10

Nog even een kleine opmerken, Daraxo krult zich erg graag op waardoor het er vaak uitziet of hij in de krul word getrokken. Ik heb hem ook gereden en ik had vaak het probleem dat mijn teugels te lang waren. Op het moment dat je voor je gevoel je teugels op maat hebt loopt hij dus gigantisch opgekruld.

Voor daraxo-love rij hem eerst heel goed voorwaarts met een iets langer teugeltje en pak hem pas op als hij goed op je been reageert, hij kan super lopen je moet er alleen wel wat voor doen.

ginsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:35

Hey mooi paard! Weet je wat ook leuk is met een volbloed? Show lopen! In Alkmaar is volgende week een arabieren show, misschien leuk om een keer te kijken hoe dat is..

groetjes

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:22

Becky_Claire schreef:
hee wat heb je een leuke AV zeg en dat in de mond trekken vind ik persoonlijk nogal meevallen check foto 4 waarbij de die kleine volte reed. Ik weet niet hoor maar die binnen teugel hing helemaal los dus dan is het best knap als ie dan in zn mond getrokken word.
En over die startkaart meisje ga lekker starten ga het lekker proberen en blijf voor de lol rijden en niet voor de prijzen en winstpunten want dan is de lol er heel snel af.

Eén loshangende teugel, daar trek je juist het bitje mee scheef. En een niet constant licht contact met de mond kan ook vervelend zijn voor het paard. Juist doordat dan af en toe wel en soms niet de teugel aangenomen wordt, is het niet prettig voor het paard (en als de andere teugel wel strak is en wordt getrokken trek je zelfs nog het bitje mogelijk scheef in de mond)..

Dus ondanks dat trekken niet goed is, is een loshangende teugel (s) ook niet prettig voor een paard..