Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
koffiewiener schreef:Pardon?
Weet je wat pas zonde is? Als jouw paardje over een paar jaar al flinke slijtage aan z'n botten en rug vertoont, dát is pas zonde.
als hij over een paar jaar versleten is hadden jullie gelijk en als dat niet zo is heb ik gelijk
maar die handelaar weet heus wel waar hij het over heeft
Citaat:Voordat je op je paard kunt gaan zitten, moet het paard al de juiste spieren ontwikkeld hebben om ons te kunnen dragen. Is dit niet zo dan zorg je voor slijtage wat later tot het gevolg heeft dat het paard lichamelijk problemen krijgt en zelf niet bereidbaar word. De leeftijd met inrijden heeft hier ook zeker mee te maken. Het paard is pas bij zijn 6e jaar volgroeit. Het beste is dan ook tot ongeveer die leeftijd te wachten met inrijden. Rij je je paard toch bij zijn 3e jaar in. Dan moet men heel bewust gaan werken aan de juiste bespiering en lichaamsgebruik. De hoofdzaak is dan ook het los werken en het werken aan de hand en op de cirkel. Op die manier maak je het paard sterk en lening en leer je hem juist gebruik van zijn lichaam. Daarbij krijgt men hiermee een sterke band tussen paard en ruiter als het goed gebeurt.
whatever01 schreef:ten eerste geloof ik niet dat die haf van de foto's 2 jaar is.. daar is ie al veel te grof voor gebouwd, veel te veel ontwikkeld.
ten tweede, wat doe je in Godsnaam met je hand op de 2e foto? hem lekker in zn mond trekken lijkt het wel.
en ten derde, volgens mij is dit 1 grote grap.. kleine foto's vreemde uitleg, rijden op een 2!! jarig paard.. geloof je jezelf? of is dit een schreeuw om aandacht?
koffiewiener schreef:Pardon?
Weet je wat pas zonde is? Als jouw paardje over een paar jaar al flinke slijtage aan z'n botten en rug vertoont, dát is pas zonde.
als hij over een paar jaar versleten is hadden jullie gelijk en als dat niet zo is heb ik gelijk
pffff je praat erver of het een paK suiker is....
over een paar jaar versleten door jou ongein,omdat mientje niet een jaartje kan wachten!!!
dat paard hoort niet over een paar jaar versleten te zijn!!!!!!
die hoort nog heel veel jaren mee te gaan...
nee zoals ik t lees ben je een stomme muts!!!!
maar die handelaar weet heus wel waar hij het over heeft
Silence schreef:Schandalig, ik denk niet dat jij een pony/paard waard bent.
Meer kan ik er niet over zeggen.
BunnyLover schreef:Mischien aandacht tekort?
mieki schreef:koffiewiener schreef:hallo hallo
als een handelaar het zegt zal het heus wel goed gaan
het toch zonde om te wachten
jullie zijn gewoon niet wijzer!!!!!!!!!!!!!!!!
ik weet heus wel wat ik doe
en je ziet op de foto's dat me haffie me wel kan dragen
en ik doe rustig aan 5 min stappen en 5 min draven per dag
en daar lijdt hij niks onder
je spoort geloof ik niet helemaal is het wel??????
mede bokkers, ik zou hier maar geen commentaar meer op geven op deze onzin want dat wil deze bokker geloof ik te graag
of is het een grote GRAP!!
PintoNatal schreef:Ik heb acht woorden: JIJ BENT NIET GOED IN JE KOP ZEKER