YES mijn allereerste overwinning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tifa

Re: YES mijn allereerste overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:49

Zo te zien ging het lekker! Gefeliciteerd! Haha! Ik wil ook op de renbaan ja! Tong uitsteken

@ Elena, rennen is iets natuurlijks van paarden. Bijvoorbeeld piaffe, passage enz. dat word de paarden allemaal aangeleerd. Denk je dat dat zonder de zweep gaat? De paarden vinden het heus wel leuk ( denk ik ) want anders zouden ze het echt neit doen hoor!
Laatst bijgewerkt door Tifa op 04-07-06 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:45

Ik kan spijtig genoeg toch echt niet van deze foto's genieten

Heb een pony gekend die op de ponyclub kwam waar ik wat help en lesgeef die ook in de koers gelopen had en ik moet zeggen dat die pony er niet zo goed aan toe was. Hij wil alleen maar vooraan lopen, was heel bang van de zweep, kon in het begin enkel maar wegcrossen. Lips are sealed

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:20

weet je wat nou het hele grote verschil is tussen de pony rennen en de paardenkoersen? de koersen worden gereden door professionals, mensen die weten wat ze doen. Ponyrennen zitten kinderen op die er weinig besef van hebben. Bij koersen is er godzijdank een karwats regeling en mag er maar een x aantal klappen per koers gegeven worden, pony's? worden achter elkaar geslagen.
Je hebt het over 600 meter voor een ponyren...tsja even in verhouding he, een pony is ongeveer een derde zo groot als een volbloed, de koersen zijn dus een derde zo lang.
drie kwartier afkoelen?...tsja waarom zit er over het algemeen dan twee weken tussen twee koersen bij een renpaard?

Nee ik vind dit gewoon te ver gaan

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:27

Hoef je voor ponyrennen geen opleiding of iets van een goedkeuring ofzo te hebben?? Bloos

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:15

Tja woogy koersinzicht krijg je niet door nooit te koersen en niet alle pony's worden daar constant geslagen.
Voor de rit krijg je je aanwijzingen na de rit worden die besproken loopt de koers anders als gepland en zou je het op dat moment toch beter anders kunnen doen dan je gezegd is bespreken ze het ook met je.
Allemaal dingen die je daar mee kunt trainen ervaring op doen.
En tjah je kunt niet meteen als professionel beginnen als je niks hebt geleerd iedereen begint van het begin en deze pony's komen toch altijd weer piekfijn aan de start dus jah.
En jij mag die mening van mij hebben best maar bedenk wel alles moet geleerd worden en helaas iemand van 12 13 die mag nog niet op het groot spel rijden ook al rijden sommige mensen van die leeftijd beter als sommige op het groot spel en dan heb ik het niet over mijn eigen want ik moet nog veel leren maar wle over andere.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:47

Rij je nou in galop voor de sulky???
Ik vind inderdaad dat die ene erg veel haar zweep gebruikt. Als je nou is om net een neuslengte voorsprong te krijgen voor de finish.... maar in dit geval moeten jullie nog een hele ronde

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:34

ik vind het altijd maar zielig met die zweepen allemaal, ik zie jou inidigeval geen een keer slaan, vind ik er goed! mijn bewonderingen! maar rijd ej nou elke dag 7 dagen per week 2 keer op een dag dat? lijkt me een beetje overdreven als dat zo is.. ( als het niet zo is mijn excuses Knipoog )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:54

niet helemaal waar wat je zegt. je bent te jong voor de koersen, dan kun je ook gewoon rustig wachten en meer ervaring opdoen met trainingen. Tsja je moet ergens beginnen, maar dit lijkt in de verste verte niet op gewone koersen, enige vergelijkingen zijn het galoperen, en het wedstrijd idee...
de pony's verschijnen piekfijn aan de start? hoe is dat mogelijk als hij twee keer op een dag moet koersen?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:13

ben het eignelijk een beetje met woogy eens. ik ben wel eens op klein spel geweest, maar dat was de 1ste en laatste keer..
goh wat ik daar had gezien Verdrietig

paarden die plat door de bocht gaan. echt te scherpen bochten, een paard in de bocht krijg 3 x zijn eigengewicht op zn benen. en des te scherper hoe meer, en dat blijkt wel, toen ik daar was, in een koers, 2 paarden met een gebroken been, 99% zeker door de scherpe bochten.
en nog zn shetlandrace, van die kinderen van een jaar of 8 a 10 oid, die met hun voeten VASTGEBONDEN waren aan de beugels.. hallo, hoe hebben die ouders het zitten in hun bovenkamer..

dat gemep van het ene meisje, haalt toch niks uit. je slaat je paard niet om hem harder te laten lopen, maar om hem een betere/ of in de goeie aktie te houden.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:15

owja, vind ook wel dat als mensen dit zien wel een verkeerde beeld van draf/rensport krijgen..

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:19

jeetje wat gaat dat hard zeg! gefeliciteerd ! ik zou het ook graag een keertje doen!

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:25

@ Esperance, jeetje, dat is wel heel erg!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:44

Tifa: ja dat is erg!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:05

Ja, dat sommige ouders zo raar en onverantwoordelijk( in mijn ogen) zijn dat ze iemand van 8 die nauwelijks kan rijden laat mee doen, gewoon erg jammer, en dat vele slaan ook, daar ben ik helemaal niet voor, maar het racen zelf is gewoon echt leuk en dat je lekker tegen anderen kan is gewoon super, die rare mensen zijn er gewoon helaas..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 22:00

esperance ik wete precies wanner dat gebeurt is en daar waren ook mensen kwaad heel kwaad.
Maar dit kwam niet door te scherpe bochten maar ergens anders door maar dat zet ik liever niet op internet.
En er is tegenwoordig geen shetlanderrace meer loopt geen een shetlander mee jah met onder begleiding en dan rent er iemand mee gewoon aan de hand.
En dat slaan jah dat zij dat doet kan ik ook niks aan doen de meeste doen dat daar niet en degene die het wel doen worden er op aangesproken.
En jah er zijn daar bepaalde ouders die maf zijn maar dat heb je op het groot spel ook zo'n ouders zullen er altijd blijven maar gelukkig is niet iedereen zo.
En tjah waarom zouden alleen volwassenen de kans moeten krijgen om hun ding te beoefenen.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:22

Precies Ja !

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:12

Tifa schreef:
Zo te zien ging het lekker! Gefeliciteerd! Haha! Ik wil ook op de renbaan ja! Tong uitsteken

@ Elena, rennen is iets natuurlijks van paarden. Bijvoorbeeld piaffe, passage enz. dat word de paarden allemaal aangeleerd. Denk je dat dat zonder de zweep gaat? De paarden vinden het heus wel leuk ( denk ik ) want anders zouden ze het echt neit doen hoor!

Nou ik wil niet veel zeggen, maar daar word niet zo geslagen met de zweep zoals ik het hier heb gezien!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:15

kyrkelover schreef:
esperance ik wete precies wanner dat gebeurt is en daar waren ook mensen kwaad heel kwaad.
Maar dit kwam niet door te scherpe bochten maar ergens anders door maar dat zet ik liever niet op internet.
En er is tegenwoordig geen shetlanderrace meer loopt geen een shetlander mee jah met onder begleiding en dan rent er iemand mee gewoon aan de hand.
En dat slaan jah dat zij dat doet kan ik ook niks aan doen de meeste doen dat daar niet en degene die het wel doen worden er op aangesproken.
En jah er zijn daar bepaalde ouders die maf zijn maar dat heb je op het groot spel ook zo'n ouders zullen er altijd blijven maar gelukkig is niet iedereen zo.
En tjah waarom zouden alleen volwassenen de kans moeten krijgen om hun ding te beoefenen.

Nou die hebben daar meer ervaring mee en weten hoe ze ermee om moeten gaan.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:16

Woogy schreef:
weet je wat nou het hele grote verschil is tussen de pony rennen en de paardenkoersen? de koersen worden gereden door professionals, mensen die weten wat ze doen. Ponyrennen zitten kinderen op die er weinig besef van hebben. Bij koersen is er godzijdank een karwats regeling en mag er maar een x aantal klappen per koers gegeven worden, pony's? worden achter elkaar geslagen.
Je hebt het over 600 meter voor een ponyren...tsja even in verhouding he, een pony is ongeveer een derde zo groot als een volbloed, de koersen zijn dus een derde zo lang.
drie kwartier afkoelen?...tsja waarom zit er over het algemeen dan twee weken tussen twee koersen bij een renpaard?

Nee ik vind dit gewoon te ver gaan

helemaal mee eens!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:31

kyrkelover schreef:
zouden alleen volwassenen de kans moeten krijgen om hun ding te beoefenen.

ik was gaan kijken omdat ik ook een keer mee wou doen. (al paar jaar terug 4 a 5, was toen ong 14/15 jaar) maar no way dat ik mijn paarden daar zou willen laten starten.. ik heb er maar voor gekozen om bij een trainer te gaan trainen, en 2 x p/w les van een oud jockey.

opzich is kleinspel niet zn verkeerde gedachten, sommige rijden wel gewoon goed. alleen jammer dat de banen zo klein zijn en er geen regels zijn. als ze dat wat zouden aanpassen, is het veel vriendelijker..

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:01

ja dat vind ik ook, maja is Belgie he, in Nederland zouden ze het nooit toelaten wat daar allemaal mag, denk ik..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 13:41

dat is waar er zouden regels moeten komen en ik ga er ook een voorleggen over het gebruik van de zweep want denk maar niet dat wij hier plezierig naar kijken hoor.
Echt niet.
Dat ene meisje slaat de hele rit die heeft al een paar keer iets van mij te horen gehad niet alleen van mij hoor.
Wij rijden daar met drie man ik heb tweekeer geslagen en dat andere meisjeran ik meen 4 keer.
Maar die andere tjah Boos! Boos! Boos! .

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:37

kyrkelover schreef:
dat is waar er zouden regels moeten komen en ik ga er ook een voorleggen over het gebruik van de zweep .

O wat goed, k hoop dat het helpt OK dan! Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:44

Ziet er gaaf uit...

Nouja ik kan me bij sommige berichten wel vinden maarja.

Toch maar gefeliciteerd.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:05

mooi paardje, alleen die wilde baan vind ik 3 x niks.
ik houd van draf&rensport , vind ik helemaal geweldig. maar die ponykoersen kunnen er bij mij niet in. maarja hopenlijk word het in de jaren wat beter, qua baan en regels.