Foto's van Haaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowanlover29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:12

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh zo enggg }>
Scarrryyyyyyy man whahah maar wel stoere foto's!!!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 23:00

prachtige foto's ik vind haaien ook erg euhm ja apart. weet niet zo goed wat ik er van moet vinden na jaws vond ik ze 10 keer niets maar die mini haaitjes in het dolfinarium zijn wel erg cute...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:42

Cassidy schreef:

Deze "wijsheid" heb ik van m´n broer Knipoog :
Op deze foto zie je duidelijk het verhemelte van de haai. Daar zitten alle reuk/smaak zintuigen. Het is idd zo dat haaien in principe geen mensen aanvallen, maar dat ze de mens gewoon verwarren met een rob/zeehond o.i.d. (deze foto´s zijn dan ook in de buurt van het robben eiland gemaakt). Ze bijten gewoon toe en merken dan pas, dat hetgene ze in hun bek hebben, geen rob is, maar iets héél anders Verward . Iets waar ze eigenlijk helemaal niet in geinteresseerd zijn. Dat is de reden waarom er wel eens een (deel van) een menselijk ledemaat in de maag van een gevangen haai gevonden wordt, maar nooit een héle mens.
Ik vond dat de kosten van zo´n duikgang ook nogwel mee vielen : $ 200. (De vliegreis naar Z.-Afrika komt er natuurlijk nog wel bij Knipoog ! Mijn broer werkt bij de KLM, dus hij verkeerd natuurlijk wel in de zeer aangename omstandigheid, dat ´ie erg goedkoop vliegt!!).
Ik vond het ook doodeng, toen hij vertelde dat ´ie nú dan echt bij de "great white" ging duiken. Ik had allerlei bedenkingen, zoals: "wat als je nu naast die kooi springt, terwijl die haai beneden je zit" enz. Hij zelf maakte zich meer zorgen, hoe het verder zou gaan als de kabel van de kooi zou breken Knipoog (je moet dan toch weer een keer uit die kooi Scheve mond ).
Uiteindelijk was het allemaal toch anders dan verwacht: de kooi zit aan de boot vast, dus ernaast springen gaat niet en er kan ook geen kabel breken Knipoog . Je gaat er met duikpak in -het water is behoorlijk koud- , maar zonder duikflessen. Dat kan wel, maar door de luchtbelletjes komen de haaien dan niet zo dicht bij de kooi. Je moet dus diiiiep ademhalen en iedere keer weer naar boven komen. Onderin is de kooi dicht met een ring, waarachter je je voeten kan haken. Als de haai komt en aan het aas "sleurt", geeft dat zoveel waterverplaatsing, dat je anders door de kooi gecentrifugeerd zou worden Pling !

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:56

mooie foto's!!
maar ik blijf haaien doodeng vinden wat ik er ook over lees...jaiks..ze stralen die engheid uit ofzo Bloos Haha! of ik ben gewoon een schijterd Frusty

lady353

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 13:51

wauw die foto's zijn echt supergaaf,die beesten zijn echt zo fascinerend.
Ik zie ze echt niet als de 'killers' zo als veel mensen ze noemen.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren maar de risico's zijn niet groter als van een oppasser bij de leeuwen bijv.Daar heb ik ook al genoeg verhalen van gehoord,oppassers die aangevallen,gedood zijn door een leeuw.Door een stom ongeluk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:38

Even off-topic:
Assie, ik had jouw antwoord niet verkeerd begrepen hoor Knipoog ! Ik begrijp wel wat je er mee wilde zeggen! Het is net zoiets als je een slang in een bepaalde situatie fotografeerd *bibber*bibber*.
De foto van de haai ónderwater, is al heel wat minder angstaanjagend Lachen .
Die andere foto´s zijn meer "vooroordeel bevestigend"

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:19

wat een super foto's!!!!!!!!!! Petje af voor je broer dat ie in zo'n kooi stapt, zou ik niet durven.......

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:10

Mooie foto's!
Ik vind alleen die tanden er zo eng uitzien!

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:11

nou ik ben es op vakantie geweest naar center parcs en dan heb je een zwembad en dan achter glas (onder water natuurlijk) zijn er ook haaiTJES hele kleintje (en die doen volgens mij helemaal nix) maar dan heb ik al zo'n idee als DIE ontsnappen nouuu... moet je nagaan als ik er zo een tegen zou komen haha

xxx Linda

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:21

Yaiks!
Wel een stoer beest eigenlijk Cool

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:55

wat een schatje zeg......
fijn om die tegen te komen in het water.