leandra_tak schreef:heb jij les van adb of van iemand die net zo les geeft?
en in welke omgeving ergens?
Leuk paardje is het! ziet er ontspannen uit.

Ik heb les van iemand die lesgeeft zoals AdB. Zij geeft normaal gesproken les in Wassenaar. Ik heb AdB pas 1 keer gezien, en krijg in augustus een les van hem.
VValar schreef:Ik moet eventjes iets kwijt hier hoor Ik hoop dat AdB een andere reden aangeeft voor die hoge handjes dan jij doet, want je kunt je handen ALTIJD vast zetten, ongeacht in welke positie je ze hebt.
Natuurlijk is er een andere reden, alleen die weet ik (nog) niet. Voor mij geeft deze houding in elk geval ontspanning aan en ik ben minder geneigd ze vast te zetten als het moeilijk wordt. Het gaat ook minder makkelijk. Vandaar dat ik het zei. Zo werkt het voor mij.
An_J schreef:Ik mag me dan niet erg verdiept hebben in de ADB methode ... er valt me 2 dingen op. Ten eerste snap ik niet dat er gelijk al weer gepraat wordt over aanleuning, handen hoog en over de schouder vallen. Duidelijk is dat dit paardje eerst moet relaxen. Pas dan ga je verder, zo zou dat bij elke basis moeten gaan. En je kan simpelweg niet aan alles tegelijk werken.
Bedankt! Oliv moet inderdaad eerst ontspannen en dan gaan we van daaruit verder. Maar zolang die ontspanning niet snel genoeg komt, gaan we ook niet verder. Eerst ontspannen kunnen rijden, dan weer verder gaan met nieuwe en andere dingen.
joyce B schreef:met dat verschil dat het Duitse rijden, zoals ik er les in krijg in elk geval, niet de handen zo hoog wil hebben...
Bij AdB moet je handen ook weer niet zo hoog houden. Ik moet nog veel dingen leren, maar uiteindelijk moet de lijn van je elleboog naar de mond van het paard lopen. Ze zullen in dit stadium dus iets te hoog en iets te breed zijn.