Rijfoto's van vanmiddag...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 00:32

Anna-Jelly schreef:

Verder bedankt voor de tips enzo, misschien otch maar weer een keer proberen het alleen af te kunnen met zweep...

Gr. Maaike

dat vind ik de beste zin uit dit hele topic!
maarr errug mooie foto's
wat een lekker ding dat veulen, zekers van mama geerfd Lovers
ze loopt al lekker!

veel suc6 met het actiever maken op je been.
bij magned heb ik het zo opgelost (springzweepje reageerde ze niet tot amper op) dus met een dressuurzweep
niet luisteren naar me been tikje op haar achterhand
heb het 2x moeten doen en ze spoot vooruit
nu is redelijk voor het been, kan altijd beter maar ze loopt nu lekker door als ik het zeg
suc6!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:51

Leuke pony hoor!

Ja en ik zeg altijd maar weer...Een pony kan een vlieg voelen landen op zijn huid, dan rilt hij een paar keer zodat de vlieg weer weg gaat.

Waarom zou hij jou kuithulp dan niet voelen?? Hij weet gewoon de bedoeling er niet van en dat kan jij duidelijk maken met een zweepje, stemcommando's of wat dan ook, maar dus niet met sporen.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 13:57

de fotos zijn echt leuk! (weet je al Lachen )

de manier van My Dominique gebruikte ik ook op een pony waar ik een x per week op reed, reageerde niet goed naar mn been, na een paar keer tikje wel heel goed!

verder veel succes ermee maar ik vind het al knap wat je haar allemaal geleerd hebt hoor! *LOL*

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 17:51

dank je Heleen Lachen
Ja ik zal dan Hendrik vragen of ik zijn zweep mag gebruiken, want mijn zweep is op misterieuze manier verdwenen Boos!
Vandaar dat ik niet met zweep reed en maandag was ik mijn andere zweep vergeten (springzweepje)...

En tsja Shaienne daar zit wel wat in ja Haha! maargoed ik zie mijn "fout" in en morgen foto's van ZONDER sporen Knipoog

thanks

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:25

Mooi paard hoor!!! echt ene leuk beessie! Pling Pling Pling Haha! Haha!

en trouwens wrom zeuren jullie steeds over die sporen door ze rijd als het goed is al langer met die sporen en hij is nog steeds nie sloom dus. E n als zij met sporen wil rijden doet ze dat vind ik nie verkeerd bedoeld en ik ben ook nie sterk genoeg met been dus moet je haast wel met sporen rijden... En netalsof jullie alles zo perfect doen... Allemaal nie boos en verkeerd bedoel maar dit wou ik ff zeggen... Haha! Haha! Haha!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:29

hmm nee we doen het niet perfect
maar daarom zit ik ook hier
om advies te vragen
en tja als dit toevallig het advies is
of ze er naar luisterd is haar probleem
maar meestal (!) heeft de meerderheid op bokt gelijk

maar idd ieder zijn eigen mening.
het zou wel een zoet forum worden als je geen commentaar meer mag geven wat niet leuk aankomt Haha!

M_en_M

Re: Rijfoto's van vanmiddag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:17

leuke foto's
al knap dat je nu al kunt rijden na het veulen
groetjes mary

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:24

saffielover schreef:
En netalsof jullie alles zo perfect doen...

ik doe zeker niet alles perfect!! Er is maar heeel weinig (of niks?) met paardrijden dat ik perfect doe, maar ik gaf haar die tip omdat ik met Evita hetzelfde "probleem" heb gehad, ik heb het op kunnen lossen, Evita is nu goed aan het been.. daar kan zij iets aan hebben!!

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:04

jah okeej maar als 1 iemand er wat van zegt zegt ineen keer heek veel van jah dat viel mij ook 1 keer op enz dat slaat nie aan vin ik... maar jah das mijn mening! Haha! Haha! Haha! Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:04

saffielover schreef:
jah okeej maar als 1 iemand er wat van zegt zegt ineen keer heek veel van jah dat viel mij ook 1 keer op enz dat slaat nie aan vin ik... maar jah das mijn mening! Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik weet niet waarom je hier op tegen bent maar het is vaak wel de waarheid. Toen ik die foto's zag was dat het eerste wat me opviel. Maar ja aangezien ik zelf ook verre van perfect ben wilde ik ook niet gelijk commentaar hebben. Toen ik alle antwoorden las stond daar al veelvuldig de tip bij om de sporen af te doen.
Het is alleen maar een tip!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 18:34

nou voor de liefhebbers Haha!
vandaag ZONDER sporen gereden Tong uitsteken en MET zweep Haha!
ging wel goed, maarja ze was in de draf nauwelijks tot niet aan mijn been, dan moest ik wel heel hard zijn, af en toe een tikje helpte maar een korte tijd, maargoed we gaan hard ons best doen Haha!
Krijg binnenkort weer les, waarschijnlijk word het pas over 2 weken, want wil niet meteen in de groepsles gaan aangezien ze knettergek zal zijn in een vreemde omgeving en er zitten een paar gekke pony's in me les (broertje van Jellie Haha! , Heros.. ) die zullen gegarandeert dr opfokken

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:45

Anna-Jelly schreef:
nou voor de liefhebbers Haha!
vandaag ZONDER sporen gereden Tong uitsteken en MET zweep Haha!
ging wel goed, maarja ze was in de draf nauwelijks tot niet aan mijn been, dan moest ik wel heel hard zijn, af en toe een tikje helpte maar een korte tijd, maargoed we gaan hard ons best doen Haha!
Krijg binnenkort weer les, waarschijnlijk word het pas over 2 weken, want wil niet meteen in de groepsles gaan aangezien ze knettergek zal zijn in een vreemde omgeving en er zitten een paar gekke pony's in me les (broertje van Jellie Haha! , Heros.. ) die zullen gegarandeert dr opfokken

Goed van je!
Nou even doorzetten en je hebt straks een knollie die goed aan je been is!
Sporen helpen wel maar als je dan straks wat verder bent en je wilt je hulpen gaan verfijnen dan is het beestje er al zo op afgestompt dat het niet meer helpt.

Maar ik vind het heel goed van je dat je de goedbedoelde adviezen aanneemt. Het zou heel makkelijk zijn om gewoon te denken: laat ze maar naar de maan lopen met z'n allen ik rijd gewoon met sporen, maar jij hebt het advies echt ter harte genomen!
Succes verder!