Splinter schreef:Waarom is het zonde dan? Als ik vragen mag?
Laten we maar zeggen dat niet iedereen zich zo kan vinden in de rijmethode van AdB

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Splinter schreef:Waarom is het zonde dan? Als ik vragen mag?
Ir111 schreef:Taaclover schreef:Ik heb ook altijd geleerd dat je lijn met je armen en teugels recht moet zijn, dat heb je hier niet.
Dan moet je toch beter kijken! Niet op alle foto's heeft ze haar armen en teugel perfect op 1 lijn maar op zo'n beetje de helft wel!
yulan schreef:Taaclover: Handen in de oksels?? Van overdrijven gesprokenJe teugels moeten in een rechte lijn naar de mond zijn(maw de verbinding tussen mond en hand moet recht zijn, niet de armen zelf). En dat met je ellebogen in 90° voor optimaal contact. Vreselijk als mensen hun handen laag houden, (geeft het de indruk dat) ze het hoofd naar beneden trekken, en dit ten koste van de souplesse van je paard. Ik kan hem diep rijden met hoge handen, en eerlijk gezegd, heb ik er zo nog niet zoveel zien voorbijkomen op bokt.
Op wedstrijd.. tja, de jury mag er voor mijn part van zeggen wat ze willen, ik heb tot nu toe redelijk hoge scores gehaaldEn heel subjectief, maar sommige jury's kunnen naar mijn oordeel echt niet jureren
( ik had voor een nette proef 58% en voor een proef waar ik een stuk was vergeten 62%, niet logisch toch? )
@
Elke86 schreef:Ookal ken je de methode (dressuurstage gedaan bij hem) dan zijn er mensen die er nog steeds tegen zijn hoor.
Ieder zo zijn manier van rijden hé.
Ik meende mij ergens op bokt gelezen te hebben dat door je handen zo hoog te houden, je meer inwerkt op de bovenste lagen in de mond. Volgens mij is dit niet de bedoeling dus of handen hoog zo goed is ....
Elke86 schreef:: met je handen zo hoog kan je nog steeds trekken. Hetgeen ik van Antoine ook moest doen omdat Montana niet wou nageven
.
Taaclover schreef:Elke86 schreef:: met je handen zo hoog kan je nog steeds trekken. Hetgeen ik van Antoine ook moest doen omdat Montana niet wou nageven
.
En naar mijn idee gaat het hoofd dan alleen nog maar meer omhoog
Antoine is de enige met dit systeem, dan gaat er bij mij al een lichtje branden.
Je werkt enorm in op de lagen van de paardenmond.
Dat hij werkt vanuit de buitenstelling vind ik verder wel positief.
Ik wil zelf ook eerst een recht paard voordat hij nageeft
missblue schreef:Ik gooi me ook even in de discussie.
Je zegt dat je moest trekken omdat je paard niet wou nageven?!
Mijn paard wou ook niet nageven, ik moest nie trekken, maar gewoon blijven verder rijden in contrastelling en wachten tot hij nagaf. Ik kan me er echt niet invinden dat Antoine zou gezegd hebben dat je moet trekken om je paard te doen nageven...
Taaclover schreef:Ir111 schreef:Dan moet je toch beter kijken! Niet op alle foto's heeft ze haar armen en teugel perfect op 1 lijn maar op zo'n beetje de helft wel!
Op deze foto's niet omdat de pony niet nageeflijk loopt.
Op het moment dat hij mooi rond zou lopen dan heb je wel degelijk een verbreking in je rechte lijn
Splinter schreef:Ik heb tot nu toe veel positieve dingen gehoord, ben wel benieuwd naar de 'nare dingen' Jammer dat dat er nu niet bij verteld wordt, al is dit mss niet het juiste topic daarvoor![]()
Mss een discussie bij RT?