Nike weer aan de dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:18

Ziet er oke uit ..

Maar waarom dressuur je met een mexicaanse neus riem? Sorry hoor, Maar ik vind dat je tóch echt zonder zo'n ding moet kunnen rijden.

Nimber

Re: Nike weer aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:29

veel succes 4 juni! Mooi hoor je bruine tuig

Lautj_Moedj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:09

Hele mooie foto's hoor
Ik vind Nike echt een schatje

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:23

Karoliefje schreef:
Ziet er oke uit ..

Maar waarom dressuur je met een mexicaanse neus riem? Sorry hoor, Maar ik vind dat je tóch echt zonder zo'n ding moet kunnen rijden.

Naja zeg. Ik rijd er ook mee, gewoon voor de mooi. Die dingen hoeven niet strak aangetrokken te worden hoor. En zo sterk werkt een mexicaanse neusriem echt niet in, als ze er nou een 3 meter lange stang in had hangen.. Maar dit is echt een beetje overdreven.

Het begint er steeds beter uit te zien he !

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:39

Nou smeej, ik geloof niet dat je die voor de 'mooi' eraan hoeft te hangen.. Niet om het een of het andere, maar het heeft toch écht een functie, en waarom dat doen, als het niet nodig is? Dan wordt je paard nóg sterker, wat heb je daar nou aan?
Je gebruikt hem zo te zien om een goede bepaalde reden, maar waarom niet neusriem wisselen als het goed gaan? Dat zou ik doen.. Heel veel succes

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:56

Bedankt allemaal
Yorghos; ik zal het proberen
sandr0;Klopt idd. ze kan het wel, maar moeilijk. En vooral als ze er geen zin in heeft zoals de laatste tijd meestal.
_loekie_; Op het begin wel, en soms tussendoor ook. Bijv. op het begin helemaal los zodat ze zelf kan/mag weten waar ze haar hoofd houd. Ik probeer het dan zo te doen dat ze actief blijft maar niet harder gaat door mijn haar met mijn zit proberen te remmen. Al lukt dat niet altijd even goed. Maar zo gaat ze op un begeve moment 'in' mijn handen lopen.
Ik heb de teugels meestal ook eigenlijk te lang trouwens.
Nikki_jimmy; hier ben ik het mee eens. Hij zal natuurlijk scherper inwerken als je hem echt strak doet. Maar als je hem losser doet werkt hij niet zoveel in als hij kan doen, maar toch net iets meer dan een normale neusriem. Teminste, dat ondervind ik ervan.
Waarom niet wisselen. Nu gaat het goed. Door te wisselen van neusriem kan het weer slechter gaan. Al hoeft dat natuurlijk niet. Ik neem graag het zekere voor het onzekere op dit moment. Ik wil haar graag eerst meer op de zit hebben. En zou er nu iets gebeuren dan red ik het op de zit helemaal niet als ze zo gewoon al niet geweldig is daarmee. Vooral als ze wat drukker is, ze is zo al rennerig/drammerig genoeg.
Ik ben er wel over aan het denken om straks als het op de zit terugrijden beter is zo gewoon met gecombineerde te gaan rijden en haar buiten dan deze omdoe. Buiten word ze vaker helemaal gek als ze niet mag doen en laten wat ze wil.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:50

Je wil meer op de zit gaan rijden zegje, daar heb je deze neusriem dus helemaal niet bij nodig! Let ook vooral op je handen, je bent op sommige foto's best wel met je handen aan het peuteren. Ik snap best dat je hem heel graag met zijn neusje oplaag wil krijgen, maar dan kun je beter eerst voorwaarts rijden en rechte lijnen, zodat ze meer balans krijgt en meer op eigen benen gaat lopen. Rij ook veel tempowiselingen, maar vooral voorwaarts, dan komt dat koppie vanzelf wel, maar dan omdat ze het pretig vind! Verder heb je een keurige houding, wat een vooruitgang!

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:39

Ze zegt tog dat als ze misschien met een andere neusriem gaat rijden het misschien achteruit.. misschien dan he. ..
Waarom moeten bokkers tog altijd ergens over Discocieren? ( of hoe je dat dan ook schrijft)Nouw patty ik vind het er gewoon goed uit zien.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 17:40

manonnetjoe; Dankjewel. Deze neusriem helpt er anders toch zeker wel bij. Bij deze neusriem hoef ik minder te doen om haar beter tegen te kunnen houden en hoef ik dus ook minder met mijn handen te doen. Betekend niet dat ik direct niet veel hoef te doen, maar anders (nog) meer. En dan meer met mijn zit kan doen dan met ik met mijn handen bezig ben. Niet dat ze daar ook altijd heen luistert, maar daarom oefenen we ook.(op de zit rijden)
Voorwaarts voorwaarts, ze is al té voorwaarsts. Ik dacht eerst ook steeds vooruit rijden. Maar dan krijgt ze juist haar zin. Ze wil maar harder en harder en is dan helemaal niet meer rustig te krijgen. Niet dat ik niet eens goed vooruit rijd. Maar het vooruit rijden moet niet bezig blijven. (vind ik)
Het koppie van voorwaarts neerwaarst zit der goed op, met naar beneden lopen. Ze wil vaak zelfs steeds maar naar beneden lopen. En dan krijg ik haar niet meer omhoog. (rond omhoog)
Tempowisselingen/overgangen, rechte lijnen enz. doen we
horses_freak; commentaar/kritiek hebben is niet erg hoor. Als ik er niet tegen zou kunnen zou ik ook geen foto's op bokt moeten zetten. Kijk als het nu om echt iets onzinnigs gaat ok. Maar dat is hier niet.

kimftNinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:19

Ziet er echt steeds beter uit, mijn compliment! Ik zie toch altijd Ninja een paar jaar geleden lopen, ik vind ze echt op elkaar lijken!

Dat tuig is echt heel erg gaaf! Als ik ga springen, zou ik het wel weteN!

LittleKathy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:59

Pattypaard schreef:
manonnetjoe; Dankjewel. Deze neusriem helpt er anders toch zeker wel bij. Bij deze neusriem hoef ik minder te doen om haar beter tegen te kunnen houden en hoef ik dus ook minder met mijn handen te doen. Betekend niet dat ik direct niet veel hoef te doen, maar anders (nog) meer. En dan meer met mijn zit kan doen dan met ik met mijn handen bezig ben. Niet dat ze daar ook altijd heen luistert, maar daarom oefenen we ook.(op de zit rijden)
Voorwaarts voorwaarts, ze is al té voorwaarsts. Ik dacht eerst ook steeds vooruit rijden. Maar dan krijgt ze juist haar zin. Ze wil maar harder en harder en is dan helemaal niet meer rustig te krijgen. Niet dat ik niet eens goed vooruit rijd. Maar het vooruit rijden moet niet bezig blijven. (vind ik)
Het koppie van voorwaarts neerwaarst zit der goed op, met naar beneden lopen. Ze wil vaak zelfs steeds maar naar beneden lopen. En dan krijg ik haar niet meer omhoog. (rond omhoog)
Tempowisselingen/overgangen, rechte lijnen enz. doen we
horses_freak; commentaar/kritiek hebben is niet erg hoor. Als ik er niet tegen zou kunnen zou ik ook geen foto's op bokt moeten zetten. Kijk als het nu om echt iets onzinnigs gaat ok. Maar dat is hier niet.

Ze wil idd naar beneden lopen omdat ze het makkelijk vind om op je handen te leunen zeg maar, op die manier hoeft ze zichzelf niet te dragen, dit los je toch echt op door meer voorwaarts te rijden en haar rustig op te vangen van voor, zo krijg je een paard wat in balans en op eigen benen keurig nageeft. En ok als jij baat bij deze neusriem hebt dan zou ik die zeker blijven gebruiken. Ik vind hem trouwens erg gaaf! En nogmaals: je houding is heel erg verbeterd!!!!!!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 22:09

Dankje. Ja dan wel idd. Als ze gaat hangen, dat doet ze (normaal) pas na de galop. Dan wil ze echt naar beneden terwijl het niet meer mag. Ik doe ook vaker als ze hangt ophoudingen geven en been erbij houden. En dan proberen haar niet harder te laten gaan. Zodat niet iedere keer het gevolg van hangen harder mogen gaan is.

kimftNinja; dankjewel *gaat in profiel kijken

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:06

ziet er super uit..

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:22

Leuk paardje hoor
Probeer iets meer stelling te nemen en de teugels iets korter en je been er wat meer aan dan zul je merken dat die meer naar beneden komt! Succes