Maar waarom dressuur je met een mexicaanse neus riem? Sorry hoor, Maar ik vind dat je tóch echt zonder zo'n ding moet kunnen rijden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karoliefje schreef:Ziet er oke uit..
Maar waarom dressuur je met een mexicaanse neus riem? Sorry hoor, Maar ik vind dat je tóch echt zonder zo'n ding moet kunnen rijden.
Pattypaard schreef:manonnetjoe; Dankjewel. Deze neusriem helpt er anders toch zeker wel bij. Bij deze neusriem hoef ik minder te doen om haar beter tegen te kunnen houden en hoef ik dus ook minder met mijn handen te doen. Betekend niet dat ik direct niet veel hoef te doen, maar anders (nog) meer. En dan meer met mijn zit kan doen dan met ik met mijn handen bezig ben. Niet dat ze daar ook altijd heen luistert, maar daarom oefenen we ook.(op de zit rijden)
Voorwaarts voorwaarts, ze is al té voorwaarsts. Ik dacht eerst ook steeds vooruit rijden. Maar dan krijgt ze juist haar zin. Ze wil maar harder en harder en is dan helemaal niet meer rustig te krijgen. Niet dat ik niet eens goed vooruit rijd. Maar het vooruit rijden moet niet bezig blijven. (vind ik)
Het koppie van voorwaarts neerwaarst zit der goed op, met naar beneden lopen. Ze wil vaak zelfs steeds maar naar beneden lopen. En dan krijg ik haar niet meer omhoog. (rond omhoog)
Tempowisselingen/overgangen, rechte lijnen enz. doen we
horses_freak; commentaar/kritiek hebben is niet erg hoor. Als ik er niet tegen zou kunnen zou ik ook geen foto's op bokt moeten zetten. Kijk als het nu om echt iets onzinnigs gaat ok. Maar dat is hier niet.