Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hiltje1973 schreef:hee VincentLover, leuk je weer te zien met Valeur.
Ik vind dat er vergeleken met de vorige keer zeker verbetering is. Valeur lijkt relaxter en geeft minder protest met haar hoofd.
Maar je bent er nog niet en er is zeker nog werk aan de winkel (zou ook een beetje gek zijn als het nu opeens al helemaal perfect was).
Inderdaad beugels veel gaatjes langer. Hopelijk zit je dan ook minder op de lepel van het zadel. Drijven met je kuit en niet met opgetrokken hak. En hoewel we vorige keer allemaal kritiek hadden op de zweep (op straffen in ieder geval) mag je bij onvoldoende reactie op het been best met je zweep wat aansporen.
Ik ken het probleem met het voorwaarts en ik zat ook teveel met mijn been bij mijn bijna 4 jarige. Ik heb wel les, en leerde daar dat het ook nog normaal is dat ze iets aarzelend is in de overgang en dat ik dus een aantal passen na de overgang pas weer verder voorwaarts kan drijven. Ik leer nu vooral om niet de hele tijd met mijn been eraan te zitten. Liever dan nog het tempo voorlopig wat lager dan door blijven drijven. Maar als ik dan wel drijf (hooguit 1 keer per lange zijde) moet er ook direct reactie zijn en dat beloon ik direct. Anders snapt ze het niet meer en stompt ze af.
Ik zou dus wel alvast les nemen. Niet een uur in een groepsles, maar een half uurtje priveles. Juist nu leer je daar ook zoveel van.
Hoevaak rijd je Valeur inmiddels weer?