Valeur @ work, veel verbetering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:09

heyhey ik zie het het gaat goed met rijden man!!!!
ziet er erg mooi uit...
zocht je noou nog een dekje???
wij hebben ook een bruin zadel en daaronder donkerblauw bijna zwart dekje die hun niet zo vierkant is maar in de vorm van zadel staat er mooi op een fell pony je kan ook een heeeel donker bruin denkje doen...

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:12

hey, ik geloof dat je je beugels verkeer dom hebt zitten, of kijk ik nu verkeerd. Ziet er leuk uit jullie 2 samen, maar je moet wel wat beter op je houding letten.

magic_lover

Re: Valeur @ work, veel verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:15

hiltje1973 schreef:
hee VincentLover, leuk je weer te zien met Valeur .

Ik vind dat er vergeleken met de vorige keer zeker verbetering is. Valeur lijkt relaxter en geeft minder protest met haar hoofd.

Maar je bent er nog niet en er is zeker nog werk aan de winkel (zou ook een beetje gek zijn als het nu opeens al helemaal perfect was ).

Inderdaad beugels veel gaatjes langer. Hopelijk zit je dan ook minder op de lepel van het zadel. Drijven met je kuit en niet met opgetrokken hak. En hoewel we vorige keer allemaal kritiek hadden op de zweep (op straffen in ieder geval) mag je bij onvoldoende reactie op het been best met je zweep wat aansporen.
Ik ken het probleem met het voorwaarts en ik zat ook teveel met mijn been bij mijn bijna 4 jarige. Ik heb wel les, en leerde daar dat het ook nog normaal is dat ze iets aarzelend is in de overgang en dat ik dus een aantal passen na de overgang pas weer verder voorwaarts kan drijven. Ik leer nu vooral om niet de hele tijd met mijn been eraan te zitten. Liever dan nog het tempo voorlopig wat lager dan door blijven drijven. Maar als ik dan wel drijf (hooguit 1 keer per lange zijde) moet er ook direct reactie zijn en dat beloon ik direct. Anders snapt ze het niet meer en stompt ze af.

Ik zou dus wel alvast les nemen. Niet een uur in een groepsles, maar een half uurtje priveles. Juist nu leer je daar ook zoveel van.

Hoevaak rijd je Valeur inmiddels weer?

idd, zo heb ik het mijn 3 jarige ook aangeleerd..
die snapte nog niet wat been is.
dus gewoon been lang maken met je kuit drijven geen reactie tikje, of eventueel in het beging tikje en been tegelijk geven.
heb ik ook gedaan en ze is nu super aan het been en zweep hebben we niet meer nodig!
zo hoef je ook niet telkens je hak op te trekken en rijd echt een stuk lekkerder

nou succes

meikemarieke

Re: Valeur @ work, veel verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 11:40

weer bedankt voor de tips.
ik rij hem nu om de dag en af en toe krijgt hij 2 dagen rust.
op mijn benen ga ik zeker meer letten, minder drijven, en hakken naar beneden.
Ik zal binnenkort ook eens vragen of ik les mag met hem. Maar eerst wil ik nog zelf lekker rustig rijden. Aan jullie tips heb ik zeker veel, dus blijf tips geven!