Mellenie (v.Balzflug) @ work met stang en trens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:16

ik vind juist van niet, dat je je stang los houdt... dat is maar op een paar foto's te zien. overige foto''s vind ik zelf dat je te veel stang gebruikt (strakker dan trens teugel)

Paardje ziet er inderdaad jeugdig uit, maar zal misschien zijn bouw wel zijn.

ook al hebben paard en ruiter al een keer Z gereden, vind ik het ook geen nut hebben om met stang en trens te rijden.
je gaat B met het paard starten, dus moet je het paard in die klasse op een gewone trens netjes rond en nageeflijk kunnen krijgen. anders is hij nog niet helemaal goed voor elkaar.

succes met trainen, blijf liever met trens trainen....
maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:19

allereerst: wat een mooi hoofdstel heb je!

op de foto's leek mij dit ook niet echt een z combinatie, je paard loopt behoorlijk op de voorhand mijns inziens....
de stang zit er niet strak aan, maar had nog wel losser gekund.
of het verstandig is hiermee te rijden laat ik in het midden.

naresha

Re: Mellenie (v.Balzflug) @ work met stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:20

mooi! en wat een heerlijk hoofd!

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:25

Mel is ook op trens gewoon fijn te rijden.. Zoals hier boven gemeld staat; het was een keer proberen. Het is niet zo dat ik nu standaard op s&t rij..
Ook heb ik de stang echt niet strakker dan de trens! Dat is iets waar ik toch echt tegen ben..
Commentaar over het nut van s&t hoeft van mij dus ook niet.

Kitty schreef:
Ik kan de foto's niet zien, maar wil wel melden dat ik het vreemd vind dat een B-paard (dat een paar oefeningen uit de M en Z kent) met stang en trens gereden wordt. Ik zie er het nut niet van in.

ze was Z klaar, dus zal ze toch wel al de oefeningen moeten kunnen..

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:28

Ziet er gaaf uit Aniek
Mell blijft ook supermooi!

Noesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:24

Hey Aniek!

Ze ziet er super uit! en loopt ook lekker!
Ze is in de tijd dat ze bij jou is hard vooruit gegaan (en dan bedoel ik het op de goede manier he niet dat ze ineens steeds harder gaat lopen )

Ik kom zeker nog eens kijken!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:28

Tsja ik kan me het nut hiervan niet echt voorstellen, stang en trens gebruik je voor de fine tuning van je paard, op deze foto's te zien wordt daar nog niet aan gewerkt. Ze zal eerst eens wat meer op de achterhand moeten komen.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:44

Ik snap best dat je er voor de uitzondering een keertje aan wil proeven!

Toch heb je (ongemerkt!) de stangteugel strakker dan de trensteugel. Dat is iets dat bijna iedereen overkomt die voor het eerst met s & t rijdt. Als je de teugels wat verpakt moet je bewust de stangteugel wat laten vieren anders gebeurt dat al.
Je hebt nu soms beide teugels los, wat best vriendelijk is, maar dan kun je niet zo'n fijne aanleuning krijgen.

Overigens, als de vorige eigenaren zeiden dat ze Z-klaar was, dan moet je daar over het algemeen (ik weet dus niet hoe het in dit geval is!) niet teveel waarde aan hechten. Als dat echt zo was hadden ze haar ook wel gestart. Vaak vallen dit soort verhalen in de praktijk altijd tegen.

Ik bedoel dit niet als kritiek! Ik hoop alleen, dat als je er nog een keertje ( je zegt zelf dat het een uitzondering is, dus niks aan de hand, als je dat zelf leuk vindt, nut heeft het niet direct maar voor jezelf kan het wel eens leuk zijn) mee rijdt, dat je dan probeert nog wat meer op de trensteugel te letten, daar moet je druk op hebben, de andere moet bijna bungelen.

Ik vind het een chique merrie trouwens en volgens mij heb je haar voor het niveau dat je rijdt best netjes aan het lopen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:47

Ik sluit me voor de volle 100% bij Venetia aan!!
Ik wil wel even zeggen dat ik vind dat je een ontzettend leuk paard hebt, daar moet je zuinig op zijn
Suc6 verder

nicole0180

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:04

he aniek
wat leuk dat je eeen keer met stang en trens hebt gereden zo te zien pakte ze het redelijk goed op !! zag dat je ook op de startlijst staat voor zondag... heel veeel succces dan ik start ook zondag alleenmaar de Kur .. nou veel succes verder spreekje snel weer
diikke kusz nicole

loverasta

Re:mellenie (v.Balzflug) @ work met stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:15

hm nee ik ben het er niet mee eens dat je met S&T rijd want je moet ook gewoon goed kunnen rijden zonder ,
Het is natuurlijk wel veel makkelijker om je paard aan de teugel te krijgen maar dan weet je niet zeker of het paard ontspannen is zeker als je er geen ervaring mee heb !
niet zo slim vind ik sorry

nicole0180

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:19

het kan toch geen kwaad om een een keer met stang en trens te rijden .. vind ik zelf en iedereen moet lekkker zelf weten wat ie met zn paard pony doet en wat ie in zn mond hangt

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:28

Ben het wel met sunnymay eens.. Als je nog gewoon in de B zit, kan je beter er mee wachten. Hij kan er hard van in de mond worden namelijk.
Je rijdt haar erg netjes, en de 9e foto is echt te mooi! Op paar foto's loopt ze wel te veel op de voorhand, dus houdt d'r wel goed actief!
Succes er verder mee!!

Dionnee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:54

Kitty schreef:
Ik kan de foto's niet zien, maar wil wel melden dat ik het vreemd vind dat een B-paard (dat een paar oefeningen uit de M en Z kent) met stang en trens gereden wordt. Ik zie er het nut niet van in.

Wat maakt het uit? Als Anike graag gewoon rijd, en liever geen oefeningen, mag ze toch wle moeilijkere oefeningen doe? Ik bedoel, een tijdje geleden stond er een pony op bokt die de piaff deed. En iedereen vond dat ook helemaal goed enz.

Dionnee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:55

Liezel1 schreef:
allereerst: wat een mooi hoofdstel heb je!

op de foto's leek mij dit ook niet echt een z combinatie, je paard loopt behoorlijk op de voorhand mijns inziens....
de stang zit er niet strak aan, maar had nog wel losser gekund.
of het verstandig is hiermee te rijden laat ik in het midden.

Dat ligt dan denk ik aan de foto's, ik heb ze in rlf gezien, en liep ze niet op de voorhand naar mijn idee

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:12

Leuke foto's Aniek!
Ziet dr goed uit hoor!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:10

Zoow, heb gister even gekeken bij Mel en Aniek Het zag er goed uit.. En ze liep gewoon rustig en netjes.
Maar wat heeft t voor bezwaar als Mel z klaar was/is, dat ze daar soms wel eens een oefening uitpakt?
En dat ze gewoon wel eens wilt proberen met stang en trens wilt rijden? Voorheen werd het volgens mij wel vaker gedaan, door de vorige eigenaar. En volgens mij heeft aniek ook gezegt dat ze er niet altijd mee gaat rijden! toch?

Nou aniek, ik vind het er goed uit zien Vind niet dat ze op de voorhand loopt, dat heb ik dan nog nooit goed opgemerkt in die tijd dat ik je dan heb zien rijden! Jullie zijn echt een leuk koppel samen Serieus Nou voorderest weet ik eigenlijk niets meer ! Sorry !

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:13

Ekkie schreef:
Kitty schreef:

Misschien is het paard al op Z niveau gereden en heeft de ruiter ook op Z niveau gereden?

Als het paard op z-niveau is gereden (en dan bedoel ik wedstrijden) en de ruiter ook kun je natuurlijk niet met het paard in de B starten...

Mooie foto's, leuk een Balzflug. De mijne is ook 11, oogt ook zo jeugdig Succes evrder samen.

Oretha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:16

Ekkie schreef:
Kitty schreef:

Misschien is het paard al op Z niveau gereden en heeft de ruiter ook op Z niveau gereden?

Als dat idd zo is, dan mag deze ruiter niet in het B starten Ik geloof dat ze dan minimaal M2 moet starten

Ik vind het er netjes uit zien hoor, sjiek paard heb je! Veel suc6 verder met hem!!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:17

Ow nadina zei al hetzelfde

Zunzuncito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:50

nadina schreef:
Als het paard op z-niveau is gereden (en dan bedoel ik wedstrijden) en de ruiter ook kun je natuurlijk niet met het paard in de B starten...

Prutsels, heb weer even niet goed nagedacht! I stand corrected!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:55

Er is niets mis mee om af een toe een oefening uit de Z mee te pakken, maar daarvoor hoef je natuurlijk geen S&T in te doen

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:58

Ekkie schreef:
nadina schreef:

Prutsels, heb weer even niet goed nagedacht! I stand corrected!

weer wat geleerd

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:02

Het is toch logisch dat ze het even wil proeven, zou ik ook willen als het mijn paard was. Ze heeft echt misschien 20 minuutjes gereden en heel rustig aan gedaan.

Zwelgje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:06

Persoonlijk vind ik het ook een beetje overdreven om een S&T te gebruiken (al is het maar om te proberen) bij een paard wat je B start. Ook al heeft ze op Z niveau gelopen...zo ken ik er ook nog wel eentje. Ik zou dergelijke uitspraken zeker niet te serieus nemen.
Lekker op je trensje rijden en als je zelf goed en wel aan het Z toe bent dan kan je eens met die S&T aan de slag.
Mijn Z paard heb ik welgeteld 2 keer met S&T gestart en thuis rijd ik hem daar 1 keer per week mee, meer niet. Maar dit paard loopt wel Z in de sport.
Maar succes met je wedstrijden, het is zeker een aansprekend dier om te zien.