zwarte peter pan@work z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:14

Hee wat leuk nog een peter pan op bokt heb er zelf ook een! Het ziet er goed uit hoor! Leuke combi!

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:28

kinderachtig is dat jij er op door blijft zeuren, ik beoordeel je inderdaad op wat je rijd! want jij ziet nergens ondertredend achter been en overal zit de stang erbij jaaja kijk nog maar eens goed maar reageer maar niet meer want heeft geen meer waarde in dit topic, tips welkom mits onderbouw en een aantal zijn dat en reageer ik dus ook op.
dat dit paard nog geen door gewinterd Z paard is dat lijkt me logisch

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:41

abcde, als je op bokt foto's plaatst dan weet je van te voren dat er commentaar komt, dat jij trots bent, is je goed recht, maar op bokt zitten veel kritische en ervaren ruiters, die alleen maar willen helpen, ookal komt het hard aan, als jij dacht dat hij wel voldoende op de achterhand liep, en het blijkt op de foto's tegen te vallen, dan komt dat hard aan , dat kan ik me voorstellen,
maar dat had je van te voren kunnen weten,
ik ben het met het commentaar ook nog steeds eens, ik zie geen ondertredend achterbeen, een paard dat iets te eng word in de hals, en een iets te sterk inwerkende hand,
en dat is niet om gemeen te zijn, dat is een mening, en bokt is een open forum, waar men hun mening mag geven over de foto's
wil je geen mening, dan met je geen foto's plaatsen hier op bokt..

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:45

staat er ergens dat tips niet welkom waren ??
dat het paard nog veel meer op het achter been staat ookal een paar x vermeld, dat mijn hand in de stukken dat ze er juist even meer moet verzamelen(poging) is ook waar dat heb ik in de pagina hiervoor ookal gezegt. maar ik ben het niet eens met het paard word alleen vanuit de hand gereden en getrokken en daar geef ik commentaar op.

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:53

dus nogmaals, commentaar/tips op een aantal punten zit absoluut een kern van waarheid in,
dus dat komt echt niet hard aan!
ik plaats niet alleen de foto's waarbij je een perfect plaatje zit ookal liep ze wel heel fijn die dag, tijdens de verzameling krijg ik absoluut spanning maar ik zal wel steeds een stukje moeten doen om het uiteindelijk steeds gemakkelijker voor elkaar te krijgen toch?
voor tot nog toe dit resultaat heb ik bijna 2 jaar hard moeten werken want het paard is dressuurmatig wat op de kopgebouwd, is ook de reden dat ze met het verzameld deel wat moeite heeft.

dus echt tips zijn welkom , maar op sommige mag ik toch ook terug reageren ??

jarrah

Re: zwarte peter pan@work z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:56

Veel suc6 in het Z1!
Je paard is nog jong zat, dus jullie hebben nog alle tijd om het te gaan bevestigen, gaat vast helemaal goed komen

Even offtopic: Grappig trouwens, wij hebben ook een 6jarige pikzwarte Peter pan merrie, Tinkerbell Utopia

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:10

Het is een leuk paard, ik denk dat je er best goed mee voor de dag kan komen in het Z. Ik vind het alleen nog net niet helemaal. In het Z moet er gewoon gespetterd worden, het ziet er alles wat gewoontjes en nog niet helemaal ontspannen uit. Over het achterbeen is genoegd gezegd, het iel in de hals worden is ook al genoemd. Het enige dat ik je mee wil geven is: blijf vooral richten op die dingen die in het M2 heel goed of goed gingen en probeer die er uit te laten spetteren in het Z door je paard op die onderdelen meer vanuit de achterhand te laten werken.
De foto waarop je een travers rijdt: probeer je paard minder scheef te zetten, de 4 sporen liggen feitelijk heel dicht tegen elkaar met eenzelfde afstand ertussen. Voorhand rechter op de hoefslag houden en meer vanuit het lichaam laten buigen. Dan vraag je je paard om meer vanuit het achterbeen te gaan werken en zul dat ondertredende er beter uit krijgen. Succes met je debuut.

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 12:24

thanks alleemaal, grappig ook een zwarte peter pan!!
ze is inderdaad jong zat en we hebben alle tijd maar als je op een gegeven moment in het m2 2 punten per proef rijd dasn ga ik de stap gewoon wagen !!
ik en to doen ons best

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 12:25

en nog over travers, klopt is inderdaad te schuin, vaak in de proef doet ze het te weinig dus nog even een goede midden weg zoeken ahah!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:58

@abcde, dan heb jij dus niet goed gelezen wat ik heb gezegd. Het LIJKT alsof het paard van voren word tegengehouden en daardoor van achter z'n werk niet goed kan doen. Ik snap niet waarom je jezelf zo boos opsteld tegenover mij. Je kan beter hebben dat ik het je hier vertel en dat je eraan kunt werken en een mooi debuut in het Z kunt maken, dan dat je het op wedstrijd te horen krijgt, want dan denk je ; waarom heeft niemand me dat eerder vertelt.
Bij haw plaats je foto's om er commentaar op te krijgen, dus daar kun je me niet op afrekenen.

Dan een vraag aan jou, waarom beoordeel je me op wat ik rijd ?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:59

Oefen de travers ook eens niet op de hoefslag maar op de AClijn bijvoorbeeld, dan kun je goed merken of je je paard lekker opgesloten hebt en kan je de buiging ook beter gaan aanvoelen. Laat iemand recht van voren eens een foto maken.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:10

Echt een prachtig paard. Maar toch ben ik het eens VeraA. Ik vind het opzicht een prettig beeld om naar te kijken maar ik vind het je het paard te veel tegen houdt en dat de achterhand niet erg actief is en mooi ondertreedt. Nee ik ben ook geen Z ruiter, maar toch geef ik commentaar. Ik vind dat je een beetje vreemd op het commentaar reageert om maar eventjes eerlijk te zijn. Heel erg veel succes met je Z debuut!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:17

Ik vind het een prachtig paard! Ik ga geen commentaat geven, want het zijn moment opnames. Mijn pony doet ook wel is even haar mond open ofzo, ook ls ze aan t knabbelen is. En verder ben ik geen Z ruiter dus

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:35

leuk paard, maar ik snap de commentaren wel en dat zijn gewoon dingen waar je aan kunt werken. je bent nooit helemaal klaar om het zo maar even te zeggen. wat betreft je niveau; of je nu B ruiter bent of Z, basis blijft altijd hetzelfde. een B ruiter kan prima zien of een paard zijn achterhand eronder zet.

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:43

Vera: je kunt niet van een paar foto's beoordelen of dit paard zijn achterhand wel of niet goed gebruikt, daarvoor zou je toch minstens een aantal minuten filmmateriaal voor gezien moeten hebben!!!
En even voor de duidelijkheid: tips zijn iets geheel anders als gezever over wat iemand allemaal fout doet!!! Jij zegt dat je puur alleen maar tips geeft, maar jij valt TS wel degelijk aan:
veraA schreef:
maar zo hard als jij aan die stang trekt, nee, zo hoort dat niet

Ik vind het niet zo vreemd hoor, dat het Z voor een 6jarige nog niet helemaal bevestigd is.....
En zo te zien heeft TS gewoon begeleiding erbij waar zij vetrouwen in heeft, en ik denk persoonlijk dat zij daar meer aan heeft als aan B-rijdend bokt, die van een paar foto's lijkt te zien wat er allemaal fout is!!

Wat ik zie in deze foto's is een combinatie die hard hun best doen om samen verder te komen en samen leren, opstakels overwinnen en lol hebben.... De bevestiging komt vanzelf....

Neem bijvoorbeeld deze foto (beetje klein jammer genoeg)
Ik zie hier een paard wat fijn de hand volgt zowel naar voren als naar beneden, fijn beeld geeft mij dit!!
Afbeelding

Of deze......ik zie hier toch duidelijk een fijn ondertredend achterbeen!! ja ok zwaaiende staart kan je zien als protest, je kan altijd wel iets vinden om over te zeuren...... maar feit blijft dat het een 6 jarige is, die nog ver bevestigd moet worden in zijn oefeningen..... maar daarvoor trainen wij paarden toch, om samen verder te komen???
Afbeelding

En als laatste deze......
Ik zie een paard wat allert is op de ruiter en een ruiter die lol heeft in hetgeen wat ze doet!! Is dat niet het allerbelangrijkste???
Afbeelding

Ik moet heeel eerlijk zeggen dat ik 9 van de 10 keer de foute foto's achter wege laat, puur en alleen omdat ik geen zin heb om heel bokt over me heen te krijgen....
Maar om jullie uit te dagen zal ik vanavond een 'fout' fototopic plaatsen in het discussie deel bij rijtechnisch.....ik ben heel benieuwd, want ik weet zelf wat eraan mankeerd en dat de foto's foute momentopnames zijn, maar ik ben erg benieuwd hoe anderen dat zien

JustMe1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:51

Hey Ingrid!

Ik vind het er goed uit zien hoor! Tuurlijk zijn er nog dingen die verbeterd kunnen worden, maar daarom is het ook een debuut. Niet alles hoeft perfect te gaan bij een debuut.

Ik start ook in Waddinxveen de 25e, M1 dress en B spr. Misschien dat ik je nog kan komen aanmoedigen

Groetjes Fabienne

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:59

neem bijvoorbeeld deze foto eens ;

Afbeelding
Kun je mij niet wijsmaken dat dit een actief achterbeen is..
Die galopfoto die jij pakt is idd met een goed ondergetreden achterbeen. Maar ik heb ook niet gezegd dat alles slecht is en ze niks goed doet, dus logisch dat er ook een betere foto bijzit.
Maar neem nou die 5e van onder, deze

Afbeelding
Hier zie ik een stang die veel te strak staat, met als gevolg dat het paard z'n mond open doet, en het strak houden van de stang belemmert het achterbeen zoals je kunt zien.

En ik heb ook nérgens gezegd dat ze niet hun best doen. En natuurlijk heb je meer aan iemand die irl naast je staat en je helpt met rijden, maar ze plaatst hier de foto's voor commentaar, en het is echt niet m'n bedoeling om haar de grond in te boren, juist niet, ik wil haar meegeven wat het plaatje verstoord, zodat ze eraan kan werken en kan gaan groeien.

En wat maakt het nou uit of ik B-WEDSTRIJDNIVEAU rijd, of Z ?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:55

Jammer toch dat er altijd van die zwartkijkers zijn

Nouja, om over slechte momentopnames te discuseren kun je misschien beter dit topic: viewtopic.php?f=105&t=590138&hilit= nemen, dan kan dit topic leuk blijven

PS in dat topic staan ook foto's van onze zwarte Peter pan

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:47

Zal daar vanavond of morgen even kijken
Wat bedoel je met zwartkijkers ?

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:59

veraA schreef:
Zal daar vanavond of morgen even kijken
Wat bedoel je met zwartkijkers ?

foutenkijkers............. het blijven altijd momentopnames en je ziet een paar "foute"en een aantal goede momentopnames. het is dus jammer dat meestal alleen de "foute" momentopnames er uitgelicht worden.........
@ VeraA Op de laatste foto die jij quote zie ik een paard wat moeite heeft met de rechterlengtebuiging in een appuyement en zich in de bovenlijn te vast zet.En ik denk dat als je 1e foto 1 pas later was genomen het binnenachterbeen er wel beter onder was geweest. Vandaar het foutenkijken.

En over het commentaar geven van een B ruiter op een Z ruiter tja daar zal altijd wel discussie over blijven, over het algemeen weet een B ruiter niet hoe het aanvoelt als een paard zich vastzet in een appuyement........

Ing veel succes de 25e!!!!!!!!!!!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:18

Maar als ik op wédstrijdniveau in de B zit, betekend dat toch niet dat ik thuis ook B rijd, of dat ik nooit op een paard stap dat ZZ-L heeft gereden ?

Ik snap wat je bedoelt qua fouten kijken, moet ook eerlijk zeggen dat het misschien wel lúllig overkomt als ik alleen foute punten noem, maar het was niet lùllig bedoeld. Je zet toch foto's neer voor commentaar, en ik vind dat de TS heel flauw doet en mijn commentaar niet serieus neemt, en nee, daar kan ik niet tegen, dus ik blijf dan lekker doorgaan (that's me )

Als de 2e foto een moment later was genomen was het achterbeen wel beter, maar imo niet goed genoeg. En natuurlijk kan het niet altijd helemaal perfect zijn, maar het is wel iets om aandacht aan te besteden. Als de ts nou gewoon uitlegd hoe en wat, is het voor iedereen begrijpbaar, maar ipv dat word er allemaal maar raar op gereageerd.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:25

In TS haar eerste reactie op jou onderbouwd zij alles netjes, ik snap niet waarom jij je daarop aangevallen voelt?
En in principe maakt het natuurlijk niet uit of je nou B of Z rijd, als jij met tips komt zullen die altijd met open armen ontvangen worden, maar even de grond in getrapt worden wil niemand, niet door een Z ruiter en al helemaal niet door een B ruiter!
En vooral zo via een forum kunnen dingen gewoon verkeerd overkomen zonder dat je het zo bedoeld, maar tip voor de volgende keer: opbouwende kritiek werkt vaak beter

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:42

veraA schreef:
Ik snap wat je bedoelt qua fouten kijken, moet ook eerlijk zeggen dat het misschien wel lúllig overkomt als ik alleen foute punten noem, maar het was niet lùllig bedoeld. Je zet toch foto's neer voor commentaar, en ik vind dat de TS heel flauw doet en mijn commentaar niet serieus neemt, en nee, daar kan ik niet tegen, dus ik blijf dan lekker doorgaan (that's me )

Als de 2e foto een moment later was genomen was het achterbeen wel beter, maar imo niet goed genoeg. En natuurlijk kan het niet altijd helemaal perfect zijn, maar het is wel iets om aandacht aan te besteden. Als de ts nou gewoon uitlegd hoe en wat, is het voor iedereen begrijpbaar, maar ipv dat word er allemaal maar raar op gereageerd.

In jou ogen niet goed genoeg..........Je weet helemaal niets van dit paard misschien heeft dit paard daar juist heel veel moeite mee. En wie zegt dat TS daar niet zelf al genoeg aandacht aan besteed? Je kan moeilijk bij elke foto die je plaatst een heel verhaal neer gaan zetten met hoe en wat......
Je komt erg betweterig over alsof je alle wijsheid in pacht hebt, probeer er gewoon altijd een positieve draai aan te geven, komt een stuk vriendelijker of om in je bewoordingen te blijven een stuk minder banketstaaf. Probeer je voor je een bericht plaatst eens te verplaatsen in hoe jij het zou vinden om zulk commentaar te ontvangen.

En tussen een keer op een ZZ-licht paard rijden of een paard zelf alles moeten leren zit een wereld van verschil.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:49

Niks is goed genoeg, er blijft áltijd wel iets om te verbeteren, en dat betekend niet dat de ts, of wie dan ook, alles perfect moet doen, maar je streeft wel naar het beste, dus ik vind wel dat je iemand erop aan mag spreken als hij/zij om commentaar vraagt

Ik ben helemaal niet betweterig, maar zoals Jarrah al schrijft komt op internet alles anders over, het is iig niet m'n bedoeling geweest om het zo te laten lijken, want ik heb juist een hekel aan mensen die alleen fan zijn van hun eigen mening en niks van een ander aan willen nemen.

Dus sorry als het verkeerd overkwam, was niet zo bedoelt, maar ik blijf wel bij het commentaar dat ik heb gegeven. Het is prima dat ze ermee bezig is(achterbeen) maar het is nog niet voldoende, en de foto's staan er voor commentaar en tips, dus het lijkt mij dat je het als tip op kunt vatten als ik zeg dat je hem meer van achter moet rijden!

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 22:01

zo hier ben ik dan !!!

terug van werken en me hele topic vol!!
oke bij deze strijdbijl begraven wat mij betreft, ik fout verA fout in de reactie.
het blijven moment opnames en soms een sec eerder of later doet al een heel ander beeld geven.
remi en jarra bedankt voor jullie menig en uitleg!
en iedereen die ons succes wenst met ons debuut bedankt!
we moeten nog een hoop dingen verbeteren maar denk dat we daar alle tijd voor hebben !!