Het kan niet altijd goed gaan, dat bewijst Nike wel weer..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:56

Je bent iig op de goeie weg.. Leuk dier, zonde van de zomerexceem, miss een exceem deken een idee?
Alleen je neusriem vind ik niet lekker zitten,hij zou boven zeg maar iets lager mogen en je onderste riempje,hangt net te laag of te los. Moeilijk te zien,maar kijk even of je daar nog iets aan kunt veranderen..

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:22

Dankjullie had heel wat anders verwacht
AnnemiekvM; idd. en anders heb je bokt + andere mensen nog om je dat te laten inzien
Ier; haha, was nog met andere dingen bezig ondertussen
Gemma_Luuvv; ja, ut gaat wel beter dan eerst al heeft ze soms van die dagen
veraA; als ik mijn handen omhoog doe gaat ze juist nog meer hangen dan dat ze al doet dus dat helpt niet echt.
ChingYi; we kunnen beter maar ze had toch wel un bui gisteren Haha ja, naja daar valt ook niet echt un proef te oefenen. Whaha
lottefrisbee; moet jij nodig zeggen (niks te klagen) agja er is altijd wel iets om te klagen.
Frisianhorsy; haha, Nike is al 10 of 11 jaar Dus zo jong is ze niet meer, maar wel wel weer van voor af aan begonnen met alles. Succes nog
EefiiJ; dat doe ik juist extra, daar word ze losser van in der lijf ik probeer om haar goed over de rug te rijden. Echt raar, ze maakt altijd snelle korte pasjes en toch best ruim
horses_freak; haha oefenen
ik+pambri + obelix; ja ze heeft inderdaag zomerxceem. Jammer genoeg mag Nike van de eigenaren geen deken om in de wei, dus hem kopen heeft geen zin. (naar neusriem is vandaag gekeken)
Jaimyliefje; peesjes zitten goed hoor
Charos; gekopieert uit topic tijd geleden.
Nike wil nogal erg snel te hard gaan dan moet en is niet goed meer terug te nemen vooral als ze wat frisser is. Ik probeer vooral op de zit terug te rijden met teugelhulp erbij. Doordat deze neusriem dus wat meer druk geeft op de neus is ze waarschijnlijk makkelijker tegen te houden/terug te rijden. Wat ook zo is heb ik vandaag gemerkt Buiten is ze meestal superdruk, vooral als ze een keer heeft mogen galopperen. De teugels zo kort mogelijk nemen en moeten blijven trekken of doen om haar tegen te houden/rustig te houden vind ik dus niet zo'n goede manier.(ieder klein beetje ruimte dat ze krijgt pakt ze direct en verhoogd der snelheid als het kan) Niet dat dat allemaal kan verbeteren door deze neusriem, maar het helpt wel. Voor de rest gaan we verder zoals ik al aan het doen was. (oefenen, oefenen en nog eens oefenen)
Ook heeft ze nog wel eens de neiging het bit vast te pakken, haar mond wat open te doen te gaan racen.

Heb ondertussen gemerkt dat ze steeds beter reageerd op het terug gaan, en ben alweer verder met op de zit terug gaan naar langzamer tempo. Ze pakt het bit steeds minder vast en buiten als er iets is luistert ze beter en is ze beter terug te nemen. Ik heb de neusriem ook best los zitten igg niet strak zodat hij ook al minder scherp inwerkt

x_manon_x

Re: Het kan niet altijd goed gaan, dat bewijst Nike wel weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:34

Mooi beessie hoor , leuke foto's ook !
haha lief neussie er tussen door , schattigg !!

Eva_Arno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:59

hee patty..!
t ziet er al een stuk beter uit.. gelukkig maar..
je hebt natuurlijk nog een lange weg te gaan maar je komt er wel..!
probeer er wel op te letten, dat als je nike voorwaarts neerwaarts laat lopen dat je zelf rechtop blijft zitten. *moeilijk ik weet..
maar als je rechterop zit dan kan je ook veel beter aanvoelen of ze omhoog komt of niet maar dat weet je denk i kzelf wel,,
succes ermee nog!!

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:02

Leuk paardjeq hoor zelf zou ik toch wel de handen iets hoger doen maar voor de rest ziet het er leuk uit

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:21

Dankjullie
EevaAhH; heej, ja idd. Ben erop aan het letten/werken maarja, wat er eenmaal inzit he
netam12; handen mogen idd hoger ja

miranda1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:46

hey,

jij zegt dat als je je handen omhoog doet dat ze dan nog meer gaat hangen. dat zie ik als teken van eronder uit proberen te komen .. ophoudingen blijven maken tot ie niet meer hangt. dat ie dus niet meer zo hangt. mijn verzorg paard wil ook wel eens gaan hangen om eronder uit te komen maar dan geef ik been en een kneepje in de teugels(ophouding) meestal houd hij dan op met hangen.

hoop dat je wat aan de tip hebt.
groetjes miranda

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 22:03

Dankjewel Dat probeer ik nu ook steeds, al gaat ze daarna toch weer hangen, maarja als ik bezig blijft stopt ze op begeve moment wel.

Sily

Re: Het kan niet altijd goed gaan, dat bewijst Nike wel weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:34

Ik vind dit er ook netter uitzien, maarrr ik zie bij het even verruimen toch een paard die actiever is, zijn hoofd meer draagt en zijn billen eronder gooit.

Probeer hem tijdens de arbeidsdraf ook zo te rijden, net iets meer pit en het ziet er al veel beter uit.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:57

Ik vind het er goed uitzien, maar waar ik me wel aan stoor is je houding. Probeer jezelf lang te maken, schouders naar achteren ( of zoals mijn moeder altijd zei: laat zien dat je een meisje bent ) en je benen mogen op sommige momenten ook meer naar achteren.

Succes verder.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 10:46

Dankjullie
Klopt Sily, ben ermee bezig. Peachy, idd mijn houding. Ik heb problemen met mijn rug, waardoor rechtzitten moeilijker gaat dan anders. Maar ik probeer erop te letten