Dankjullie
had heel wat anders verwacht 
AnnemiekvM; idd. en anders heb je bokt + andere mensen nog om je dat te laten inzien 
Ier; haha, was nog met andere dingen bezig ondertussen 
Gemma_Luuvv; ja, ut gaat wel beter dan eerst al heeft ze soms van die dagen 
veraA; als ik mijn handen omhoog doe gaat ze juist nog meer hangen dan dat ze al doet dus dat helpt niet echt.
ChingYi; we kunnen beter
maar ze had toch wel un bui gisteren
Haha ja, naja daar valt ook niet echt un proef te oefenen. Whaha 
lottefrisbee; moet jij nodig zeggen
(niks te klagen) agja er is altijd wel iets om te klagen.
Frisianhorsy; haha, Nike is al 10 of 11 jaar
Dus zo jong is ze niet meer, maar wel wel weer van voor af aan begonnen met alles. Succes nog 
EefiiJ; dat doe ik juist extra, daar word ze losser van in der lijf ik probeer om haar goed over de rug te rijden. Echt raar, ze maakt altijd snelle korte pasjes en toch best ruim 
horses_freak; haha oefenen 
ik+pambri + obelix; ja ze heeft inderdaag zomerxceem. Jammer genoeg mag Nike van de eigenaren geen deken om in de wei, dus hem kopen heeft geen zin.
(naar neusriem is vandaag gekeken)
Jaimyliefje; peesjes zitten goed hoor 
Charos; gekopieert uit topic tijd geleden.
Nike wil nogal erg snel te hard gaan dan moet en is niet goed meer terug te nemen vooral als ze wat frisser is. Ik probeer vooral op de zit terug te rijden met teugelhulp erbij. Doordat deze neusriem dus wat meer druk geeft op de neus is ze waarschijnlijk makkelijker tegen te houden/terug te rijden. Wat ook zo is heb ik vandaag gemerkt Buiten is ze meestal superdruk, vooral als ze een keer heeft mogen galopperen. De teugels zo kort mogelijk nemen en moeten blijven trekken of doen om haar tegen te houden/rustig te houden vind ik dus niet zo'n goede manier.(ieder klein beetje ruimte dat ze krijgt pakt ze direct en verhoogd der snelheid als het kan) Niet dat dat allemaal kan verbeteren door deze neusriem, maar het helpt wel. Voor de rest gaan we verder zoals ik al aan het doen was. (oefenen, oefenen en nog eens oefenen)
Ook heeft ze nog wel eens de neiging het bit vast te pakken, haar mond wat open te doen te gaan racen.
Heb ondertussen gemerkt dat ze steeds beter reageerd op het terug gaan, en ben alweer verder met op de zit terug gaan naar langzamer tempo. Ze pakt het bit steeds minder vast en buiten als er iets is luistert ze beter en is ze beter terug te nemen. Ik heb de neusriem ook best los zitten igg niet strak zodat hij ook al minder scherp inwerkt