Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
VValar schreef:Als het zo slecht ging, waarom plaats je dan foto's hier op bokt?
juliaaa schreef:Ik zou als ik jou was niet meteen een DA of een fysio erbij halen. Vaak is het rijtechnisch en niet medisch. Als hij na een paar weken niet verbetert zou ik er wel iemand bij halen...
Ik zou hem toch wel laten controleren hoor.
Op een gegeven moment ging het met mij en mijn paard ook opeens niet goed meer.
Een beetje zoals bij jou: hij ging niet achter de loodlijn, maar wel gigantisch hangen.
Nu is hij aan het herstellen, omdat hij een peesblessure heeft gehad en ik heb een ontzettend sterk vermoeden dat hij in die tijd last heeft gehad van zijn pees/pezen.
Ik dacht toen ook dat het rijtechnisch was, maar nu niet meer...
juliaaa schreef:Omdat ze tips wil natuurlijk
Pletje123 schreef:juliaaa schreef:Ik zou als ik jou was niet meteen een DA of een fysio erbij halen. Vaak is het rijtechnisch en niet medisch. Als hij na een paar weken niet verbetert zou ik er wel iemand bij halen...
Ik zou hem toch wel laten controleren hoor.
Op een gegeven moment ging het met mij en mijn paard ook opeens niet goed meer.
Een beetje zoals bij jou: hij ging niet achter de loodlijn, maar wel gigantisch hangen.
Nu is hij aan het herstellen, omdat hij een peesblessure heeft gehad en ik heb een ontzettend sterk vermoeden dat hij in die tijd last heeft gehad van zijn pees/pezen.
Ik dacht toen ook dat het rijtechnisch was, maar nu niet meer...
Hangen en achter de loodlijn gaan lopen zijn wel twee verschillende dingen...
Ik heb niet gezegd dat ze er maar helemaal geen vee-arts erbij moet halen, maar ze zou het wellicht eerst even aan kunnen kijken.
Niet alles is gelijk een medisch probleem
juliaaa schreef:@VValar: het lijkt mij juist dat ze slechte foto's plaatst omdat ze wil laten zien hoe slecht het gaat en ze wil vragen hoe ze het kan oplossen. Het staat hier inderdaad een beetje raar, omdat mensen vaak geen probleemfoto's hier neerzetten, maar waar zou het anders moeten staan?
Pletje123 schreef:Ik vind het toch wel opvallend hoeveel mensen meteen denken dat het dier ziek of ongezond is!
Waarom?
EDIT: 'gewoon even' een tandarts laten komen kost ook euro's..
VValar schreef:juliaaa schreef:@VValar: het lijkt mij juist dat ze slechte foto's plaatst omdat ze wil laten zien hoe slecht het gaat en ze wil vragen hoe ze het kan oplossen. Het staat hier inderdaad een beetje raar, omdat mensen vaak geen probleemfoto's hier neerzetten, maar waar zou het anders moeten staan?
Nou het lijkt mij dat wanneer je echt je rijproblemen op wilt lossen, je beter naar een instructrice kunt gaan ipv foto's hier op bokt te plaatsen. Het merendeel zal je toch geen nuttige adviezen mee kunnen geven (behalve alleen handen en benen zus en zo). Zet het dan op rijtechnisch neer? Misschien dat je dan wat beter geholpen kunt worden.
De TS plaatste net nog een foto van een week geleden waar het paard volgens haar wél lekker liep. Misschien heeft hij wel gewoon zn dag/week niet, dat kan natuurlijk ook. Zou me er dan niet al te veel van aantrekken. Of zoals ik al gezegd heb, eens met je instructrice er over hebben.
)
Succes
MissEvil schreef:En als jij had gelezen, had je ook gezien dat ik dat ga doen. En waarom zouden er op HAW alleen perfecte rijfoto's mogen? Waarom geen foto's van een keer dat het slecht gaat.
Ik heb nu al een stuk meer mogelijke oorzaken, als dat ik het zelf had moeten verzinnen hoor.
Ik denk dat ik het eerst nog maar even aanzie met hem, misschien had hij gewoon zijn week niet ofzo.
En ik zit zoiezo al heel weinig in zijn mond, ik rijd met mijn zit en benen, zo min mogelijk handen (al lukt het niet zo goed, als hij zo gaat doen..)
. Tis natuurlijk wel 'n verschil nu serieus rijden dan in de winter gewoon boscrossen
. Als het na een week nog zo is zou ik toch maar is 'n derde ernaar laten kijken waar het aan ligt.
. VValar schreef:juliaaa schreef:Omdat ze tips wil natuurlijk
Dan lijkt het mij nog steeds handig als je goede rijfoto's plaatst, ipv foto's waarop de TS zelf al aangeeft dat het niet zo lekker ging.
. Gaat er toch dat ze met iets zit en graag het wil delen met anderen om zo tot 'n oplossing te komen.
.
!! Ga zo nodig 2 uur door, maar laat het niet van je winnen!