Shet rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:09

Ja dat kan ook, maar hij verzet zich helemáál niet

RavenIris

Re: Shet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:11

Mij hebben ze eigenlijk altijd geleerd dat een mini-shet helemaal niet bedoeld is om op te rijden.. Als ie dan toch te dik is en je wil hem laten afvallen zet hem dan voor een karretje, dat lijkt me véél beter voor zijn gewrichten.

ladymagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:21

Juud87 schreef:
shetlanders die hebben vroeger in de mijnen gewerkt, moesten ze zware karren trekken, dus dat 40 kilo te veel is vind ik onzin. voor de lol ken dit wel

trekken is heel wat anders dan dragen, jij kan ook een auto aanduwen/trekken met wat moeite maar zou je hem kunnen dragen?
Shetlanders kunnen over het algemeen tot zo'n 200 kg trekken, maar je zet er geen persoon van 100 kg op, dan zakt hij in.
Op een shet van 1m of groter kan je tot +/- 55 kg rijden.
met 52 kg zou ik dus absoluut niet op een mini shet gaan zitten, tenzij je graag hoge rekeningen wil ivbm rugklachten van je pony, om over de pijn van hem/haar nog maar niet te spreken.
dat een pony dik is wil niet zeggen dat hij/zij je kan dragen, het is namelijk niet het vet wat jou draagt maar zijn/haar speiren en eventuueel skelet.
Zonder zadel is helemaal slecht, met een zadel wordt de druk nog enigzins verdeeld, maara nders drukt jouw 52 kg op één punt in de ruggengraat, het effect daarvan hoef ik hopelijk niet uit te leggen?
longeer hem/haar, ga wandelen, vrijheidsdressuur, voor een karretje wat dan ook, maar ik denk dat je hem no beter opkan jagen dan er op te gaan zitten (en nou ben ik absoluut geen voorstander van opjagen!!!)

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:27

pressdelete schreef:
Ik vind het een belachelijk idee om met een lengte van 1.70 op een shetlander te gaan zitten.

Ik ben 1.65 en pas nét op mijn pony van 1.35.

wow, dan is het wel een iel pony,..of jij kan gweoon niet meten! BTW!! er is niks voor niks gemeten dat een shetlander de sterkste pony is, en ik ben 1.65 en rij dook op mijn eigen gewonene shet, ik ben van mening dta het wel kan, goed voor de gwrichten..? als je het evebntjes doet kan het egt geen kwaad!! sommige mensen zijn gewoon jaloers omdat hun veel ste zwaar zijn voor een shetlander en andere mensen dat niet gunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:29

Latisha schreef:
hij vind het zelf ook hartstikke leuk, oortjes naar voren enz. als hij het te zwaar vond zou hij wel bokken

Hoe moet hij bokken dan als je te zwaar bent??? Moet tie dan ze kont de lucht in gooien??

Ik denk dat hij het al zwaar genoeg heeft om zijn benen recht te houden... Denk niet dat hij gaat bokken.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:31

aur0ra_h0rse schreef:
pressdelete schreef:
Ik vind het een belachelijk idee om met een lengte van 1.70 op een shetlander te gaan zitten.

Ik ben 1.65 en pas nét op mijn pony van 1.35.

wow, dan is het wel een iel pony,..of jij kan gweoon niet meten! BTW!! er is niks voor niks gemeten dat een shetlander de sterkste pony is, en ik ben 1.65 en rij dook op mijn eigen gewonene shet, ik ben van mening dta het wel kan, goed voor de gwrichten..? als je het evebntjes doet kan het egt geen kwaad!! sommige mensen zijn gewoon jaloers omdat hun veel ste zwaar zijn voor een shetlander en andere mensen dat niet gunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een onzin.. ik heb een super bok van 1.73...... Ik Zou voor geen Goud op een shet willen zitten.

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:31

hij bijt toch ook niet.. hij verzet zich helemaal niet.. als hij pijn had zou hij niet met zn oortjes naar voren lopen.. hijs ongeveer 80 cm

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:37

een pony van 80 cm en jij bent 170 cm?
Nou meis, ik kan je vertellen dat je dan gegarandeerd met je voeten op de grond komt, ik heb een pony van 98 cm, daar heeft een vriendin van mij 1 keer opgezeten die was een stuk kleiner als mij, en ik ben 167 cm. Zij kon al bijna bij de grond, laat staan iemand van 1 meter 70 op een shet van 80 cm

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:37

[/quote]

Wat een onzin.. ik heb een super bok van 1.73...... Ik Zou voor geen Goud op een shet willen zitten.
[/quote]

nou,..geniet jij tog lekkewr van jou''super bok'' maar laat haar ook lekker van haar shet genieten!! waarom zou ze dat neit ,mogen doen... het is niks voor nisk een sterke pony,...en die shet heeft er plezeier van so why not!!

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:39

als zei zegt dat ze niet op de grond komt hoe wil je dan het tegendeel bewijzen....!!!! sze leigt heus niet hoor!!

sammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:40

ze maakt toch een foto dan kan je denk ik beter er wat van zeggen dan kan je het ook zien .. ik wacht wel even op de foto

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:41

@aurora-horse. Dat zal ik ook zeker doen hoor.

Je verhaal is niet helemaal te volgen door dat rare typen van je en de spelfouten. maar oke.

Als zij van haar shet wil genieten moet ze dat doen... Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet een vorm van dierenmishandeling is. De Shet is 80 cm en zei is 1.72 en nog wat kilo's. ga jij dan maar eens even uitreken hoe dat er uit gaat zien. Daarbij komt ook nog eens dat de ruggen van Shetlanders helemaal niet zo sterk zijn als iedereen beweert, ze beschikken inderdaad wel over een goede trekkracht. Ze moet niet alleen aan haar eigen plezier denken maar ook aan het welzijn van het dier waar je mee omgaat.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 13-05-06 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:41

wat is leigen?

Wat een onzin zeg, die shet kan dan wel dik zijn maar dat is die van mij ook (en niet zo'n beetje ook, beestje had een veullie in d'r buik toendertijd )

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:43

aur0ra_h0rse schreef:

Haha dat is de domste uitspraak die ik ooit gehoord heb.
Leer eerst maar eens ABN typen meisje

betiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:57

Latisha schreef:
ik heb een minishetlander van 9 jaar. het is echt een dikkertje.

Even afgezien van of je te zwaar bent of niet: Op een dikke pony hoor je zowiezo niet te gaan rijden. Eerst laten afvallen door minder eten en wandelen.
En daarna kan je er alsnog niet op omdat je te groot bent.

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:58

dressagelady schreef:
Haha dat is de domste uitspraak die ik ooit gehoord heb.
Leer eerst maar eens ABN typen meisje

Je haalt me de woorden uit m'n mond..

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:08

Ik heb geen zin om al deze reacties precies te gaan lezen, maar wat ik eruit opmaak is dat jij 1.70m bent en die shet 80cm. Ten eerste zijn minishets niet om op te rijden, ten tweede ben je toch wel "iets" te lang... Ik met mijn 1.67m zou nog niet eens meer op een A ponytje gaan zitten, waar doe je het voor?

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:20

Mensen, ik heb iemand gebeld die er verstand van heeft.. en die zegt dat het geen probleem is zolang je het niet te vaak doet.. Waaarom moeten jullie overal ruzie over maken zeg.. het antwoord is dus dat het WEL kan..

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:48

Dus oké ik kan niet meer op een a pony rijden maar wel op een mini shetlander
Klinkt logisch

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:50

Latisha schreef:
Mensen, ik heb iemand gebeld die er verstand van heeft.. en die zegt dat het geen probleem is zolang je het niet te vaak doet.. Waaarom moeten jullie overal ruzie over maken zeg.. het antwoord is dus dat het WEL kan..

Pas als hij er gedegen papieren voor heeft.. is zo iemand in mijn ogen een deskundige. We maken nergens ruzie over.. Wij denken aan het wel zijn van de shet.. En niet aan de lol die jij er mee hebt. Mijn antwoord is dat het NIET kan.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 13-05-06 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:55

Latisha schreef:

Haha, diegene is zeker te weten geen dierenarts.

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:12

het is een deskundige.. en zoiets lieg ik niet..

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:14

Dan mag die deskundige zich wel de ogen uit zijn kop schamen als diegene er niet achter is gekomen dat het slecht voor de gewrichten is..

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:14

en zy weet dat je pony maar 80 cm is, en jy 1.70 bent?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:15

Echt veel galopern vindt ik niet echt kunnen maar af en toe rustig rijden kan best vindt ik.