Citaat:
Die bewegingsvrijheid zal toch niet zoveel uitmaken?? Hij galoppeert s ochtends naar buiten, 3 passen, als ie veel zin heeft en anders sjokt ie naar buiten.
ja zeker wel, een paard eet wel de hele dag door, maar dat doet ie al lopende en ze zijn veel meer aan het draven en galloperen dan dat jij ziet he, die drie passen blijft het echt niet bij hoor, en bovendien, een paard moet de ruimte hebben
Citaat:
Zo veel te dik is ie nou ook weer niet hoor
Jawel, sorry dat ik het zo zeg, maar hij is echt veel te dik, hij zal er misschien niet zo snel dood aan gaan, maar het is niet prettig voor 'm en dat ie fors is, dat is helemaal niet erg, maar dit remt in z'n bewegingen. Dus je moet gewoon heel veel met 'm gaan bewegen hetzij longeren hetzij rijden, gewoon 6 keer in de week minimaal een half uur aan de gang (wel rekening houden met het feit dat je niet ineens te veel moet gaan doen he, ik weet niet hoe z'n conditie is, maar je moet rustig aan opbouwen anders gaat het ook fout).
Ik weet niet of je in de buurt van het bos zit toevallig? Bosritten maken is namelijk een zeer efficiente en leuke manier voor jou en je paard om af te vallen, mits je ook lekker flink draaft en zo nu en dan gallopeert, geen stapritje dus.
zo heb ik mijn vorige verzorgpaard ook weer in normale proporties terug gekregen.