dikkie dik @ dresuur work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:01

@ QuijoSavan: 20 mm, is een standaard dikte volgens mij. Niet extreem dun ofzo toch??

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:58

Je*us! Ik zou maar gauw haar op dieet zetten! Dit wordt haar dood anders.. Ze krijgen overal last van op een gegeven moment! botten worden overbelast enz.! Ik zou maar oppassen!

rowo

Re: dikkie dik @ dresuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:13

Daar sluit ik me bij aan. Ze is echt ongezond dik. Geen biks meer en niks geen snoepjes ed meer... Staat ze helemaal alleen in een grote wei? Is er de mogelijkheid om de wei mechanisch kort te houden, maaien dus? En veel rijden, stappen aan de hand, longeren enz... Ik heb ooit een tip gekregen (klinkt erg hard, maar hielp wel): elke keer naar het rijden 4 rondjes linksom en 4 rondjes rechtsom flink laten gallopperen. Beter teveel rondjes als te weinig. Wel goed uitstappen na die tijd uiteraard. Ik denk als je het in goed overleg met de eigenaar doet moet het goed kunne komen.

Over je rijden: probeer een beetje op je handen te letten en zoals gezegd de buitenteugel er beter bij te houden. Wel vind ik het een goede zet dat je zonder beugels rijd, is goed voor je houding en zit!

Succes ermee!!

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:44

@ Rowo en Ditchie: om te beginnen, het is een ruin
Zo veel te dik is ie nou ook weer niet hoor. Je kunt zn ribben nog goed voelen, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met doodgaan enzo. Ik ken hem al bijna tien jaar en hij heeft altijd wel een enorme buik gehad, maar dat komt ook voor een belangrijk gedeelte door zijn bouw. Op dit moment is ie idd wel wat dikker dan normaal en hij is dus ook op dieet. Biks krijgt hij al bijna niet meer en snoepjes en andere lekkere dingen kreeg ie al niet zo veel. Ik ben het er mee eens dat we uit moeten kijken ivm hoefbevangenheid, want de wei is op het moment behoorlijk vet. Maar hij zal echt niet doodgaan aan overgewicht.

buitenteugel en handen ga ik extra op letten rowo

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:52

Wooow dikkie

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:37

Even wat kleine tips:
niet naar onder kijken en rechtop blijven zitten.
Wel een leuk paardje

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 14:53

thnx love_bianco, ik zal er op letten

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:22

leuk beestje
en mijn tip is ook; blijf iets meer rechtop zitten.
verder ziet het er goed uit .

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:49

Leuk paardje!!,, maar wOOOw , verwacht tie een 5-ling ofzoo haha, kun jjij ook niks aan doen toch? meer rijden ?
ziet er wel netjes uit, verder ben ik het met de rest hier eens.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:57

Citaat:
Die bewegingsvrijheid zal toch niet zoveel uitmaken?? Hij galoppeert s ochtends naar buiten, 3 passen, als ie veel zin heeft en anders sjokt ie naar buiten.

ja zeker wel, een paard eet wel de hele dag door, maar dat doet ie al lopende en ze zijn veel meer aan het draven en galloperen dan dat jij ziet he, die drie passen blijft het echt niet bij hoor, en bovendien, een paard moet de ruimte hebben

Citaat:
Zo veel te dik is ie nou ook weer niet hoor

Jawel, sorry dat ik het zo zeg, maar hij is echt veel te dik, hij zal er misschien niet zo snel dood aan gaan, maar het is niet prettig voor 'm en dat ie fors is, dat is helemaal niet erg, maar dit remt in z'n bewegingen. Dus je moet gewoon heel veel met 'm gaan bewegen hetzij longeren hetzij rijden, gewoon 6 keer in de week minimaal een half uur aan de gang (wel rekening houden met het feit dat je niet ineens te veel moet gaan doen he, ik weet niet hoe z'n conditie is, maar je moet rustig aan opbouwen anders gaat het ook fout).

Ik weet niet of je in de buurt van het bos zit toevallig? Bosritten maken is namelijk een zeer efficiente en leuke manier voor jou en je paard om af te vallen, mits je ook lekker flink draaft en zo nu en dan gallopeert, geen stapritje dus.

zo heb ik mijn vorige verzorgpaard ook weer in normale proporties terug gekregen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:02

het zadel lijkt een springzadel. Je paardje is inderdaad erg dik maar dat heb je al meer gehoord. Goed aan t werk houden en niet te veel voeren maar nog wel genoeg dat ie wel energie heeft om t kunne nwerken. Succes!

Lindah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:12

idd een 'goed gevuld paard', maar ziet er leuk uit. Ik ken het wel een beetje. op mijn profiel staat mijn goed gevulde schatje, maar ze is nu drachtig dus dat telt niet. Maar slank is ze nooit geweest..

zorg er wel voor de je je pony 'wakker' hoord

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:21

Die is behoorlijk aan de maat inderdaad
Toch een deel van het land afzetten lijkt me beter bv om hem op een afgegraast stuk te zetten met evt extra hooi ipv in het volle grasland.
Verder gewoon lekker met hem bezig zijn, buitenritten, wandelen etc.

Wel een leuk paard, wat is het er voor 1 eigenlijk?