Veraine (v.Gribaldi) @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:00

Wow dat filmpje, wat kan je paardje geweldig draven zeg! Geniet me rot hiero Ik houd wel van dat stevigere type paard en dat buikje staat haar niet slecht hoor. Het enige wat me opvalt is indd de oprichting, maargoed ze is, zoals ik begreep, nog jong nietwaar? Komt mettertijd wel in orde hoor. Ze wil soms wel achter de loodlijn kruipen en daar moeten jullie nog wel aan werken voor de Pavo Cup. Beetje dat neusje deruit gaan rijden...

Trudy_dJ

Re: Veraine (v.Gribaldi) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:08

Lotje85 schreef:
Wow dat filmpje, wat kan je paardje geweldig draven zeg!

Hihi, leuk te horen!

Het duurt nog 2,5 maand voor de Pavo. Maar het is toch vrij "normaal" om zeg maar zo te trainen en dan op wedstrijd meer oprichting te vragen? Of niet?
Ja ik heb er geen verstand van hoor....!

Vorig jaar (toen ze 3 was) reed ze mee met Prinsenstad en daar is deze foto van gemaakt. Is dit dan beter?
http://img.photobucket.com/albums/v417/ ... bf40ea.jpg

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:14

Ik vind dat ook normaal hoor. Thuis rijd je haar lekker over de rug en leid je haar op zoals je dat met een talentvol paard doet.
Vlak voor de PAVO zet je die hals erop en de neus ervoor.

Als je altijd rondrijdt alsof het een PAVO wedstrijd is blijven er volgens mij maar weinig heel!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:19

Tnx, bedankt voor de bevestiging!

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:31

Lotje85 schreef:
Wow dat filmpje, wat kan je paardje geweldig draven zeg! ..

O jee nou wilde ik net gaan zeggen dat ik dat juist een beetje tegen vond vallen...
Aan de hand draaft ze beter maar dat kan nog veranderen hoor!

Ze loopt naar mijn mening nog iets teveel op de voorhand, tis wel een jong paard maar daar moet nu al wel aan gewerkt worden. Die neus achter die loodlijn zal me een worst zijn, maar het gaat mij om de algehele balans. Ze moet nog wat mooier in evenwicht komen, met wat meer zelfhouding, meer op dr eigen benen in balans.

Verder ziet ze er goed uit!
Maar stel je niet teveel voor van de Pavo.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 13:52

Suzanne F. schreef:
Lotje85 schreef:
Wow dat filmpje, wat kan je paardje geweldig draven zeg! ..

O jee nou wilde ik net gaan zeggen dat ik dat juist een beetje tegen vond vallen...
Aan de hand draaft ze beter maar dat kan nog veranderen hoor!

Oke.....

Ze loopt naar mijn mening nog iets teveel op de voorhand, tis wel een jong paard maar daar moet nu al wel aan gewerkt worden. Die neus achter die loodlijn zal me een worst zijn, maar het gaat mij om de algehele balans. Ze moet nog wat mooier in evenwicht komen, met wat meer zelfhouding, meer op dr eigen benen in balans.

Verder ziet ze er goed uit!
Maar stel je niet teveel voor van de Pavo.

Dat hoor ik zo vaak, dat ik mij niet teveel van de Pavo moet voorstellen, maar als ik mij daar nou gewoon op verheug....
Ik heb vorig jaar gezien hoe het in zijn werk gaat en nu vind ik het gewoon leuk dat mijn merrie daar ook gaat deelnemen!
Heb ik weer iets om met haar naar uit te kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:06

Met Votje doe ik niet mee. Tis een leuk paard maar geen Pavo paard, ze maakt daar toch geen kans. Verder beleef ik er ook geen plezier aan om Pavo cup te rijden dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

ml0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:09

Zoo wat is dit een mooi paard!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:10

Dan heb je groot gelijk om niet mee te doen.
Ik vind het leuk als Veraine mee doet, dus vandaar dat ze daar wordt uitgebracht.
Na de Pavo komt ze naar huis.
Waarom vind je Votje geen Pavo paard dan? Met de VSN deed ze anders leuk mee....?!

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:22

trudydejong schreef:
Dan heb je groot gelijk om niet mee te doen.
Ik vind het leuk als Veraine mee doet, dus vandaar dat ze daar wordt uitgebracht.
Na de Pavo komt ze naar huis.
Waarom vind je Votje geen Pavo paard dan? Met de VSN deed ze anders leuk mee....?!

VSN is heel wat anders als Pavo.
Voor de Pavo moet ze gewoon spectaculairder zijn en dat is ze niet, het is een fijn sportpaard met 3 goede gangen maar ze is geen spectaculair bewegend paard. Ik denk best dat ze net aan de 70 punten zou komen want dat is gemiddeld voor alles een 7, want op Prinsenstad had ze voor alles een 7,5 en op de VSN een 7. Maar ja en dan? Dan in de halve finale eindigt ze gewoon een beetje onderaan. Ja ik beleef daar gewoon niet zoveel plezier aan, het is niet dat ik me te goed voel om in in de halve finale onderaan te eindigen hoor maar ik weet gewoon ongeveer al hoe ze het op de Pavo cup zou doen en daarnaast ben ik gewoon geen Pavo cup voorstander. Ik vind dat ze daar ook niet de fijnste en beste paarden bovenaan zetten maar degene die het hoogste met de benen kunnen zwaaien, maar daar was een ander topic voor. (FA- (on)zin van de pavo cup voor de fokkerij)
Nee heb er geen zin in, vind het wel goed zo. Prinsenstad en VSN zijn veel leukere competities.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:27

Het is je goed recht om niet mee te doen.
Het is gelukkig dat niet iedereen er zo over denkt, want anders hadden er maar weinig deelnemers geweest.

Ik verwacht ook niet meer dan een halve finale plaats, maar goed, Veraine is mn laatste paard die hier aan mee doet, dus vandaar dat ik het leuk vindt om hier aan deel te nemen.

Jij weet zelf hoe het gaat, ik nog niet.
Ik spreek je in augustus hier nog een keer over en dan zullen we bekijken hoe ik er dan over praat oke !

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:44

Zo leuk hoor!! Ziet er leuk uit!!
En succes op de PAVO!! Ben benieuwd hoe ze het doet.
Is toch ook lekker een stukje ervaring!

bassa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:40

ziet er leuk uit mooi paard ok

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:44

Dat achter de loodlijn en de nog niet helemaal goede oprichting is niet iets waar ik me druk om maak of aan erger hoor. Ik begreep dat dit paard nog jong is en ook niet altijd op zijn maximale wordt gereden. Ze moet natuurlijk pieken wanneer het nodig is... Ik ben wel weg van haar draf, reden: ze loopt lekker los door haar lijf in balans, dus wat wil je nog meer! Ennuh aan de draf onder de man kun je nog het meest uithalen/verbeteren naarmate ze ouder worden... Komt wel goed dus

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:32

Mooi Paard hoor!
Ziet er verder netjes uit!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:40

Lotje85 schreef:
Dat achter de loodlijn en de nog niet helemaal goede oprichting is niet iets waar ik me druk om maak of aan erger hoor. Ik begreep dat dit paard nog jong is en ook niet altijd op zijn maximale wordt gereden. Ze moet natuurlijk pieken wanneer het nodig is... Ik ben wel weg van haar draf, reden: ze loopt lekker los door haar lijf in balans, dus wat wil je nog meer! Ennuh aan de draf onder de man kun je nog het meest uithalen/verbeteren naarmate ze ouder worden... Komt wel goed dus

Veraine is 4, dus nog tamelijk jong!
Er wordt hard getraind aan het feit dat ze nog niet lekker in de aanleuning is. Ze is vanzich zelf erg stug. Nu wordt ze om de dag gereden en anders gelongeerd met bijzet.
We hopen dat het goed gaat komen, haha.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:38

ziet er goed uit hoor, mooi paard.
Vind het juist positief dat ze lekker los en ontspannen over de rug gereden wordt!
De rest komt dat wel goed hoor!

Succes!!
Groetjes nienke

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 15:19

Dank je.
Ja, ik vind dat ook positief. Alleen maak ik mij nog wel zorgen over de aanleuning. Ze is al bijna 7mnd onder het zadel....

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:30

Paard is al aardig af voor haar leeftijd. Kijk wel uit voor de aanleuning. Lager rijden is zeker niet erg als ze wat jonger zijn, maar op de video loopt ze behoorlijk op de voorhand, wat ten eerste niet ten goede komt op de achterbenen, het zal een bemerking worden op de PAVO en het is er later heel moeilijk eruit te rijden.

Verder WAT ik kan zien (eigenlijk is het filmpje te kort om een conclusie te kunnen trekken) heeft de merrie voldoende beweging en takt. En dat is belangrijk. Nu de losgelatenheid en aanleuning nog

zlc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:23

Ik vind het een leuk paard hoor!
Succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:47

Welk niveau loopt ie Wel heel mooi paardje!! En succes!!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:04

bizzybijtje schreef:
Welk niveau loopt ie Wel heel mooi paardje!! En succes!!

Ze wordt nog niet uitgebracht op wedstrijd.
Haar eerste wedstrijd wordt de Pavo dit jaar.
Ze is ook nog maar 4. Ik denk L-niveau.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:03

mag ik ook opmerkingen geven over de ruiter?
mooi beest is het hoor! Ik vindt die opwaartse (oudere) foto wel erg mooi

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 07:06

MaestroE schreef:
mag ik ook opmerkingen geven over de ruiter?
mooi beest is het hoor! Ik vindt die opwaartse (oudere) foto wel erg mooi

Oei, positief? Altijd!!
Negatief? Via pb!

Ik als ruiter of de man als ruiter??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:17

Ja, geen cap: stout!! Nee hoor Echt heel mooi paard