Olivia @ 'work'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:54

ik vind het knap dat iemand dat zo kan hoor

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:31

@cyntje: dan moet je het andere topic is zien, ze kan ook springen met alleen een band!!!

menollyke

Re: Olivia @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:04

@Cano: een netje heeft bij haar gewerkt, voor 1 jaar. Het jaar erop werkte het niet meer. (ze irriteerde zich er alleen nog maar aan) Andere middelen moet e minstens 2 a 3 weken uittesten, maar als het na die tijd erger wordt ipv minder, dan ga ik wel op zoek naar iets anders. Op zich is het beter voor het pollenseizoen te beginnen, maar er zijn medicijnen die aangeven dat ze ook als het halverwege is, ze nog goed kunnen werken. En anders wordt het een zomer zo rijden. (is ook goed voor mijn eigen evenwicht en zit)

@Cyntje: 2 maanden geleden keek ik vol bewondering naar een topic waarin iemand op deze manier reed en mijn gedachte 'ooit wil ik dat met Olivia doen' (ik rij haar pas sinds oktober, dus ben af en toe nog wat voorzichtig) 2 maanden later uitgeprobeerd in een gesloten bak met de gedachte 'het erste wat kan gebeuren is dat ik eraf val'. Tot mijn verbazing deed ze alles keurig en was het dus niet zo moeilijk als ik van tevoren had gedacht.

@ma_rie_tje: bedankt voor het doorwijzen

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:08

oow, wat apart waar is je paard precies allergisch voor dan?? stof van het hoofdstel/bit ofzo??

maar, dat zal inderdaad wel heel onwennig zitten, maar ziet er wel ontspannen uit!!

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:57

_KiMbErLeY_ schreef:
oow, wat apart waar is je paard precies allergisch voor dan?? stof van het hoofdstel/bit ofzo??

maar, dat zal inderdaad wel heel onwennig zitten, maar ziet er wel ontspannen uit!!

Paard is allergisch voor pollen. Dat zonder hoofdstel rijden helpt houdt in zij niet haar hoofd opeens omhoog gooit waardoor ik haar in haar mond trek (onbewust) Op deze manier kan ze schudden zonder dat ik haar daarbij hinder of dwars zit.

En het is gewoon gaaf om te doen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:13

Wat knap en gaaf om te zien zeg, denk dat dit sowieso voor elkpaard leuk is, het is toch weer heel wat anders en zal jullie band denk ook wel versterken?

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:57

Sily schreef:
Wat knap en gaaf om te zien zeg, denk dat dit sowieso voor elkpaard leuk is, het is toch weer heel wat anders en zal jullie band denk ook wel versterken?

Ik zou het zelf niet met elk paard aandurven. Zeker bij sommige paarden die gewoon niet lekker terug te rijden zijn. Het is inderdaad wel een goede afwisseling en je leert zelf erg goed je evenwicht bewaren. Daar is het echt heel erg goed voor. En of het vertrouwen beter wordt, ja, dat weet ik niet. Merk wel dat ik Olivia veel meer vertrouw en zij toch wat meer naar mij trekt als anders. Maar of dat hierdoor komt.