3-jarige (net zadelmak) + 4-jarige (v.Lupicor en Matterhorn)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:22

Echt leuke paardjes
En ze doen het goed ofniet?

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:29

Whopper is echt stoer

Mooei paardjes hoor, stuk voor stuk (beetje laat opgemerkt)

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:31

Wat een leuke beestjes heb jij. Ik vind vooral die 4jarige Matterhorn erg aansprekend.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:38

Heey wat leuk, ik heb ook een vier jarige Matterhorn, kijk maar in mijn profiel, ze heeft er wel wat van weg, ookal denk ik dat die van mij wat hoger is of niet, hoe groot is ze? *(mijne 1.74) Mooie paardjes hoor!

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:55

Erg leuk om te zien dat er nog meer Maaterhorns zijn!
Wij hebben ook een 4-jarige, Ventje!

Bombarie: vind die van ons erg op de jouwe lijken, ook lang en nog wat slungelig! Zijn die van jullie ook wel eens totaal niet voorwaarts? daar stuiten wij nu op....

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 13:02

Die van mij is nogal wisselend. Dan weer erg voorwaarts en dan weer niet vooruit te branden. Maar dat komt omdat ze zich nog niet 100% loslaat. Het is trouwens wel een lastige madam hoor Zit nog wel wat werk in voordat die klaar is. (achja, het houdt je bezig)

Ze is overigens zo rond de 1.68 denk ik.

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:10

Onze is ook niet echt de makkelijkste. Wel super braaf en lief hoor, een grotere knuffel vind je niet snel, echt dol op alle aandacht!
Maar idd met rijden laat hij niet makkelijk los omdat hij het moeilijk vind en vaak wat te kort achter been gebruikt. Nou vind ik het ook nog wel eens moeilijk maar met ze alle komen we er wel. Hij is ook nog niet zo gespierd dus laten we hem lekker thuis tot een jaar of 5 en nemen hem pas mee als ie er klaar voor is!
Ventje is in januari gemeten op 1.67!

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:38

Matterhorn is trouwens verkocht naar Amerika toe....
(stond in de strengen en de paardenkrant)

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:11

Ja inderdaad... had het al gehoord...
Het is wel echt een type paard voor Amerika

Ik heb mijn merrie al wel meegehad op concours. De laatste keer had ze 178 en 179 punten in de L1. Viel me nog mee, ze was enorm gespannen. Met springen gaat het ook steeds beter.
Ze heeft gewoon even wat meer tijd nodig.

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:51

vind vaker dat merries iets eerder klaar zijn voor het werk dan ruinen. onze gaat over een week of 2 á 3 voor het eerst onder de man springen.
Hoelang is de jouwe al onder het zadel? (omdat ze al L1 is, knap hoor!)
Ventje is vorig jaar zadelmak gemaakt, toen terug in het koppel, in de herfst 2 weken gereden en weer gestopt en toen zijn ze hem verder gaan rijden eind januari omdat wij hem leuk vonden en vanaf begin maart rijden we hem zelf.
Moet wel zeggen dat het eerst heel goed ging en daarna zijn en ik en mijn vriend er een paar keer knalhard afgegaan en hebben we hem even te voorzichtig gereden (bang voor nog een harde knal) nu gaat dat weer helemaal goed en gaan we er weer voor, maar we hebben er wel wat achterstand doorop gelopen.
(wij hebben hem gekocht van onze instructeur en hij heeft m al vanaf veulen dus we weten alles van hem en hij staat er ook nog op stal dus alles word goed begeleid!! Het is ons eerst jonge paard!

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:55

Ze is vorig jaar zomer keuringsklaar gemaakt en ook direct zadelmak. Daarna is ze weer stilgezet. Wij hebben dr vanaf december/januari. Ik moet direct in de L1 starten, vandaar.
Ze heeft wel tussendoor van alles al gehad waardoor ik minimaal een maand niet kon rijden. Maar momenteel leert ze wel erg snel.

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:43

leuke foto's van alledrie jou dieren!!!
vooral je 4-jarige is een prachtpaard
en je drie-jarige doet het ook goed, ben benieuwd hoe die eruit ziet over een half jaar als de spiertjes erop zitten!!!

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 08:27

haha, dank je...
die 4jarige brengt me alleen wel de kriebels af en toe
Mevrouw vind het nog wel eens moeilijk om in 1 tempo te lopen. Dat gaat van heel erg terug naar heel erg voorwaarts, en dat om de 2 passen.

anydale

Re: 3-jarige (net zadelmak) + 4-jarige (v.Lupicor en Matterh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:04

Zijn allemaal leuke paardjes, Whopper heeft wel een lekker dik nekje, heeft onze Lupicor ook! Ziet er leuk uit, zo te zien pakken ze het wel goed op!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:52

Ik dacht dat Unamie ook een Discovery X Freestyle had