3 jarige hengst @ de Her- en Nakeuring EASP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ceent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:14

Mooi hengst. Zitten ook een paar erg mooie foto's bij.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:36

Op de eerste en de 4 foto heeft de hengst wel uitstraling, maar hij is niet speciaal genoeg om goedgekeurt te worden.
Verders wel een leuk beessie

Quest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:33

Ik zal binnenkort eens wat "thuis" foto's plaatsen. En wie weet volgend jaar nog een poging. Dat ligt natuurlijk ook aan de stalhouder!

tanja_vg

Re: 3 jarige hengst @ de Her- en Nakeuring EASP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:21

Koehakkig en iets diep in de rug kan ik me wel in vinden. Achterbenen die achter de massa staan zijn in de Franse fokkerij wel gewenst, en zelf zie ik dit ook liever dan een steil achterbeen. Paard zou van mij ook meer hengstuitstraling mogen hebben.
Op de sprong lijkt hij wel erg fijn.. Mooi basculeren en fijn voorbeen.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:58

wauwi.. echt een lekkerding *kwijl*

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:37

Ik kan me inderdaad ook in het jurycommentaar vinden.
Het paard heeft inderdaad niet de uitstraling die je van een dekhengst mag verwachten. Qua bouw vind ik de achterhand overbouwd, een weke rug en inderdaad koehakkig. Bij dit soort keuringen moet je veeleisend zijn! Daarentegen vind ik het absoluut geen raar paard om te zien hoor, leuk dat hij ster is geworden. En zelf er gewoon van genieten in de sport!

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:51

Jaggie, dat is wel laat zeg! Ik wist niet dat ze met een jaar of 4 ook nog konden bijtrekken. Ken meerdere paarden die met een jaar of drie toch al best 'goed in model' waren, vandaar dat ik dat dacht. Bedankt voor je commentaar, weer wat geleerd

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:09

Ik kan me helemaal vinden in het juryrapport.
Bovendien had dit paard net zo goed een merrie kunnen zijn, van een hengst verwacht je meer uitstraling. Ik mis het *charisma*

Dat hellende kruis zal niet meer veranderen. Wel zal dit paard nog wat langer worden.

Ik zie wel een zweefmoment. Ik denk dat je aan dit paard wel een leuk sportpaard hebt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:43

Leuk sportpaard maar geen dekhengst, ik kan me ook wel vinden in het commentaar. Ik vind je hengst ook nog heel erg jeugdig, je zou het over een jaar nog eens kunnen proberen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:24

Idd achterbenen vind ik ook niet zo goed staan. En ok hij is nog maar 2.5, dus groeit nog volop. kan wel nog iets uitkomen. En ach als hij nu geen goedgekeurde hengst wordt kan hij net zo goed een leuk sportpaardje worden. de jury heeft het niet altijd bij het goede eind, zo heb ik prachtige hengsten gezien die gewoon niet door de keuring kwamen, en die het later dan toch super deden of bij een ander stamboek gekeurd werden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:58

ik ben het zo vaak niet met die keurings lui eens.
soms kiezen ze echt de lelijkste paarden uit....
maar jah zij hebben er voor "geleerd"

ik vind je een mooie hengst hebben hoor lekker ding!!!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:27

Nou, vind het een heel leuk paard om te zien maar een dekhengst, nee dat niet.
Sportpaard dat zou hij wel kunnen worden.
Uitstraling heeft hij voldoende. Lijkt wat te lopen op de voorhand. Croupe is idd te hellend. Mist wat lengte en kracht in het geheel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:00

Volgens mij weet je zelf niet echt goed hoe hoog een neusriem moet zitten he?Want deze zit toch echt te laag...
Beetje jammer.
Verder vind ik het wel een leuk beestje,met een aardige uitstraling. Maar idd niet echt voldoende uitstraling als hengst zijnde.
Toch iig wel netjes hoe je in 3weken het paard netjes gemaakt heb en handzaam!

Quest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:03

Even ter verduidelijking; de neusriem zit zo laag omdat er geen kleiner hoofdstel voor handen was, net als de gaatjestang. Er is pas op het laatste moment besloten om heen te gaan. Het is niet mijn paard, ik heb hem voor mijn stalhouder zover gekregen.

En tja, die neusriem, het was dus even niet anders. Voor de rest heeft hij die dag gewoon lekker een halstertje omgehad, ook bij het voorbrengen voor de keuringsarts.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:36

Ik denk dat hij ook de uitstraling mist door het slecht zittende hoofdstel.
Ik weet niet of hij hier ook mee voorgebracht is?
Met een chique hoofdstelletje was hij luxer uitgekomen

Quest schreef:
Even ter verduidelijking; de neusriem zit zo laag omdat er geen kleiner hoofdstel voor handen was, net als de gaatjestang. Er is pas op het laatste moment besloten om heen te gaan. Het is niet mijn paard, ik heb hem voor mijn stalhouder zover gekregen.

En tja, die neusriem, het was dus even niet anders. Voor de rest heeft hij die dag gewoon lekker een halstertje omgehad, ook bij het voorbrengen voor de keuringsarts.

Je had de neusriem er ook af kunnen halen
Had er al stukken beter uitgezien

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:21

Mooi paard hoor... wat betreft die rug en de stand van het achterbeen ben ik het er wel mee eens, voor de rest weet ik het niet, kan niet beoordelen vanaf foto's. Maar die sprong.....!!! Wauwie, dat doet hij wel errug goed hoor!

sheilarianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:31

Ik vind het een leukerd en een mooi sprekend hoofdje, lijkt me een leuk vriendelijk paardje!
Ik denk doordat hij nog zo jong is dat hij daardoor nog niet zo'n mooie uitstraling heeft(had onze hengst ook) maar kreeg na mater hij ouder werd een hele mooie achterhand en een super mooie stevige hals en uitstraling! Ook kwam zijn spiermassa ook later, en hij ziet er nu heel mooi gebouwd uit!

Dus misschien is dat met dit paard hetzelfde aan de hand dat het dus nog moe komen!

Veel succes met de merrie op de keuring,

En ik vind het een knapperd die hengst!!

Groetjes Rianne

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:52

Quest schreef:

Even een vraag tussendoor. Was het paard van de stal waar de foto's en dus ook de keuring is gedaan? Zoja, dan zijn er genoeg andere hoofdstellen, en zeker ook gaatjestangen. Aan materiaal is daar geen gebrek.

Quest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 13:54

Nee, we moesten naar de andere kant van het land (4 uur rijden) voor deze keuring. En ooit wel eens om een gaatjestang in het Duits gevraagd :S ( was het maar bij ons op stal geweest)

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:12

Hahaha, ik kan met handgebaren erg veel duidelijk maken hoor.
Maar de locatie was in Nederland. Geesteren om precies te zijn, bij Stal Maathuis. Toch? Waarom moeten jullie zo ver reizen? Jij vergeet dus nooit meer om een koffer met extra spullen mee te nemen, waaronder een gaatjestang.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:32

Ik vind het echt een mooie hengst, hij oogt nog wat jeugdig (is hij natuurlijk ook), maar van mij had ie goed gekeurd mogen worden!!

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:08

sophie_kurk schreef:
CocoChanel schreef:
Een minpunt vind ik dat hij wat overbouwd is, zoals ik kan zien.

Hij is nog geen 3!
Ik bedoel hij zit volop in de Groei!

Ook is hij zo van de wei gehaald.
Vaak met wat trainning kom je ook ver....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:27

Ik zie er idd geen dekhengst in....mis een stukje hier en daar,niet aan uitstraling trouwens,geloof dat dit 1 van de eerste vossen is waarvan ik echt kan zeggen dat ik de kleur erg mooi vind en zijn hoofd spreekt me ook erg aan.

Overbouwd vind ik geen probleem,groeit die wel weer overheen.

Ik geloof dat ik deze wel in mijn kerstpakket terug zou willen zien,maar dan niet als dekhengst maar gewoon als rijpaard

Quest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:36

casirask schreef:
. Geesteren om precies te zijn, bij Stal Maathuis. Toch? Waarom moeten jullie zo ver reizen? Jij vergeet dus nooit meer om een koffer met extra spullen mee te nemen, waaronder een gaatjestang.

Het was idd bij stal Maathuis, maar daar lopen een heleboel Duitse jongens rond. Was wel een erg mooie locatie hoor! Tja, de EASP had het zo bepaald, laten we het daar maar op houden.

Volgende keer neem ik niet alleen een koffer mee met extra spullen, maar ook een slaapzak. We waren pas tegen 10en weer terug op stal. Gelukkig hebben die 2 in de trailer zich (voor de eerste keer) super gedragen!

De volgende keer, in Juni, is gelukkig een stuk dichterbij!

elady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:50

Het beestje is nog jong en niet onder het zadel (toch?), dan is het helemaal niet vreemd dat hij er niet gespierd bijloopt. Verder lijkt het me dan ook niet vreemd dat zijn achterhand zwak is. Niet iedere hengst heeft bij voorbaat al een gespierde achterhand.
Misschien is het een laatbloeier en kun je het volgend jaar weer proberen?

Ik vind het een erg gaaf paardje en ik ben het eens met jouw punten!