Ik ben jaloers op m'n 10 jarige zusje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:59

Tulandro schreef:
Ik ga met marfiek mee, je zit je zo in allemaal bochten te wringen om dat beestje naar beneden te krijgen. Je zusje heeft waarschijnlijk gewoon een stille hand, en rijdt haar door middel van haar been naar beneden, zoals het hoort! Dus gewoon niet zo gefocust zijn op rond rijden, je ziet nu zelf dat het niet werkt.

Helemaal mee eens, ik zie op die foto's van jou enkel een strak getrokken teugel en een pony die zich daar fel op verzet. Gewoon actief aan het been rijden en zachtjes met je hand inwerken, dan komt het bij jou ook wel in orde, niet met een harde hand naar onder trekken.

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 17:21

Lientje schreef:
Tulandro schreef:
Ik ga met marfiek mee, je zit je zo in allemaal bochten te wringen om dat beestje naar beneden te krijgen. Je zusje heeft waarschijnlijk gewoon een stille hand, en rijdt haar door middel van haar been naar beneden, zoals het hoort! Dus gewoon niet zo gefocust zijn op rond rijden, je ziet nu zelf dat het niet werkt.

Helemaal mee eens, ik zie op die foto's van jou enkel een strak getrokken teugel en een pony die zich daar fel op verzet. Gewoon actief aan het been rijden en zachtjes met je hand inwerken, dan komt het bij jou ook wel in orde, niet met een harde hand naar onder trekken.

meid je hebt gelijk

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:24

Als je niet op zulke opmerkingen zit te wachten (opmerkingen vind jij waarschijnlijk zo we/ik proberen je alleen maar te helpen)
We zien je zusje die zonder spanning zo op 't fjordje weg hobbelt ziet er netjes onspannen en vriendelijk uit!
Ik zal de laatste zijn die echt beweerd dat jij je pony in de krul trekt, het ziet er gespannen uit en je kunt duidelijk het effect zien van rijden wat jou zusje heeft op je pony en wat jij hebt.
Verder helemaal geen probleem hoop dat je wat met de tips kan doen, we proberen je echt niet naar beneden te halen.. we proberen je te helpen en als je zelf ook goed kijkt naar de foto's lijkt het er op dat jij veel meer spanning hebt dan je zusje.

Misschien een keer bij iemand anders lessen? ik weet niet bij wie je lest.. maar misschien kan ze je verder helpen??
Nogmaals zie het niet als iets negatiefs he!!

Boktpony

Re: Ik ben jaloers op m'n 10 jarige zusje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:42

wauw ik zou ook wel een beetje jaloers zijn denk ik
maar ik denk wel dat jou zusje veel ontspanner op je pony zit omdat zij waarschijnlijk er niet of minder bij bezig is of ie netjes loopt om het zo maar te zeggen! ga ook eens met die gedachte op je paard zitten... mijn paard loopt ook niet altijd even goed maar ik let er altijd wel op dat mijn paard zich helemaal lekker ontspant want dan kan je pas echt aan het werk...misschien is het een idee om je teugels iets langer te laten? want dat doet je zusje volgens mij ook en dan heeft je mooie fjordje een beetje meer ruimte om te ontspannen!

ik hoop dat je wat aan de tips hebt die hier allemaal gegeven worden!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:03

Ik denk dat dat komt, doordat je zusje meer meegeeft met de hand, dan jij.
Lekker kleurtje trouwens en een mooie fjord.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 19:24

Bedankt voor de tips! ik weet dat jullie het ook echt goed bedoelen, en ik wil jullie ook echt niet afkraken. want ik ben wel blij dat jullie het zeggen..
maar het komt gewoon zo banketstaaf over als zoveel mensen zeggen dat je je paard hardhandig naar beneden trekt.. snap je?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:28

Sunshine1 schreef:
maar het komt gewoon zo banketstaaf over als zoveel mensen zeggen dat je je paard hardhandig naar beneden trekt.. snap je?

snap het wel dat dat niet leuk om te horen is als je het juist niet doet en er tegen bent!

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:31

ja, begrijp wat je bedoelt de 1 na de ander zei eigenlijk het zelfde, zonder tips.. dus begrijp ergens je standpunt wel. Succes ermee!

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:35

Jouw zusje haar houding is ook VEEL beter. Ze zit heel mooi rechtop en mooi met haar benen. Bij jou zie ik alleen maar spanning.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:36

Sunshine1 schreef:
hmm okee...
een foto van mij als ze voor mijn doen netjes loopt..

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RSOV8ZBA[/img]

maar de houding van haar alleen al...

Afbeelding
ze kan trouwens wel haar achterhand bij mij gebruiken hoor..

Afbeelding

maar m'n zusje laat het allemaal veel mooier tonen

Jou zusje zit er realxt op, jij niet, jij zit voorover gebogen,verkrampt en wil persé prestatie (aan de teugel) teminste zo lijkt dat, als ik naar je zusje kijk, die lijkt minder prestatie gericht en doet het allemaal wat vriendelijker en rustigger, ik zu zeggen ONTSPAN,RELAX! Verkramp niet zo en neem een goede houding aan.. dan rijd je net zo las je zusje zo met die fjord weg!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:38

Trouwens vind het goed van je dat je zo op het commentaar reageert! jij luistert er teminste naar en gaat niet direct iedereen afkraken, geeft in ieder geval aan dat je oprecht er wat aan wil doen!

het probleem is gewoon in 1 oogopslag duidelijk (teminste voor mij wel) echt, ontspan,geef de teugel mee, goede houding aanemen en been geven, iets wat belangrijk is voor fjorden want die rij je veel meer op het been dan op de hand, ga erop zitten zonder verwachtingen en doe gewoon wat hierboven staat, komt het helemaal goed!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:43

Het zit hem naar mijn idee ook in de spanning. Ik zeg niet dat je je pony in de krul trekt...dat wil ik even duidelijk hebben.

Ik heb het vermoeden dat je zo graag wilt dat je pony netjes loopt (wat niet gek is) dat het doel een beetje de middelen heiligt. Uit frustratie als het wat minder lukt (die kan zelfs onbewust op de achtergrond aanwezig zijn) wordt je dan harder en harder (gespannen elleboogjes, schouders, handen...naja alles gespannen).

Het is niet de pony van je zusje en ze zat er waarschijnlijk voor de lol op...dus relaxt.

Ik denk dat jij ook zeker zo kan rijden met je paard...je moet er alleen hard aan werken. Ontspannen en relaxen is het devies.

Misschien eens bewust lekker niet gaan dressuren? Gaan rijden en zien waar je komt? Natuurlijk wel netjes rijden maar niet perse willen hebben dat je paardje aan de teugel loopt. Of eens buiten rijden aan een los teugeltje (of als dat niet lukt in de bak)...

Offuh...ga eens spelletjes doen met je pony, doorgaans moet je je helemaal concentreren op datgene waar je mee bezig bent dat soms de dingen vanzelf gaan. Je hebt een fjord...dus dat moet goed zitten.

Kortom...probeer eens om die ontspanning in het begin te bereiken af te stappen van ik moet mijn pony netjes verzameld aan de teugel te hebben. Het moet zijn het mag...maar het hoeft nu even niet. Misschien als jij die ontspanning kan vinden (en dat zal vast niet na 1 keer zo zijn...iets aanleren is makkelijker dan afleren!) dat zij relaxter loopt en opeens zo gaat lopen als bij je zusje.

Veel succes met haar...en gewoon leuke dingen met je pony gaan doen!

edit: ik vind wel dat je een erg leuk paardje hebt!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:49

Superleuke fjord! En zo beroerd is je houding nou ook weer niet, je valt wat naar voren (zit je zadel wel lekker?) en op de foto lijkt het of je je handen vastzet.

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:17

bedankt allemaal!
vandaag in de les heb ik jullie tips geprobeerd en instructie aan m'n lesgeefster gevraagd en ze was ontspannen en dat komt vooral omdat ik bewuster gaan rijden ben denk ik, meer inlevingsvermogen in het paard.
dus hoe zou jij reageren als .. dit en dat...

het hielp!

Bedankt!!

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:24

ik zit nu trouwens al een tijdje wel recht op hoor,
die geplaatste foto's zijn van ongeveer 1 a 2 maanden terug.
maar toen iemand een foto vroeg had ik maar ff snel wat neergezet, omdat ik het topic eigenlijk opende met als onderwerp m'n zusje. Niet om mij.
Maargoed, daar heb ik min of meer om gevraagd als ik dan zulke slechte rijfoto's plaats maar oke.

een week geleden zag het rijden er zo uit

Afbeelding
Afbeelding

en zo rijd ik nu..

en van uit dit ga ik het verbeteren.

Het is gelukkig niet meer zo ernstig als doen

+

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:33

zit er wel veel beter uit! en ook wel losser.. ga zo verder zou ik zeggen

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:36

Minder je best ervoor doen. Je doet teveel (ik doe het zelf ook hoor, bijna iedereen wil teveel doen) en daardoor werk je je paard tegen. Vertrouw meer op je paard.

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:38

Duncan schreef:
jeetje, kan me voorstellen hoor.. ze doet het erg netjes...

Maar kijk eens hoe ontspannen je zusje erop zit, die rijd als het ware heel nonchalant (gut hoe schrijf je dat eigenlijk? ) rond en zit netjes rechtop. Jij daarentegen zit helemaal opgekropt, veel spanning in je rug en je handen... en je ziet! Paardje loopt precies zoals de ruiter zit.

Mijn raad is dus, ga niet drie kwartier aan het paard sleutelen, maar ga zitten en geniet. En kijk eens niet naar het hoofd van je paard, maar ga eens stralen, rechtop, handen ONTspannen en vraag je zus of ze eens wat moppen wil vertellen

succes ermee

precies helemaal mee eens!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:40

Ik denk dat je het TE graag wil, gewoon niet aan denken komt vanzelf! Lekker ontspannen gewoon wat overgangen. Je zusje denkt er niet bij na, dus die rijd lekker relaxed.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:43

Leuke pony al dat setje vindik Gruwlijk ... Niet banketstaaf bedoelt hoor maar ik hou niet van roze
Maar voor der rest rijd jij ook wel goed (Beter dan mij tensminte )

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:07

Hey die laatste foto's zijn al super veel beter, inderdaad veel meer ontspannen, maar je luisterd aandachatig naar iedereen, ik ben ervan overtuigd dat een meid met zo'n instelling als jij er wel komt!!